Permalänk
Medlem

Letar efter schysst bluetooth mus.

Värkar vara svårt att hinna några snygga

Permalänk
Medlem

Psst, datortillbehör-delen av forumet, inte bärbara datorer

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk

Ingen där som svarar på frågor om blåtandsmöss... har provat jag också...

Permalänk
Medlem

det värkar vara riktigt fattigt utbud

Permalänk

Mycket fattigt utbud.

Permalänk
Medlem

Är på samma jakt,
Sök på prisjakt, om du väljer trådlösa möss så kan du klicka i Bluetooth som anslutningsmetod & då hittar du typ 10 st.

En som inte finns med där är Mogomouse.
Mogomouse säljs hos dustinhome & stuvas/laddas i PC-card sloten.
Inga batterier & försvinner när man reser, nice!
Blir nog en sådan när jag inte pallar med dongeln till min nuvarande trådlösa längre....

edit: glömde att det finns en Sony också, VGP-BMS30.

Visa signatur

Sony SZ-38G/P -T7200/Geforce 7400

Permalänk

Jag håller mig nog till min sladdråtta som det är nu...

Permalänk
Medlem

Logitech V270 verkar vara den som får bäst kritik...

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk

Har läst en del skrot om Logitech V270, tycker inte den verkar vara något vettigt alternativ om man inte bara använder datorn till de absolut enklaste sysslor...

Permalänk

Kolla i mac butiker, finns riktigt snygga och bra BT möss där, själv kör jag med ett mac BT tangentbord och ett radtech mac BT mus, Skit smidig liten sak, en tunn sladd följer med så när batteriet tar slut laddar man den via usb kontakten och så kan man samtidigt andvända den , fast då som trådmus.

/M

Permalänk
Medlem

MS har en presenter och andra laser mouse 8000 trådlösa versionen funkar via BT du får med dongle men är bara o para ihop den med det inbyggda istället.

Permalänk
Hedersmedlem

Är man inte ute efter en "laptopmus" (dvs liten obekväm sak) så rekommenderar jag microsoft wireless laser mouse 8000 (som är fulla namnet på det killer.x skrev). Dyr men riktigt bra mus tycker jag.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

http://www.radtech.us/ har ett antal

Logitech V270 är bra, men liten.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Är man inte ute efter en "laptopmus" (dvs liten obekväm sak) så rekommenderar jag microsoft wireless laser mouse 8000 (som är fulla namnet på det killer.x skrev). Dyr men riktigt bra mus tycker jag.

Nej det finns 2 modeller en liten mindre till presentationer något dyrare än vanliga BT-musen jag är jätte nöjd med den bästa lilla mus jag kännt på men den är rätt liten som sagt sen finns den versionen du skrev som är större och har laddare :P.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer.X
Nej det finns 2 modeller en liten mindre till presentationer något dyrare än vanliga BT-musen jag är jätte nöjd med den bästa lilla mus jag kännt på men den är rätt liten som sagt sen finns den versionen du skrev som är större och har laddare :P.

Jag vet om presenter "Wireless Notebook Presenter Mouse 8000" men det är inte samma som "Wireless Laser Mouse 8000" (WLM 8000) och det var den senare som jag syftade på och skrev ut hela det jobbiga produktnamnet.

Jag vet inte direkt pris på den (notebook presenter) men den är nog allt dyrare än V270 och säkert bättre.
Liksom problemet med V270 är att logitech har släppt en mus med design och funktionalitet som en 10 år gammal mus, bara att den har bluetooth.
Ingen som tycker t.ex. V400 (icke bluetooth) ser häftigare och bättre ut? Men nej, de tar sin billigaste (?) laptopmus (V200) och gör om till bluetooth

Och jag vet vad jag talar om, jag äger både V270 och WLM 8000. V270 är något för den energisnåle som behöver ha med till sin bärbara dator, batterierna (btw går att köra med endast ett batteri, trevlig feature) räcker i flera månader men tack vare energispararläget, den somnar fort ner så när man drar den så hackar det till innan den går på full kapacitet. Frustrerande men man lär sig att leva med det. Men för en stationär dator så ska man inte behöva leva med sådant.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
http://www.radtech.us/ har ett antal

Tips på var man hittar dessa i Sverige? eller någon som beställt direkt från dom? BT600 var stilig...men 500:an var visst mindre, kanske blir en sån...400:- + frakt är ett kap.

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ef98dp
Tips på var man hittar dessa i Sverige? eller någon som beställt direkt från dom? BT600 var stilig...men 500:an var visst mindre, kanske blir en sån...400:- + frakt är ett kap.

Brorsan köpte en STM-väska till sin macbook av dem i höstas, inga problem.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag vet om presenter "Wireless Notebook Presenter Mouse 8000" men det är inte samma som "Wireless Laser Mouse 8000" (WLM 8000) och det var den senare som jag syftade på och skrev ut hela det jobbiga produktnamnet.

Jag vet inte direkt pris på den (notebook presenter) men den är nog allt dyrare än V270 och säkert bättre.
Liksom problemet med V270 är att logitech har släppt en mus med design och funktionalitet som en 10 år gammal mus, bara att den har bluetooth.
Ingen som tycker t.ex. V400 (icke bluetooth) ser häftigare och bättre ut? Men nej, de tar sin billigaste (?) laptopmus (V200) och gör om till bluetooth

Och jag vet vad jag talar om, jag äger både V270 och WLM 8000. V270 är något för den energisnåle som behöver ha med till sin bärbara dator, batterierna (btw går att köra med endast ett batteri, trevlig feature) räcker i flera månader men tack vare energispararläget, den somnar fort ner så när man drar den så hackar det till innan den går på full kapacitet. Frustrerande men man lär sig att leva med det. Men för en stationär dator så ska man inte behöva leva med sådant.

Vilken tur att jag äger presentern och kan säja att även den går att köra på ett batteri men tyvär är den inte så energisnål men finns en knapp på undersidan att stänga av den på när den inte används samt att du får praktisk box att förvara den i väskan med. Sen kan jag ha använt den mycket därför batteriet tagit slut så fort. Men det är helt klart kvalite om man jämför med v200 som jag köpte till min brorson när dom fick sin bärbara.

Inget illa men presenter funkar också som fjärrkontroll på långt avstånd presenter knapparna går o använda till att byta låt och höja o sänka ljudet på den bärbara, den är överlägsen känslan i tidigare möss jag haft (tex MS wireless laser mouse 6000, och några tidigare MS möss.

Men du ska helt klar gå till butik och kolla på dom o känna dig fram.

Mvh Roberth

Permalänk
Medlem

Har just beställt en Logitec V270 tyckte den värkade lovande, Jag skall ge en recension av den när jag har använt den