The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Problem med Oscuros 1.3.

Vet inte säkert om det är Oscuros som spökar men om jag bockar av den så försvinner buggen. Det som buggar är att en del figurer bara är gulgröna utropstecken. Är inte säker men tror det är female karaktärer. Nån som känner igen problemet eller har en lösning?

Visa signatur

Antus-68
Antec nine hundred. E6600 2,40GHz. POV 8800GTX. Corsair TWIN2x2048 800MHz. Hyper Type-R Blue 580W.Gigabyte GA-965P-DS3. SH-S183A SATA. WD Raptor 74GB SATA. Scythe Infinity.

Permalänk
Medlem

Jepp där är Oscuros som buggar. Det fick jag också när jag lade in den. För att lösa det är det bara att installera om modden. Det funkade för mig.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

La du bara över den en gång itill eller avinstallerade du den först?

Visa signatur

Antus-68
Antec nine hundred. E6600 2,40GHz. POV 8800GTX. Corsair TWIN2x2048 800MHz. Hyper Type-R Blue 580W.Gigabyte GA-965P-DS3. SH-S183A SATA. WD Raptor 74GB SATA. Scythe Infinity.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antus-68
La du bara över den en gång itill eller avinstallerade du den först?

De gula utropstecknen dyker upp när antingen textur eller mesh fattas.

Om du har Oscuros uppackat är det bara att dra & släppa mapparna med "textures" och "meshes"
(Och "ersätt alla" på frågan, som det alltid ska vara.)
i din "data"-mapp, som finns i *./Bethesta Softworks/Oblivion-mapp.
Ominstallation är inte nödvändig alls.

Mvh

Permalänk
Medlem

Tror ni oblivion kommer att flyta på bra med :

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=434526&...

Vill helst kunna lira i 1280x1024.. men kan även sänka mig till 1024x768, om det skulle behövas.

För övrigt är det ett riktigt kul spel
Lirar det jämt hos min polare (Han har bättre dator än vad jag har )

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Tror ni oblivion kommer att flyta på bra med :

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=434526&...

Vill helst kunna lira i 1280x1024.. men kan även sänka mig till 1024x768, om det skulle behövas.

För övrigt är det ett riktigt kul spel
Lirar det jämt hos min polare (Han har bättre dator än vad jag har )

Jo det kommer gå bra i 1280x1024. Jag själv maxxar det i 1280x1024 med mitt 7900gt. 7900gt presterar väldigt likt x1950pro

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
De gula utropstecknen dyker upp när antingen textur eller mesh fattas.

Om du har Oscuros uppackat är det bara att dra & släppa mapparna med "textures" och "meshes"
(Och "ersätt alla" på frågan, som det alltid ska vara.)
i din "data"-mapp, som finns i *./Bethesta Softworks/Oblivion-mapp.
Ominstallation är inte nödvändig alls.

Mvh

Aha kan det vara så att det inte går att lägga på QTP2 efter Oscuros vilket jag naturlitvis gjort?

Visa signatur

Antus-68

Permalänk
Medlem
Citat:

Aha kan det vara så att det inte går att lägga på QTP2 efter Oscuros vilket jag naturlitvis gjort?

Nej, Oscuros & QTP2 borde inte kunna skapa konflikter.
QTP2 är ju "landscaping" medan OOO byter ut vissa texturer på småsaker i spelet.

Det händer mig med ibland (fast inte så ofta) att en del texturer fattas,
kanske missar man målmappen vid någon uppackning eller så,
dock brukar det lösa sig ifall man en extra gång släpper i mesh/texturmappar i modden.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Nej, Oscuros & QTP2 borde inte kunna skapa konflikter.
QTP2 är ju "landscaping" medan OOO byter ut vissa texturer på småsaker i spelet.

Det händer mig med ibland (fast inte så ofta) att en del texturer fattas,
kanske missar man målmappen vid någon uppackning eller så,
dock brukar det lösa sig ifall man en extra gång släpper i mesh/texturmappar i modden.

Mvh

Jag gjorde som du sa och det funkade. Det var lite små buggit i början efter att jag laddat över men det rätade till sig ganska snart. Undrar om jag missat något mer för jag tycker en del djur beter sig väldans konstigt. Vargar som hoppar runt som kaniner och dyker upp ur tomma intet och liknande? Har läst en del inlägg i tråden där en del spelar väldigt länge utan att börja på något quest. är det inte stor risk att man genomför en massa quest i förväg och även fördärvar sina möjligheter att utföra dom senare.

Visa signatur

Antus-68

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag gjorde som du sa och det funkade. Det var lite små buggit i början efter att jag laddat över men det rätade till sig ganska snart. Undrar om jag missat något mer för jag tycker en del djur beter sig väldans konstigt. Vargar som hoppar runt som kaniner och dyker upp ur tomma intet och liknande? Har läst en del inlägg i tråden där en del spelar väldigt länge utan att börja på något quest. är det inte stor risk att man genomför en massa quest i förväg och även fördärvar sina möjligheter att utföra dom senare.

Du kan testa att lägga in "Natural Environments" ovanpå, ifall du inte redan har den.
(För att eventuellt "modda bort" problemen (?).)
Kaniner vet jag inte att jag har sett ens, vad kan det vara för modd?

Så fort (eller så ska det vara iaf) du gör något som har med ett quest att göra,
får du (ska iaf få) en questupdate i questloggen.
En del quest kan man börja på lite olika sätt, så är det ju tänkt,
men jag tror inte att det är någon större fara att man sabbar något av de
större questen genom att utforska runt lite.

Ett exempel är "Clavicus Vile" -questet.

Clavicusquestet kan man ju "snabbspola" om man har råkat (;)) gå ner i Vindasel-ruinen
och kanske hittat ett svärd vid namn Umbra?
Går man däremot till Clavicus-shrinet får man ju traska vidare till Pells´Gate för updates
(som man aldrig får om man redan har svärdet)
innan man äntligen får direktioner till Vindasel.
Eftersom Oblivion är lite snålt med utveckling av personligheter totalt sett,
kan man ju se det som fördärvat om man vill, men slutföra det går ju ändå.

Faktum är att Oblivion är _mycket_ buggigt, även patchat.
Finns faktiskt ett par quests som buggar nästan jämt, t.ex. "Aleron Loche/Fort Grief" i Bravil.
Gå aldrig ut ur det fortet utan att ha en quicksave innanför dörren.
Baurus har jag t.ex. hämtat i skogen nordväst om Skingrad en gång när det var dags
för mötet med Gwinas Mythic Dawn-kontakt i sewers (mainquestet), det var inte så kul...
(Har dör löjligt lätt med OOO installerat oxå)

Mvh

Permalänk
Medlem

Tack för det svaret. Jag blev lite orolig för jag läste någonstans att det var någon som mördat en snubbe i sängen som han senare fick i uppdrag att fråga om något Guild ärende. Har för mig att han lirade på 360 och blev tvungen att backa för att klara questet. Jag märker själv att jag hellre knallar omkring och pillar med uppdateringar en rusar igenum huvuquestet. Är det stor risk att man sabbar spelet med moddar, jag menar en del filer i tex QTP2 verkar försvinna in i Programmet utan att kunna påverkas från datafiles i spelmenyn.

Mvh

Visa signatur

Antus-68

Permalänk
Avstängd

har klarat main quest.. darkbrotherhood, blackhand, typ klarat allt med mage tror jag, och har börjat på thiefs guild nu, har inte mött några buggar förutom att spelet hängde sig ganska så ofta förut, men inte nu längre!?
kan hända någongång ibland bara. skumt!?

kör med Qp2 och alla dess tillägg d:
inga andra moddar,

men läste om någon mod som gör att man kan köra mythic dawn guilden, även fast man slaktade alla när man var på jakt efter amuleten! orkade inte joina dom då, för att om jag skulle ha gjort det så var jag tvungen att ge bort alla minna saker.. o jag sa: hell no, i kill u all! så jag slaktade alla.

eller är jag helt ute o cycklar?

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk

märkte att Nhancer inte va en bra grej vissa karaktärer varelser blir utrops tecken en stor gul skylt typ
inge AA på även med bloom och AA så blir det så konstigt värre

kör med forceware 91.47

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

@Antus:

Det finns ju alltid en risk att modda sönder spelet om man installerar/avinstallerar
olika moddar hit & dit, visst är det så.
Just QTP2 är ingen större fara eftersom det bara är "yta" och spelet f.ö. är intakt.
Jag testar ofta moddar och får installera om Oblivion kanske varannan månad,
pga att det börjar krasha då & då med bluescreens.
Det viktiga är att man har backups på sina saves, då är det ju lugnt.

@f**kthelocals:

Mythic Dawn är ingen "Guild" som man kan gå med i liknande Thieves Guild eller så.
Efter att man lagt vantarna på "Mysterium Xarxes"-boken eller vad den heter,
är hela gänget toast i vilket fall som helst.
"Gå med och lämna ifrån dig alla pryttlar" är bara det ena sättet av två att få tag i boken åt Martin.
Jag gjorde det questet igår btw och som alltid stekte jag både dörrvakten och Harrow
på momangen, det behöver man ingen mod för att göra.
Snubben Jeelius (Argoniern de har på altaret som tilltänkt offer) brukar få visa mig vägen ut.

@Legoloppa:
Vad är Nhancer?

Mvh

Permalänk
Medlem

@ Getskägg.

Hur gör man bacup på saves?

Har för mig att NHanser är ett sorts tweek program som framför allt är avsett för nVidia kort.

Visa signatur

Antus-68

Permalänk
Medlem
Citat:

@ Getskägg.

Hur gör man bacup på saves?

Kopiera en eller flera av dina savefiler till ytterligare en plats i datorn (Backup) för att kunna kopiera tillbaka dem vid behov.

Mina "saves" ligger under denna mapp. (Bara för att försöka hjälpa dig hitta filerna.)
C:\Documents and Settings\Användarnamn\Mina dokument\My Games\Oblivion\Saves

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New
Kopiera en eller flera av dina savefiler till ytterligare en plats i datorn (Backup) för att kunna kopiera tillbaka dem vid behov.

Mina "saves" ligger under denna mapp. (Bara för att försöka hjälpa dig hitta filerna.)
C:\Documents and Settings\Användarnamn\Mina dokument\My Games\Oblivion\Saves

Tack! Tror jag letat över allt utom där!

Visa signatur

Antus-68

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack! Tror jag letat över allt utom där!

Tryck annars Win + E --> Ctrl + F, klicka på "Alla filer och mappar", sök på ex "Oblivion" i föreslagsvis C: och titta igenom diverse resultat.

Hoppas att allt löser sig.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Hade tänkt testa ett gäng mods idag. Problemet är att jag vill ha lite ordning på det. Just nu kör jag kanske 20-30st och det jag vill göra är att spara ner en lista på vilka det här är som jag sedan när jag är klar kan ladda så att jag enkelt vet vilka mods som jag körde med på mina riktigta sparningar. Jag skulle kunna sitta och skriva ner alla, avmarkera dom, markera de jag vill testa, prova lite, avmarkera de nya, markera de vanliga enligt listan, men det känns jobbigt borde finnas någon riktig lösning. Kollade lite på Oblivion Mod Manager men jag lyckas inte hitta den här funktionen? Någon med bättre koll kanske vet om det ens finns?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Hade tänkt testa ett gäng mods idag. Problemet är att jag vill ha lite ordning på det. Just nu kör jag kanske 20-30st och det jag vill göra är att spara ner en lista på vilka det här är som jag sedan när jag är klar kan ladda så att jag enkelt vet vilka mods som jag körde med på mina riktigta sparningar. Jag skulle kunna sitta och skriva ner alla, avmarkera dom, markera de jag vill testa, prova lite, avmarkera de nya, markera de vanliga enligt listan, men det känns jobbigt borde finnas någon riktig lösning. Kollade lite på Oblivion Mod Manager men jag lyckas inte hitta den här funktionen? Någon med bättre koll kanske vet om det ens finns?

Ingen aning om det du söker finns faktiskt.
Själv har jag en 1000-1500 mods till Oblivion nerladdade,
dock har jag rätt bra koll på vilka jag "kör med" (40-45st) så jag har aldrig upplevt att det är ett problem, riktigt.

Penna & papper tror jag stenhårt på, eller bra minne.

Mvh

Permalänk

Nhancer är ett program för Nvidia kort

man kna ändra AA AF o allt sånt där men det är inget klocknings program

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
Nhancer är ett program för Nvidia kort

man kna ändra AA AF o allt sånt där men det är inget klocknings program

sånt har man vell Nvidia controlpanel till?

mvh

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk

jo förvisso men här kan man ställ ina csaa o allt annat möjligt

www.nhancer.com

där kan ni läsa mer om detta program

vet inte varför oblivion gör så här har inge AA på i NV´s CP eller i nhancer för den delen heller

varför blir det en sån guk grej på vissa i spelet men inte på alla?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://img80.imageshack.us/img80/1478/oblivion200702231047338...

Jag stötte på den där gula grejen häromdagen också. Om du har modden "GetWet" installerad så kan de bero på att den buggar sig med en textur från en annan mod. Är inte helt säker. Min gula grej hette något med "Getwet blabla"..

Permalänk
Medlem
Citat:

jo förvisso men här kan man ställ ina csaa o allt annat möjligt

www.nhancer.com

där kan ni läsa mer om detta program

vet inte varför oblivion gör så här har inge AA på i NV´s CP eller i nhancer för den delen heller

http://img80.imageshack.us/img80/1478/oblivion200702231047338...

"Guk" lät kul...

Det är så det blir när en textur till en mod fattas.
"Get wet" har texturer i modden, så visst kan det vara den.
(Fast inte på bilden här ovan då, det regnar ju inte...)
På din bild ser det ut som om det fattas textur på en Ciurass eller någon annat
"överkroppsbeklädnad".
Se över dina moddar, släpp i texturerna från dem i datamappen en extra gång, det skadar inte.

Mvh

Permalänk

här är en bild där jag förmodligen har lyckats med att kombinera HDR+AA
finns en force alternativ i nhancer men svårt att få det att funka man väljer inge AA i spelets alternativ.

bara quarls grejjer pack 2 better tiling LOD nånting

så ser det ut som om det är HDR+AA eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad har ni för fps när ni trallar omkring i skogen? Jag har mellan 40-60 fps med Amd dualcore 4800+ 2GB Ram och Nvidia 7950GTX 512mb, och jag kör inte maxxat. Är det något fel?

Visa signatur

Inkorgen där du hittar dina pm's

Permalänk
Citat:

finns en force alternativ i nhancer men svårt att få det att funka man väljer inge AA i spelets alternativ.

http://img239.imageshack.us/img239/5492/oblivion2007022320251...

Hur får man HDR+AA med ett ATI kort då, någon som vet, eller har det?
Kör på bloom och AA med Quarks texture pack.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inkorgen
Vad har ni för fps när ni trallar omkring i skogen? Jag har mellan 40-60 fps med Amd dualcore 4800+ 2GB Ram och Nvidia 7950GTX 512mb, och jag kör inte maxxat. Är det något fel?

antar att du skrev fel när du skriver att du har ett 7950GTX
eller spelar du på en bärbar? isfall så är det därför du inte får det du söker efter d;

dom flesta, inklusive mig som är aktiva i den här tråden, vi sitter på uber maskiner så vi kör med moddar som gör spelet snyggare när du maxar allt o allting som går att maxa i spelet, och i nvidia controlpanel.

har tankat 1,8gb mer grafik typ d;

ser ganska så gulligt ut om jag får säga det själv d:

har samma fps som du fast då maxar jag allt och mycket mer. d:

och angående AA+AF det ställer man vell in i nvidia controlpanel?

kör själv på AFx16 och AAxSLI-16 som Egna instälningar, i controlpanelen d:

och då efterssom man kör med hdr i spelet så borde AA vara på? även fast det är av i option i spelets meny? lol lite rörigt där, men ni förstår nog d;

själv uplever jag inga hackicka linjer eller nått.. det man ser direct när man har det av.. ? eferssom jag nu har det på i controlpanelen.

vart lite skumt där men.. ni fattar nog d:

mvh

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

http://img239.imageshack.us/img239/5492/oblivion2007022320251...

hur fan får du sååå långt siktavstånd? ja har inte så långt! och ja kör med Quarls pack 3 och OOO..

hdr är ju på, tror jag! men om man kollar på tornet så ser de lite hackigt ut, men ja vet inte! isf hur mkt AA har du på 2, 4, 6 eller 16 gånger?

För vid 2 gånger märker man lagom skilnad men vid 4 och 6 som jag kan köra max, så fungerar inte spelet för de laggar så mkt!

men de ser ju skit bra ut som det är nu!

mvh