Permalänk
Medlem

Vattenkylning chassi P180/Breeze

Hej Swecare!

Jag ska köpa snart ett chassi som helst ska passa bra vid vattenkylning, de jag kollat på är AntecP180 samt Medium Nexus Breeze 500W anledning att jag kollat på de är eftersom de är tysta chassin.

Jag har planerat på att köpa Nexus borra ett till 120mm fläkthål nere ha ena till radiator & andra till insug av luft.

Tips för vattenkylning samt chassi/planering?

tacksam för svar

God Jul:p

Permalänk

Jag har tagit bort nedre 5,25"racket och diskettfacket samt övre hårddiskhållaren, och där satt en Thermochill PA160. Har en Swiftech MicroRes sittande ut från översta 5,25"platsen.
Detta i ett P180B =). Bilder kommer i galleriet när resten av grejerna kommer från Petras, samt ett 8800GTX!

Visa signatur

DÅLIGT! -- Sagan om de bannlysta är 1337!

Permalänk
Medlem

ok, hur många fläktar har du samt är datorn tyst, har hört att nexus är så ljudlös att man inte ens vet om datorn är på

Permalänk

En nexusfläkt på ~6-7 volt, hör den knappt, samt en Scythe-fläkt till radiatorn som också går på lite mer än 5 volt, om jag inte lyssnar efter datorn hör jag den inte, det som låter absolut mest är min seagatedisk som sitter i nedersta hddracket och jag kan även höra mitt Antec NeoHE ibland.. Så ja, det är tyst! Jag kommer nog att köpa en DDC-2 pump sen, så den lär låta mest av allt. Vill du verkligen ha tyst rekommenderar jag Laing D5 på hastighet 2-3 eller DDC-1 m Alphacooltopp.

Kör hårt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tack för tipsen

Var det enkelt att montera h2o delarna i chassit, har ju hört att P180 är ganska trång.

Permalänk

Har bara radiator och tank, resten kommer efter jul från det stora landet i väst(inte norge...) =). Ska bli spännande att se HUR trångt det är. Logg m bilder kommer!

Visa signatur