Xbox till Dell monitor (?)

Permalänk
Medlem

Xbox till Dell monitor (?)

Jag vill koppla min Xbox (den gamla - inte 360) till min ena Dell monitor (2005FPW widescreen).
Går det bra? Vad behöver jag för kabel för att göra det?

Visa signatur

2xMac + 2xPC

Permalänk
Medlem

nja är inte så lätt.

du behöver antingen ha en specialkabel (du får löda ihop en själv, inget du kan köpa såvida inte nån löder en till dig) sedan måste du ha ett vga patchat bios... funkar inte sådär smidigt

eller så skaffar du dig en x2vga www.x2vga.com

/Daniel

Permalänk
Medlem

Eller så skaffar du en gammal Amiga monitor. De har inbyggd scartkontakt

Men jag antar att det inte är så aktuellt så jag rekommenderar också x2vga eller liknande.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Ett video/tv-kort med den inputten? dyrare, bättre kvalite, ja de säger sig själv.

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Kan man inte använda en sån här bara: http://www.jmedata.se/product.asp?itemno=20127

"Adapter 15-pol HDD kontakt hane – Scart kontakt haneFör att ansluta 15-pol HDD till en scartkontaktFör anslutning av t.ex DVD-spelare med scartutgång till en projektor (ex. NEC) med 15-pol HDD IN"

Har inte testat själv men tänkte att nån kanske vet, var ju inte så dyr iaf.

[edit] Ändrade länken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noobx
Kan man inte använda en sån här bara

nix, funkar inte så

/Daniel

Permalänk
Medlem

Vad gör den kabeln då?

Permalänk
Medlem

På en del projektorer så snålar de med fysiska videoingångar så endel får samsas, typ att du plockar in vga signalen till projektorn via scartingngen istället för att peta dit en vga kontakt...

en snållösning

/Daniel

Permalänk
Medlem

Ok, det är inte så att jag inte tror på vad du säger men jag fattar inte riktigt varför det inte funkar, det står ju att kabeln ska vara från SCART -> VGA.

"För anslutning av t.ex DVD-spelare med scartutgång till en projektor (ex. NEC) med 15-pol HDD IN"

Om det ska fungera från en SCART på en dvdspelare till en VGA på en projektor varför skulle det inte funka från en SCART på X-Box till en VGA på en skärm?
Återigen, jag säger inte att du har fel för det vet jag inte men jag skulle uppskatta en bättre förklaring på varför det inte fungerar eftersom det står att det ska fungera i produktinformationen?

Permalänk
Medlem

ok, förklarar mer tydligt... istället för massa fysiska ingångar som vga så har de kombinerat, man byter alltså "utseende" på vgaingången på projektorn så att scartingången funkar både som scart och vga ingång... detta har alltså ingenting med den signalen som vanligvis används i scart (rgb/svideo) att göra

du kan allts inte konvertera en rgb-scart signal till vga rakt av på grund av massa olika orsaker som jag inte orkar ta upp, men det har bl.a. med sync att göra

/Daniel