Permalänk

Trådlös mus till bärbar?

Jag vill köpa en trådlös mus till min farsa, som han kan ha till den bärbara. Ett problem bara: han har INTE bluetooth inbyggt. Däremot finns inbyggd IR-port. Finns det något sätt på vilket han kan använda en trådlös mus UTAN att behöva ha en dongel på sidan av datorn? En trådlös mus alltså.

Funkar t.ex. IR-porten tillsammans med en trådlös IR-baserad mus?

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det fungerar. Måste den vara trådlös?

Permalänk

tror itne heller att det funkar. det jobbiga med IR är att det kan inte röra sig och skicka samtidigt. iallafall inte när en jag och en polare lekte med IR proten på hans burk. minsta lilla rörelse och överföringen avbröts.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem

Vad är det för tillverkare av datorn?

Dom flesta brukar ha så du kan köpa till blåtandskortet i efterhand, bara att stoppa i datorn isåfall.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk

Hej igen. Finns det inte blåtand som PCMCIA-kort, som man kan stoppa in i datorn och slippa att det sticker ut? Borde ju finnas...nån som hittar nån billig variant på en snabb sökning (jag fick bara knepiga engelska svar på Google...)

Visa signatur

henrik