1 gig 400mhz kingston + 2st 512 333mhz pny?

Permalänk
Medlem

1 gig 400mhz kingston + 2st 512 333mhz pny?

Tjenare, jo jag har haft ett kingston 1gigs 400mhz och nu fick jag 2 st 512 333 mhz pny eller något sånt men först så startade inte datorn så jag ställde ner mhz på minnena, men har den startat om en gång utan min tillåtelse ;P Funkar dom inte tillsammans ifall jag ställde ner mhz på minnena?

De måste ju vara omöjligt att ingen kan svara på det?!

Permalänk

Vilka slottar har du minnena i? Har du provat med Memtest? Ställde du ner minnena till 333 MHz då lr?

Kan tillägga att med den där konfigurationen kan du inte köra dual channel.

/Metronome

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

Yes, jag ställde ner minnena till 333 mhz för att datorn inte startade med dom som 400mhz.
Memtest ett program som testar minnena eller?

Vad menar du med dual channel, har hört om de tror jag visst är det att dom arbetar snabbare då va? Men varför skulle de inte funka? Måste alla minnen vara samma då?

Permalänk

Japp memtest är ett program som testar minnena, du kan hitta den på http://www.memtest86.com/ . Du kan skapa en bootbar cd med memtest.

Dual channel innebär att minnena arbetar dubbelt så snabbt (teoretiskt iaf), de har två kanaler istället för en. Du måste ha "lika mycket" i varje kanal, dvs en lr två stickor per kanal, två lr fyra sammanlagt (och samma minnesmängd per kanal).

Visa signatur

Jag har en dator.