[Helgläsning] Blizzards väg mot toppen

Permalänk
Medlem

[Helgläsning] Blizzards väg mot toppen

http://www.idg.se/2.1085/1.94214#

Trevlig liten 10-sidors artikel om hur Blizzard grundades och blev så stora som de är idag, läs och begrunda.

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

fan vad grymt. Riktigt bra läsning sådär på lördagskvällen

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Kolla på omröstningen, otroligt jämnt då vet man att blizzard har lyckats.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Entusiast

Härlig läsning, detta speciellt gav mig ett leende på läpparna

"– Vi gillar ju alla våra världar och spel och vi har ett par produkter under utveckling som jag tyvärr inte kan prata mer om just nu, förklarar Frank Pearce ursäktande. World of Starcraft är inte någon av dem och kommer åtminstone inte att komma inom den närmaste framtiden. World of Warcraft tog fyra år att utveckla och vi fokuserar vår energi där just nu. Men låt mig säga som så: våra gamla spel är inte bortglömda..."

Starcraft 2 please

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

gogo Diablo 3!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Medlem

Trevlig läsning. Vore roligt om det kom fler artiklar i det här stuket om andra studios, jag kanske är blind och missat dem men jag antar att Blizzard var ett klart val då de nästan erövrat MMORPG-genren.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Fin läsning.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen på Diablo 3

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 och/eller Diablo 3 samt Hellgate: London är de spel jag kommer att hålla mig till de närmsta åren

Permalänk

känns som blizzard kommer att skjuta sig i foten om de inte glömt bort gamla spel... dvs... släpp ett till, en uppföljare och wow dräneras på spelare iofs ett rts utan månadskostnad kanske de skulle kunna få igenom... typ star craft... men en diablo-uppföljare kräver i princip ett mmo, och det kommer de aldrig att släppa innan wow går back på inkomster/kostnader... det skulle inte jag göra iaf....

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

StarCraft 2 PLZ!!!!

Visa signatur

5800x3D . 6900 XT . 16gb ddr4 . NR200p

Permalänk
Medlem

jag såg på någon hemsida att man kunde boka Starcraft ghost :/ var kan det ha varit?

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeZo
Hoppas verkligen på Diablo 3

Aa jag med :D:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edzy
StarCraft 2 PLZ!!!!

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Här är en intressant ny intervju med Bill Roper som handlar mest om Flagship Studios och deras första spel hellgate: london men också om Blizzard.

Sid 1:
http://img264.imageshack.us/my.php?image=gfwroperinterviewpag...

Sid 2:
http://img106.imageshack.us/my.php?image=gfwroperinterviewpag...

Sid 3:
http://img106.imageshack.us/my.php?image=gfwroperinterviewpag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Här är en intressant ny intervju med Bill Roper som handlar mest om Flagship Studios och deras första spel hellgate: london men också Blizzard.

http://www.hellgateguru.com/forum/showthread.php?p=61035#post...

Hmm, måste man skapa konto och logga in för att få läsa, alltså?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Hmm, måste man skapa konto och logga in för att få läsa, alltså?

Förlåt, har ändrat länken nu så man slipper göra det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
fan vad grymt. Riktigt bra läsning sådär på lördagskvällen

öööh? hur lyckades du läsa 10 sidor på ca. ~1 minut

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Härlig läsning, detta speciellt gav mig ett leende på läpparna

"– Vi gillar ju alla våra världar och spel och vi har ett par produkter under utveckling som jag tyvärr inte kan prata mer om just nu, förklarar Frank Pearce ursäktande. World of Starcraft är inte någon av dem och kommer åtminstone inte att komma inom den närmaste framtiden. World of Warcraft tog fyra år att utveckla och vi fokuserar vår energi där just nu. Men låt mig säga som så: våra gamla spel är inte bortglömda..."

Starcraft 2 please

Givetvis snackar han om Rock 'n' Roll Racing 2! Fatta vilket ägspel det skulle vara.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
öööh? hur lyckades du läsa 10 sidor på ca. ~1 minut

För att artikeln på idg hade varit på i några timmar..

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Jag vill så gärna ha ett StarCraft 2 och ett Diablo 3, men jag vet inte om jag vågar hoppas på det ändå. De gamla är så underbara och med blizzards förfall vet jag inte om jag skulle bli glad eller bli avskräckt från att spela allt som allt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av plastdunk
känns som blizzard kommer att skjuta sig i foten om de inte glömt bort gamla spel... dvs... släpp ett till, en uppföljare och wow dräneras på spelare iofs ett rts utan månadskostnad kanske de skulle kunna få igenom... typ star craft... men en diablo-uppföljare kräver i princip ett mmo, och det kommer de aldrig att släppa innan wow går back på inkomster/kostnader... det skulle inte jag göra iaf....

Den dagen de gör mmo av diablo är det ju självmord för serien... hack'n'slash-mmo har de ju redan ett, och det är WoW. Att släppa ett till vore ju att försöka ta över sitt eget spel... visst, spelarna skulle ju stanna inom blizzard-spelen, men det kostar nog mer än det skulle smaka.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Givetvis snackar han om Rock 'n' Roll Racing 2! Fatta vilket ägspel det skulle vara.

Helt klart det var grymt skoj, lika så Lost Vikings
Fattar inte varför de pratade dåligt om Blackthorne, tycker det var helt ok. Inte Flashback, men ändå

Nä skulle vara kul att se dem göra lite nya spel som inte har för mycket med de gamla spelen att göra.. sist de släppte något helt nytt var ju för fasen -98 när Starcraft kom....

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag vill så gärna ha ett StarCraft 2 och ett Diablo 3, men jag vet inte om jag vågar hoppas på det ändå. De gamla är så underbara och med blizzards förfall vet jag inte om jag skulle bli glad eller bli avskräckt från att spela allt som allt...

Vad menar du med Blizzards förfall?

Jag ser då inga tecken på att de har tappat farten. Den ända sprickan i företaget, vad jag vet, är avhoppen med Bill Roper i spetsen. Men sen dess har ju blizzard gjort sitt mest framgångsrika spel någonsin.

Kändisar som Bill & co. var säkert viktiga karaktärer på Blizzard men där finns nog en hel del andra kompetenta personer som kanske inte trivs med rampljuset och därför håller sig dolda. Jag är i alla fall inte orolig för att kompetensen saknas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag ser då inga tecken på att de har tappat farten. Den ända sprickan i företaget, vad jag vet, är avhoppen med Bill Roper i spetsen. Men sen dess har ju blizzard gjort sitt mest framgångsrika spel någonsin.

Kändisar som Bill & co. var säkert viktiga karaktärer på Blizzard men där finns nog en hel del andra kompetenta personer som kanske inte trivs med att rampljuset och därför håller sig dolda. Jag är i alla fall inte orolig för att kompetensen saknas.

I och med Bill Ropers avhopp så försvann den känslan i Blizzards spel som var unikt just för Blizzard. Warcraft III t.ex var inte något som verkligen kändes blizzard, tycker jag. I jämförelse med Warcraft 2, Starcraft och Diablo samt Diablo 2 så känns Warcraft III ganska lamt...

Visst hoppas man på ett Diablo 3... Men samtidigt bävar man för hur det kommer att bli.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
gogo Diablo 3!

Gogo Diablo I <3

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Kändisar som Bill & co. var säkert viktiga karaktärer på Blizzard men där finns nog en hel del andra kompetenta personer som kanske inte trivs med rampljuset och därför håller sig dolda. Jag är i alla fall inte orolig för att kompetensen saknas.

Med Blizzards förfall menar jag deras attityd mot först och främst spelarna. Detta såg man ju början av redan mot 1.08-1.09 av D2. "Gamla" Blizzard hade inte det där arroganta egocentriska stråket mot spelarna. Det märktes ju tydligt då att spelen var gjorda för spelarnas nöjes skull. Förr om majoriteten av spelarna ville någonting eller om man som person kontaktade dem vart man ju bemött på ett underbart sätt. Ville spelarna någonting så lyssnade de och försökte ju antingen fixa så gott det gick eller iallafall så hade de en bra anledning till varför de inte gjorde det. Idag är det mer "Jaha, skiter väl vi i, du ska bara betala och va glad" oavsett om man är ensam eller flera tusen.

Det kan ju vara kopplat till den rena mängden spelare de haft sen ett tag in på D2, och att de helt enkelt inte kan hålla samma nivå som de gjorde förr, men jag tycker det gått längre än så ändå... i WoW t.ex. kan man bli bemött av GM's på ett trevligt sätt, och den ibland så får man en omständigare variant av "va fan vill du"... nivån har sjunkit, både när det gäller service och den vikt man fäster vid sina spelare och kunder, men den är dessutom ojämn, med omotiverade spikar neråt, och det verkar bara bli värre.

Det är det jag menar med förfall, för det blizzard jag älskade för många år sen verkar ha mer av sig själv i graven än utanför, och det känns mer som om bara namnet är kvar. Så jag är inte säker på att jag vågar hoppas på D3 eller SC2, eftersom det är spel som det finns så mycket mer än bara kompetens bakom, och även om kompetensen fortfarande finns trots Ropers frånvara så saknas det mycket av det där andan de hade i sina äldre spel.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaptens

Visst hoppas man på ett Diablo 3... Men samtidigt bävar man för hur det kommer att bli.

Vore nice med Diablo 3, men det är inte nödvändigt för att man med kvalitet ska kunna fortsätta sin demon-slaktarhobby. Utifrån fakta om hellgate:london tror jag det blir riktigt grymt. Jag är ganska lugn över att vi äntligen kommer att få ett action-RPG som kan ersätta Diablo 2 på tronen. Jag ser Diablo 3 som en bonus. Ta en titt på intervjun jag länka till tidigare i tråden om du tvivlar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Vore nice med Diablo 3, men det är inte nödvändigt för att man med kvalitet ska kunna fortsätta sin demon-slaktarhobby. Utifrån fakta om hellgate:london tror jag det blir riktigt grymt. Jag är ganska lugn över att vi äntligen kommer att få ett action-RPG som kan ersätta Diablo 2 på tronen. Jag ser Diablo 3 som en bonus. Ta en titt på intervjun jag länka till tidigare i tråden om du tvivlar...

Tvivlar inte på att Hellgate blir ett bra spel. Men det är fortfarande inget Diablo... Skulle vilja ha ett Diablo 3 som ser ut som Diablo 2, men med den möjlighet att utforska saker som Sacred har, med dagens grafik... osv. Vill I N T E ha 1st person i Diablo 3.