Nätverksproblem, något om rättigheter

Permalänk
Testpilot

Nätverksproblem, något om rättigheter

Hej, har lite problem med nätverket i Vista, har råkat ut för problemet två gånger nu under de få dagarna jag haft Vista installerat. Helt plösligt går det inte komma in på någon sida utan det är precis som att nätverket har dött. I µTorrent och andra program som ger dom felmeddelanden som Windows ge så säger den något om att att en socketåtgärd inte är tillåten och PuTTY säger enbart "permission denied"

Nån som har en aning om vad det kan vara för fel?

Har ett nForce4-moderkort och använder det inbyggda nätverkskortet, har fixat de senaste drivrutinerna så jag tycker att det borde funka liksom =/

Edit: Det finns en lösning på problemet, har skrivit om den här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=790...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som orsakar felet, men jag har märkt att går jag in på min lokala webbserver (IIS 7) så löser sig problemet utan att jag behöver starta om. Har dock inte hittat något annat än webbservern som går att ansluta till, inte ens genom localhost.

Har ett ASUS P5W DH DELUXE med Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller. Är det samma NIC på ditt nForce4?

Felet är #10013 på http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms740668.aspx

Permalänk
Testpilot

Ok, verkar ju vara exakt det problemet, undrar vad man ska göra för att fixa det =/ Vi har inte samma NIC, mitt heter "NVIDIA nForce Networking Controller VLAN 0011"

Kollade upp exakt vad felmeddelandet säger

Ett försök gjordes att få åtkomst till en socket på ett sätt som är förbjudet av åtkomstbehörigheterna.

Måste ju på nått sätt gå att ändra så att alla program eller nått har fullständiga rättigheter.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]