Zelda-liknande spel till pc?

Permalänk

Zelda-liknande spel till pc?

Undrar om ni kan tipsa om något zelda-liknande spel till pc som man kan köra med handkontroll (ej tangentbord o mus).

Sugen på nåt riktigt KLURIGT äventyrs/rollspel som inte har ett för avancerat gränssnitt så man inte kan köra det med handkontroll.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

technomage är det närmaste jag kan komma på.

http://www.technomage.de/english/index.html

Visa signatur

The secret to creativity is knowing how to hide your source!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Beyond Good and Evil. Jag lovar att du inte blir besviken. Det är lite av en rip-off på Zelda, men också ett av dom bästa äventyrs-spelen som släppts på PC. http://www.gamespot.com/pc/adventure/beyondgoodevil/index.htm...

Permalänk

Technomage:
Lite för mycket old-school-grafik för min smak

Fable:
Testade det lite när det kom, men det verkade inte ha några klurigheter a la Zelda alls. Ganska tråkigt äventyrsspel, fick jag intrycket av, men det kanske var fel?

Beyond good and evil:
Mycket bra spel, och definitivt ett sånt spel jag letar efter. Har dock redan klarat det

Fler tips?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Inaktiv

Silver!

Annars om du vill ha ett jävligt bra äventyrsspel så dreamfall the longest journey, längesedan jag spelade ett spel med så skön atmosfär och som verkligen fångade dig i spelet, helt underbart spel!

Permalänk
Medlem

Den längsta resan som ovanstånde tagit med är jävligt roligt

Skön humor i spelet utan tvekan. Extremt klurigt i vissa situationer.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Silver helt klart, det är suveränt och underskattat.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk

silver, helt klart utav dom bästa spelen jag spelat, men kan vara problem med att få igång det på XP.

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem

Silver är ett riktigt bra spel men om det kan klassas som Zelda vet jag inte...