segt att kopiera filer i Vista

Permalänk

segt att kopiera filer i Vista

Är det bara jag som tycker det går betydligt långsammare att kopiera filer i Vista jämfört med XP? Ska jag kopiera en fil på 1Mb från en katalog till en annan på samma partition så tar det kanske 3-4 sekunder medans det i XP gick på 0.1 sek. Det känns som att mkt av tiden går åt till att räkna ut hur lång tid som återstår. Är detta någon funktion man kan stänga av?

Jag har inte långasamma hårddiskar (seagate SATA2 16mb cache)

Visa signatur

MacBook Pro Retina, Mac Mini, iPhone, iPad, iPod, Apple TV, Apple Cinema Display

Permalänk
Medlem

Felet ligger hos dig någonstans.
Jag testade att kopiera filer med olika storlekar & den där uträknings rutan dök först upp när jag valde en 47MB stor fil & då syntes rutan i knappt en sek.

Permalänk

Testade med en fil på 67 MB och det gick på ca 1-2 sek.

CPU 5200+
Western Digital Raptor 10000 RPM

Visa signatur

The Programmer

Permalänk
Medlem

För mig är Vista mycket snabbare än XP att kopiera filer, så måste ju vara något med din burk som krånglar.

Permalänk

okej nån som vet vad som kan vara felet?

Visa signatur

MacBook Pro Retina, Mac Mini, iPhone, iPad, iPod, Apple TV, Apple Cinema Display

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem.Det går likafort om inte fortare att kopiera, men rutan tar tid, visas,initieras etc.

Permalänk

Ligger inte i din dator. Vista har en bugg i kopieringshastigheten. Finns lång tråd on detta på neowins forum.

Permalänk
Medlem

Har även samma problem jag, tar ett par sec innan kopieringen väl börjar.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem

har samma problem tar 15 min att kopiera en dvd skiva (brännd) på 4 gig

Permalänk

Out of memory

Ett annat problem Vista har är när man kopierar stora mängder av filer. Man får allt som oftast ett "Out of Memory" meddelande och kopieringen avbryts. Detta händer när man kopierar en ~10 gig med t.ex. jpeg-bilder eller liknande.