Produkttest: Asus G2PC

Permalänk
Medlem

"Med till datorn får man också en Logitech MX518-mus som har designats för att passa ihop på ett bra sätt med G2PC. Den är ganska enkelt både när det gäller design och funktioner, och ansluts dessvärre också via kabel."

Dessvärre?!?

Mvh

Permalänk

Humm. Ska jag köpa denna eller en MacBook Pro med 2GHz | 2GB RAM | X1600 128MB

??????????

Visa signatur

Foto:: | KM D5D | KM 18-70 | KM 75-300 | Sony 50/1.4 | Sigma 105 | Sigma 10-20 |
Dator:: | Opteron64@2800MHz | ASUS A8V Deluxe | 2x1024 DDR400 C2 | X1950Pro |

Permalänk
Medlem

FUUUL!

Jeflar vad ful den var

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandola83
Humm. Ska jag köpa denna eller en MacBook Pro med 2GHz | 2GB RAM | X1600 128MB

??????????

MacBook Pro elle Dell XPS.... denna verkar ju inte vara någon större hit

Permalänk
Medlem

Angående upplösning på skärmar. Jag sitter med en Inspiron 8600 som har 15,4"WS med 1680x1050. Alldeles lagom för en 15,4". Jag skulle aldrig köpa en bärbar med lägre upplösning än 1680x1050 om skärmen är på 15,4" eller högre.

Å andra sidan skulle jag aldrig köpa en bärbar att spela på heller. Snacka om att betala dyra pengar för inget. Jag menar, många tycker att stationära datorer blir gammal snabbt, vad säger man då om bärbara. Nu snackar vi om gamingdatorer alltså.

Ett möjligt alternativ skulle vara ASUS XG-station så man kan byta graffe när det behövs, men då kommer den berömda julgranseffekten igen. Det funkar inte bara att ha en bärbar dator när man ska spela utan man måste hänga på en massa tingel-tangel först.

Nä, vänta några år till när energiförbrukningen har minskats och batteritiden har blivit MYCKET bättre, då kanske det kan vara ett alternativ till att spela på...kanske...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Men snälla, jag är ingen idiot. "Stationära" TFT-skärmar har alltid haft riktigt låg upplösning, medans bärbara ofta har haft högre.
Visst, 1080p på 17 tum är kanske lite onödigt, men 1680*1050 hade verkligen inte varit för mycket. 1440*900 är enormt lite, pixlarna är riktigt stora på en 17-tums widescreen-TFT med en sådan upplösning...

Men ge dig nu, att påstå att pixlarna på en 17" TFT med 1440x900 skulle vara riktigt stora är ju idiotiskt. Jag har en 20" wide med 1680x1050 som maxupplösning och jag skulle säga att det är en optimal upplösning för ögonen på den skärmytan. Sen att det alltid finns folk som vill köra 2048x1536 på en 15" är en annan sak.

Jämför då med vanliga 17" och 19" som har 1280x1024 som nativeupplösning, där påstår du också alltså att pixlarna på en 17" med 1280x1024 i upplösning, är riktigt stora?

EDIT: Det du nämner om att "stationära" skärmar alltid har haft riktigt låg upplösning och bärbara högre;

För det första så stämmer det inte. Mainstreamdatorn har alltid haft liknande upplösning. MEN, det finns värstingmodeller där det finns ett behov från användare att ha en hög upplösning, men i ett mindre format. Det är knappast för att det är optimalt för ergonomin. Du skriver ju själv att du inte är nån idiot, så då borde ju du också fatta att det är ju inte svårare att göra en panel med tillbehör för en "stationär" skärm jfrt med en bärbar.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gagoff
tyckte också det såg skumt ut med "längre är bättre"
I övrigt så.. ehm... mums vilken laptop, har förmodligen bättre prestanda än min stationära

ehhmmm... nej den är inte bättre än din stationära (iaf grafikkortet). den enda skillnaden mellan mobility radeon x1600 och x1700 är att dom är bytt tillverkningsprocess (för lägre elförbrukning) och att dom har höjt klockfrekvenserna med kanske 10 mhz på minnet. detta ger några poöng fler i 3dmark.
som de flesta vet så är stationära motsvarande kort ganska mycket bättre än de som återfinns i bärbara

Permalänk

bra test!

Bra test! Jag håller inte alls med om det någon skriver här tidigare att testet skulle vara opartiskt, testet lyfter fram datorns för- och nackdelar.

Snäv betraktningsvinkel verkar ofta hänga ihop med blanka skärmar .. har lite av samma fenomen på min inspiron 6400..

Permalänk
Medlem

En sådan hade inte varit fel att ha Ngn som har en?

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Men ge dig nu, att påstå att pixlarna på en 17" TFT med 1440x900 skulle vara riktigt stora är ju idiotiskt. Jag har en 20" wide med 1680x1050 som maxupplösning och jag skulle säga att det är en optimal upplösning för ögonen på den skärmytan. Sen att det alltid finns folk som vill köra 2048x1536 på en 15" är en annan sak.

Jämför då med vanliga 17" och 19" som har 1280x1024 som nativeupplösning, där påstår du också alltså att pixlarna på en 17" med 1280x1024 i upplösning, är riktigt stora?

Men kom ihåg att man sitter mycket närmare en bärbar. Samt att det inte går att uppgradera så man vill ha något som håller i längden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandola83
Humm. Ska jag köpa denna eller en MacBook Pro med 2GHz | 2GB RAM | X1600 128MB

??????????

Jag skulle ju helt klart valt macbooken:D

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

ska jag diska ut ca: 19 lakan för en laptop drar jag fanemej till med en nVidia SLI laptop med AMD 2.7Ghz processor, 2GB minne, och den bästa laptopskärmen jag nånsin har använt från Alienware... men det är juh bara jag (har redan en alienware laptop, och den e tamejfan oslagbar i sin prisklass (används inte till spelande, men ack så bra den presterar), tänk då vad deras SLI burkar med mkt mer minne gör... (jag vet att alienware generellt sett suger, stationära bygger jag givetvis mina egna, men laptop så äger alienware allt motstånd på marknaden IMHO

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Nice test.

Kollade just på vår bärbara 15" skärm som är 4år gammal.
Den har 1400x1050, tycker inte ni de låter ganska mkt?

Permalänk

g1an

asnice prestanda tror ni att g1an är lika bra orka släpa på en 17 tummare lol

Permalänk
Medlem

Re: g1an

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivarsivar
asnice prestanda tror ni att g1an är lika bra orka släpa på en 17 tummare lol

det undrar jag också då jag funderar på att köpa någon av dessa