Top 25 - bäst säljande spelserier.

Permalänk
Entusiast

Top 25 - bäst säljande spelserier.

http://news.independent.co.uk/world/science_technology/articl...

Mario på första plats me 193 miljoner world-wide.

men vad som förvånade mig mest var GTA som kom före Zelda o.O

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Zelda har ju aldrig varit riktigt populärt i Japan, det har sålt bättre både i Europa och USA.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

Att Pokemon kommer på andra plats bevisar att 70% av jorden befolkning är idioter.

Edit: Och var är Need For Speed.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

4. Madden NFL

Den blev jag rejält förvånad över, amerikansk fotboll är ju en sport som är ganska begränsad till, ja, just USA...

Antar att dom spelen är rejält populära i staterna då...
Jag trodde helt ärligt att fotboll och hockeyspel låg rejält långt före amerikansk fotboll...

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver
4. Madden NFL

Den blev jag rejält förvånad över, amerikansk fotboll är ju en sport som är ganska begränsad till, ja, just USA...

Antar att dom spelen är rejält populära i staterna då...
Jag trodde helt ärligt att fotboll och hockeyspel låg rejält långt före amerikansk fotboll...

Ja vart fan är alla fifa spel? alla här har väll minsdt ett sådant i hyllan?
Men madden? Är det ens kul? Har provat det ett par ggr men aldrig fattat riktigt vad jag ska göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Att Pokemon kommer på andra plats bevisar att 70% av jorden befolkning är idioter.

Need for speed 3 hotpursit och road challange var väll äckligt populära,

saknar också Command & Conquer serien :/

Permalänk
Medlem

Själv var jag mest förvånad att inget blizzardspel finns på listan.

Jag hittade sedan en artikel från 10:e Februari 2005 (innan wow släpptes i europa) som säger att blizzard sålt över 40 miljoner spel de senaste 11 åren. http://www.nytimes.com/2005/02/10/technology/circuits/10warr.... (tyvärr måste man registrera sig). Så det stämmer väl att blizzard inte har någon spelserie som passar in på listan. Men med burning crusade borde väl warcraft-serien slå sig in där, tycker jag.

Robbaz: C&C ligger på 18:e plats.
Firkraag: Vadå 25? är ju bara 20.

Edit: (Lite mer siffror som kanske bara interesserar mig) ;P
Linage vs WoW förbryllade mig också:
Wow: Över 8 millioner aktiva konton (Jan 11 2007)
Lineage: 1,355,970 aktiva konton (3:e kvartalet 2006)
Lineage II: 1,116,927 aktiva konton (3:a kvartalet 2006)
Antalet aktiva konton behöver givetvis inte vara speciellt relativt med antalet sålda spel.
Källa: http://www.cesspit.net/drupal/taxonomy/term/16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz

saknar också Command & Conquer serien :/

Den är ju på 18 plats enligt listan...

Permalänk
Medlem

Oj måste blivit äcklad av streetfigther

Permalänk
Medlem

Köpte mitt första madden spel till megadrive tidigt 90-tal. grymt spel.

Det har egentligen bara funnits ett am.fotboll spel och det är madden som har släppts en gång om året i 15 år. Fifa har bara existerat i några år plus att de har konkurrens från en massa andra fotbollsspel...

Visa signatur

Dator 1: C2D E6600 2,4ghz, 2gb 800mhz, 74gb raptor + 2x320gb, 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Eller att de finns i alla färger som finns, och alla snorungar måste ju såklart ha alla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av priv
Fifa har bara existerat i några år plus att de har konkurrens från en massa andra fotbollsspel...

FIFA släpptes 93-94 till megadrive, första Madden kom väl 92-93 så så fantastiskt mycket äldre är inte den serien.

Fårvånansvärt att Lineage har sålt över 40 miljoner ex. Snacka om att WoW ligger i lä där.

Permalänk

Konstigt att james bond är med som är en filmfranchise som det finns spel på. I så fall borde star wars vara med och det borde sålt mer med tanke på hur många spel dom gjort.

Permalänk
Medlem

vafan kommer Halflife/Halflife2/CS in? :S:S:S

Visa signatur
Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
vafan kommer Halflife/Halflife2/CS in? :S:S:S

En serie bestående av två spel har nog lite svårt att komma in på den listan kanske

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Ingen Monkey Island med....

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

4. 'Madden NFL': 56 million

Omfg... -_-

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Sen kan man ju ha i åtanke att Mario är ett "standardspel" som oftast följer/följde med konsollerna.

Sen är det som dom flesta har märkt, helt olika spelvärldar vi lever i.
Asien, USA och Europa. Är ju kategorier i sig enligt mig. Eftersom vi
skiljer oss åt så pass mycket.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Att Pokémon ligger två är ju för fasen hemskt. Ska bli kul att se hur högt GTA kommer klättra när GTA IV kommer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Eller att de finns i alla färger som finns, och alla snorungar måste ju såklart ha alla

tänkte på det jag med med tanke på mario som finns i alla olika typer som tex mario golf mario cart osv..

Permalänk
Citat:

Lysande slutledningsförmåga där.

Need For Speed är uppenbarligen utanför listan.