Permalänk

Atlantis i XP

Hur får jag det att funka? Har letat som en tok nu efter svar.
Blir bara error och spelet stängs ner när jag lirat i ca. 2-3 minuter.
Har hittat patcher osv. men då får man börja från CD2. Jag vill kunna köra från början.
Skulle bli evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig!

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Medlem

Atlantis är väl bra gammalt nu.... Testat att köra det i kompatibilitetsläge?

Genväg > Egenskaper > Kompatibilitet > Kör detta program i kompatibilitetsläge för > välj 95/98/me eller 2000.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InAction
Atlantis är väl bra gammalt nu.... Testat att köra det i kompatibilitetsläge?

Genväg > Egenskaper > Kompatibilitet > Kör detta program i kompatibilitetsläge för > välj 95/98/me eller 2000.

Yes, redan testat det. Tack endå!

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Medlem

Tja du har säkert en gammal skiva med win95/98 på hemma, du kan alltid testa att använda http://www.vmware.com/products/server/ och installera spelet över det.

Spelet är soppas gammalt, och om jag inte minns helt fel använder quicktime så borde nog fungera.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Tja du har säkert en gammal skiva med win95/98 på hemma, du kan alltid testa att använda http://www.vmware.com/products/server/ och installera spelet över det.

Spelet är soppas gammalt, och om jag inte minns helt fel använder quicktime så borde nog fungera.

Hm, det där verkar lite för komplicerat och omständigt om jag fattat det rätt. Du menar alltså att jag ska installera Windows 95/98 på en annan burk samt Atlantis och köra via den fast bilden kommer upp på min dator?
Näe, men tack endå. Hoppas verkligen de finns andra lösningar. Ingen form av Windows 95-emulator eller nåt?

Ingen som har fått igång spelet felfritt i XP?

Visa signatur