P5W DH + Windows Vista

Permalänk

P5W DH + Windows Vista

Fick ett ex av Windows Vista Home Premium idag! Kul tänkte jag och satte i skivan och bootade om för installation (clean). Datorn bootade på DVD:n och windows startade och tvärstannade med Vista bakgrunden och en muspekare. Väntade 10 min och då kom nästa steg upp med språkval, valde språk och datorn tvärfastnade igen i ca 10 min, höll på så ett tag med varje steg tills jag skulle formatera om hårddisken som jag tänkte lägga klabbet på där det stannade igen. Ok, tänkte jag... en annan strategi behövs. Så jag bootade upp XP och började installationen därifrån, det gick lite bättre men fortfarande segt som sirap i varje nytt steg i installationsprocessen, nu kom jag så långt som att den hade nästan testat klart prestandan då den plötsligt bootade om. När den startade upp igen så bootade den om igen efter ett tag.

Bra jobbat M$!!!!

Jag har inga speciella prylar, P5W (BIOS 17.07), Core 2 Duo E6700, 2 gig Ram, en raptor 74 GB, två samsung 250 GB, 1 Plextor 755A och ett M-audio audiophile 2496.

Är det nån som lyckats installera Vista på en Asus P5W planka???? Jag testade massor med olika BIOS konfigurationer, även med default. Inget funkade.

Permalänk

Japp, kör Vista på min burk sedan November, fungerar utmärkt.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk

Det var min Raptor som konstrade!!!! Den e kaputt!

Så man får väl ta tillbaks klagomålen på M$...

Permalänk
Medlem

konstrade??

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Har p5b korter o jag installera vist apå lunchen. tog ganska exakt 45 minuter, "inräknat när jag klanta mig o fick göra om det.P"

Men vet inte om det har några likheter med ditt p5b kort iof