Permalänk
Robot

MCE Datorn

Ett litet miniprojekt som egentligen skulle användas som TV i Halmstad, men eftersom jag inte är kvar där så får jag kolla på den hemma

Hela "grejen" är byggd runt en 15" sharp TFT-skärm som jag fick gratis av en jag känner. Kostnad för själva bygget: 0:-

Komponenter:

Gigabyte s478 mATX mobo
512MB DDR400
Intel Celeron 2.6GHz
Slimline DVDspelare
40GB Samsung Spinpoint
Palit GF4MX 64MB (Passivt)
Pinnacle PCTV PMC 501

//Sleepstreamer

Besök albumet: MCE Datorn av SleepstreameR

Permalänk
Medlem

vad snyggt det blev 10p

Permalänk

Du kan fan det här med att bygga! Jävligt läckert genomfört

allt annat än 10p är skam

Permalänk
Medlem

10p

Visa signatur

CPU: AMD Athlon fx 3,0GHz |Grafik: Geforce 7950 gx2 |Ram minne: 4096MB |hårddisk:150gb raptor 300gb WD

Permalänk

Ser det inte konstigt ut när alla kablar till mus osv sticker ut där uppe? Aja snygg var den iaf

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Nice, kul att se att det finns seriösa byggen kvar på Swec..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

kinky, och den var gratis också niice

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Hell yää! riktigt nice 10p

Visa signatur

Amd Ryzen 5 3600 | Sapphire Radeon 5600 xt Pulse| 16gb |Corsair Carbide Spec-05

Permalänk
Medlem

Absolut något i min stil! 10 P.
Rösta gärna på mitt galleri med! Inte lika fint som ditt.. men ändå!!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

10p

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk

Dina byggen är fan bäst 10 p

Permalänk
Medlem

lika nice som vanligt 10P.

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Avstängd

den va inte direkt slim asså... Döp den till Fatboy Orange eller nåt..

Permalänk
Medlem

Fin Fint... Snyggt arbete. Grattis!! Tänkte fråga bara. Blir det inte för varmt när du spelar lite mer krävande spel? jag menar så att skärmen inte pajjar?

Visa signatur

I don't lie, I willfully participate in a campaign of missinformation

Permalänk
Proffsmoddare

nope. Jag har ju 2x 60mm fläktar både uppe och nere vid nätagget. Detta gör att luften passerar precis bakom skärmen, och ger därmed ganska bra kylning.

yeahman: Ja det beror ju på vad man jämför med eller hur? Visst blev den några cm tjockare än vad jag först beräknat, men att kalla den "Fatboy" är ju en klar överdrift.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Där ser man, Halmstad
10p utan tvekan!

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
nope. Jag har ju 2x 60mm fläktar både uppe och nere vid nätagget. Detta gör att luften passerar precis bakom skärmen, och ger därmed ganska bra kylning.

yeahman: Ja det beror ju på vad man jämför med eller hur? Visst blev den några cm tjockare än vad jag först beräknat, men att kalla den "Fatboy" är ju en klar överdrift.

Hur kommer det sig att du placerade kontakterna synliga i ovankant? Bara en nyfiken fråga då jag undrar var problemet låg, för jag antar att du haft som mål att ha dom underst där de är som minst synliga... (för du måste ju hålla med om att det är de enda som inte riktigt passar in i en annars högkvalitativ nivå )

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Hur kommer det sig att du placerade kontakterna synliga i ovankant? Bara en nyfiken fråga då jag undrar var problemet låg, för jag antar att du haft som mål att ha dom underst där de är som minst synliga... (för du måste ju hålla med om att det är de enda som inte riktigt passar in i en annars högkvalitativ nivå )

Nätagget passade bara i underkant på bygget, så att sätta mobot med kontakterna uppåt var den enda sättet för att få allt funka utan problem. Men om jag ska vara helt ärlig tycker jag inte kontakterna upptill gör så mycket. Bygget var ju ett miniprojekt så man kan inte begära perfektion direkt.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
Nätagget passade bara i underkant på bygget, så att sätta mobot med kontakterna uppåt var den enda sättet för att få allt funka utan problem. Men om jag ska vara helt ärlig tycker jag inte kontakterna upptill gör så mycket. Bygget var ju ett miniprojekt så man kan inte begära perfektion direkt.

Jag tänkte mest om man ska koppla in tangentbord och mus att det kan se lite konstigt ut kanske?
EDIT: Njae efter en tredje koll borde det ju bara gå o dra bakom så sladdarna kommer ut under skärmen.. Hur som helst:

För övrigt är jag mycket imponerad, 9/10! GJ

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

CP! helt underbar! 10 p

Visa signatur

P4 3.0 -|- 1024 400 mhz -|- 120, 120 och 250 ext -|- 9600 pro 256 -|- lian li pc65 -|- lite blandat kylning

Permalänk
Avstängd

Skitfult. 1P

Permalänk
Medlem

Om du känner för att sälja den, var vänlig att kontakta mig då

Visa signatur

None

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ShiSha_
Skitfult. 1P

Din åsikt, men lite konstruktiv kritik för att backa upp den hade ju inte skadat.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

10 Poäng! Det finns inget annat man kan ge detta bygge! Det är så vackert att det tåras i ögonen!!

Visa signatur

/j
http://jonk.pirateboy.net
there is no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Jaa jag må ju säga att, Jaa, Jag ÄLSKAR den

Visa signatur

-+ PaynE +-

Permalänk
Medlem

Fy fan! En sådan vill jag ha!!! 10p

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Inte direkt i min smak utseendemässigt men väldigt duktigt gjord, helt klart!

Permalänk
Medlem

SleepstreameR......................miniprojekt?

Väldigt speciellt och praktiskt bygge

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk

Du borde ha så att man kopplade in alla saker på sidan och inte i toppen.

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180