theif 3 får det ej att fungera.

Permalänk

theif 3 får det ej att fungera.

Hejsan !

Skall starta thief 3 men jag kan ej startat det när jag startar upp spelet kommer bara fel medelande. Har provat med patchen på theif3s hemsida men fungerar inte ändå. har uppdaterat mina drv samma sak fungerar inte. Använder win 2000 sp4 och har ett grafik kort som heter ati radeon 9600xt. Någon som vet vad felet kan vara ?

Mvh Jonas

Permalänk
Medlem

Vad står det i felmeddelandet då?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Inaktiv

Re: theif 3 får det ej att fungera.

Citat:

[i] kommer bara fel medelande.

Det är fult att särskriva.. men om du berättar vad det står i felmeddelandet så kanske vi kan ge dig rätt meddelande

Permalänk
Medlem

Re: Re: theif 3 får det ej att fungera.

Du måste nästan berätta vad det står i felmeddelandet för att vi ska kunna hjälpa dig. Då kanske man kan se om det är fel på spelet, drivrutiner eller kanske hårdvaran.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Det är fult att särskriva.. men om du berättar vad det står i felmeddelandet så kanske vi kan ge dig rätt meddelande

Det är även fult att inte använda sig av en korrekt meningsuppbyggnad. Avsluta gärna en mening med interpunktionstecken och använd korrekt skiljetecken istället för "..".

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk

Yes oj då sorry för mitt felstavande har tyvär lite problem med dyseleksi tror jag det stavas. Men hoppas ni kan ha överseende med det. Jo när man kör en test i theif3 på grafikkortet står det att pixelshaders inte supportar något sont fel med pixelshaders och att man skall ladda ner dom senaste drv för grafikkortet och att man har pixelshaders version 1.1 installerad och allt det har jag gjort nya drv och pixelshaders 1.1. Är det hårdvaru fel då ?
Och sedan vad är pixelshaders för något ?

Permalänk
Medlem

Pixelshaderteknologin är något som grafikkortet måste stödja. Tror du måste ha ett ATI9600 eller högre för att kunna ha det. (eller nVidia's motsvarighet)

Jag vet att jag kunde köra Thief3 med mitt 9600XT så.

Vad är det för grafikkort du har?

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: theif 3 får det ej att fungera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman

Det är även fult att inte använda sig av en korrekt meningsuppbyggnad. Avsluta gärna en mening med interpunktionstecken och använd korrekt skiljetecken istället för "..".

Touché

Visa signatur

..

Permalänk

Jag har det grafikkortet ati 9600xt 256mb. Det är så jäkla märkligt för kompisen har också ett ati 9600xt och på hans rullar det på bra. Kan det ha något med att jag använder win2000 ?

Permalänk
Medlem

Bra fråga. Har du även testat att installera nyaste DirectX utöver grafikkort och spelpatch?

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av forcevision
Jag har det grafikkortet ati 9600xt 256mb. Det är så jäkla märkligt för kompisen har också ett ati 9600xt och på hans rullar det på bra. Kan det ha något med att jag använder win2000 ?

Aaah det kan det, för vissa spel är WinXP ett måste trots att 200 och XP är så lika. Du har installerat de nyaste patchen? till spelet samt nyaste version av DirectX 9? Den nyaste versionen hittar du här --> http://www.softwarepatch.com/windows/directx.html

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||