EN8800GTS, behöver råd när jag monterar

Permalänk
Medlem

EN8800GTS, behöver råd när jag monterar

Hej
Jag håller på och bygger ihop min dator, och nu men detta Grafikkortet så är det 2 Ström ingångar en med 3 piggar en med 2 piggar, kan sätta in en kabel i vardera eller bara en och välja, vågade inte bara testa så tänkte fråga någon som vet hur det är tänkt

Tack på Förhand

Permalänk
Medlem

? är väl en pcie grafikkort strömsladd du ska koppla in i grafikkortet.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

man fick någon kabel till den som man sätter i och så blir det 2 st "ingångar" där jag kan sätta in en sån där ström kabel man sätter i tex bränaren och dylikt, men förstår inte om jag ska sätta in i bägge ingångarna eller om jag ska sätta in i bara en av dom

Permalänk
Medlem

står i bruksanvisningen till grafikkortet,
själv ha rjag ju pcie ström kablar direkt ifårn mitt nätagg, har du ej det så det en adpater soms er ut som 2 molex som ska kopplas in till nätagget och sedan in i grafikkortet.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

du ska koppla in båda!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Stämmer bra! Anslut den här kabeln till grafikkortet som du fick med: http://www.webhallen.com/prod.php?id=45551

Sedan är det bara att koppla in två molexkontakter:)

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara varför det inte kunde räcka med en kontakt.

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk

därför att 8800 korten käkar watt och ampere

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bale
därför att 8800 korten käkar watt och ampere

Jovisst, men kortet får ju inte mer ström för att det har 2 kontakter. Kabeln som Rahmzor fick med var ju en vanlig grenad (y-kabel).

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubi
Jovisst, men kortet får ju inte mer ström för att det har 2 kontakter. Kabeln som Rahmzor fick med var ju en vanlig grenad (y-kabel).

Det är kanske för att få stabilare spänning...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Piper de inte om GTS korten om man inte kör med dubbla ström in?

Mitt GTX piper som en galning och vill ha den andra kabeln också

//Peter

Permalänk
Medlem

Men GTS-korten har ju bara en PCI-kontakt in. GTX har två.

Visa signatur

PC - CPU: C2D E6600@3.2Ghz | MB: MSI P965 Platinum | RAM: 4x OCZ GOLD 1GB DDR26400-CL5 | Video: Asus Extreme GeForce 8800GTS 640mb PCI-E | HDD: Samsung SP F1 1TB +750GB + SP250GB SATA2 + Iomega SL500GB (EXT) | Optical: Samsung SH-S183A DVD | Chassis: Antec Sonata II | PSU: Hiper 580w | LCD: 22" LGW2252TQ + 19" LG194w | OS: Microsoft Windows Vista Business
Laptop: HP DV3610

Permalänk

Jag är lite förvirrad. Är det inte ett GTX du har? Vad jag vet så har GTS bara en strömkontakt.

Visa signatur

ASUS Maximus III Extreme | i7 930 @ 4.2ghz | A-Data 6GB XPG PlusSeries V2 | EVGA GTX 480 SC SLI | Intel X25-M G2 160Gb SSD | 2st WD Caviar Black 640Gb | Corsair AX1200W | Silverstone Fortress II

Permalänk
Medlem

Anledningen till att det ska vara dubbla strömkontakter är för att det är tänkt att man ska belasta två olika rails på nätaggregatet. De flesta "bra" nätaggregat klarar av att leverera genom att dela med y-kabel, men det är ett sätt för tillverkaren att skydda sig mot RMA pga överbelastade nätaggregat / brända molex-kontakter.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Anledningen till att det ska vara dubbla strömkontakter är för att det är tänkt att man ska belasta två olika rails på nätaggregatet. De flesta "bra" nätaggregat klarar av att leverera genom att dela med y-kabel, men det är ett sätt för tillverkaren att skydda sig mot RMA pga överbelastade nätaggregat / brända molex-kontakter.

Jag förstår, men med en y-kabel delar ju kontakterna på strömmen, så totalt sett får ju inte kortet mer. Men mitt nätagg har två 12-volts-linor och den ena går till två pci-e kontakter och den andra går till övriga komponenter i datorn som cpu, hd mm. Det står sli-ready på det men det räcker nog inte för två stycken 8800 gtx. Man kanske ska leta upp en psu med 5 12-volts-linor till nästa dator

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt