Permalänk

Vista och BF2

Sitter nu med Vista Business, tänkte jag skulle dra igång BF2 och se om det fungerar. Svar nej! Punkbuster ger meddelande "Inadequate O/S privileges". Med andra ord inte rätt OS. Tre träffar på google så det verkar bli till att vänta innan punkbuster har uppdaterat. =/

Någon fler som testat?

Permalänk
Medlem

Detta hittade jag:

Battlefield 2
We ran Battlefield 2 in both its native un-patched state and with the latest 1.3 patch, and both of them seemed to work just fine. There's one significant gotcha that crept up several times in our testing: Punkbuster. The Punkbuster anti-cheating code is a common part of many online games (particularly shooters), and it works by scanning game files to make sure they're not compromised. Most Battlefield 2 servers have Punkbuster enabled, and when we joined one, we got promptly kicked out of the game with a message saying Punkbuster failed due to "inadequate O/S privelages."

The solution is simple enough: right-click the BF2 icon, choose Properties, and then in the Compatibility tab check the box that says "Run this program as an administrator." After doing this, we encountered no problems joining any server.

Permalänk
Sötast

Coolt, var köpte du det? Trodde inte Vista Business var till salu än.

Permalänk
Medlem

BF2 funkade helt perfekt för mig i Vista. Minns att jag hade lite problem med nåt medelande i början av användandet, men det var inget 2 minuters sökande på google inte kunde fixa!

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

BF2 funkar bra i Vista för mig med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Coolt, var köpte du det? Trodde inte Vista Business var till salu än.

De flesta som har tillgång till MSDN/MSDNAA får det

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
De flesta som har tillgång till MSDN/MSDNAA får det

Och det är?

Får man se nåra bilder i skrivbordet?

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Avstängd

inga problem att fåtag i det lagligt, gäller abra veta var man ska leta.
Har själv Vista Buisness-n.
Dock oanvändbart utan drivisar till 8800gtx.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
inga problem att fåtag i det lagligt, gäller abra veta var man ska leta.
Har själv Vista Buisness-n.
Dock oanvändbart utan drivisar till 8800gtx.

Det finns drivrutiner till 8800GTX, kom för några dagar sedan.

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1555

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1554

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Hedersmedlem

Fy fan för punkbuster.
Måste det köras med administratörsprivilegier i XP med? (Har inget spel tillgängligt nu som använder det). Fulkodat skit
Dags för dem att tänka om, man ska inte behöva köra userlandprogram för vanliga användare i administratörsläge (hur många unix-system släpper in sina användare som superusers? ingen vettig iaf).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Det finns drivrutiner till 8800GTX, kom för några dagar sedan.

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1555

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1554

Oooooh, you just made my day

Permalänk
Avstängd

Så vista business är det man ska föredra?
Jag installerade vista ultimate då det lät bäst.
Kommer jag ha mindre funktioner då?

ps. När jag startar cod2 eller hl2 (moddar och vanliga hl2) så blir skärmen helt randig och jag kan inte alt tabba eller liknande, måste rsa datorn. Cs 1.6 fungerar utan problem dock.
Vet ni vad som är fel?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Hedersmedlem

Enda egentliga anledningen att ha Vista Ultimate är om man vill ha Vista Business + media center (är ju lite sånt där movie maker men de är ju inte så stort).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag lyfter den här tråden för jag har knas. Jag kan starta BF2 och ändra i vissa menyer. Men trycker jag på Audio så kukar Bf2 ur och jag slängs ut till skrivbordet. Detsamma när jag försöker ansluta till en server.
Det lustiga är att jag spelade utan problem igår.
Jag kör BF2 som admin och dessutom testade jag att köra det i kompabilitetsläge med XP sp2. Ingen skillnad då heller.
Jag är desperat, någon som har tips?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VictorG
Jag lyfter den här tråden för jag har knas. Jag kan starta BF2 och ändra i vissa menyer. Men trycker jag på Audio så kukar Bf2 ur och jag slängs ut till skrivbordet. Detsamma när jag försöker ansluta till en server.
Det lustiga är att jag spelade utan problem igår.
Jag kör BF2 som admin och dessutom testade jag att köra det i kompabilitetsläge med XP sp2. Ingen skillnad då heller.
Jag är desperat, någon som har tips?

Var glad att du lever. Vissa är döda.
Tänk på dom människor som dog i onödan och du sitter o klagar att ditt bf inte fungerar.
Du kan ju försöka installera om

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se