Permalänk
Medlem

600/2000, har inte testat högre.

Permalänk

Bra program att klocka kortet i vista skulle vara trevligt att få reda på...

Permalänk
Medlem

695/2250 8800GTS 320Mb

jonathan82, du kan klocka i Vista med nyaste ATITool.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
685/2140 8800GTS 320Mb

jonathan82, du kan klocka i Vista med nyaste ATITool.

Jag har ett leadtek. Laddade ner och det verkar inte fungera som det skall..
Någon som känner till/använder något annat program?

Permalänk

660\2300

kör till vardags 640\2250

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Jag har ett leadtek. Laddade ner och det verkar inte fungera som det skall..
Någon som känner till/använder något annat program?

Kör du det som administrator? Kan behövas om du inte har det inställt att högerklicka kör som adminstrator.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Kör du det som administrator? Kan behövas om du inte har det inställt att högerklicka kör som adminstrator.

Tanka ned fel version (0,26), har hittat 0,27 nu..
Kan man klocka minnet till och över 2000 med stock kylaren??
Mitt kort hänger sig över 665mhz
Minnet vet jag inte än.. behöver jag högre spänning??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus72
Man ska helst köra 8800:orna i högre upplösningar, men jag håller med om den här CPU hysterin. Jag kör själv med E6600 oklockad och det funkar klockrent. Ska dock bli intressant att se hur det blir med DX10 om CPU:n skulle bli en flaskhals där.

En snabb fråga, 8800 korten är dx10 komplitabla men drivisar finns inte ännu eller?

Visa signatur

Asus Commando P965 | Corsair 6400C4 2048MB CL4 | C2D E6300 1.86GHz @ 2.8GHz | XFX GeForce 8800GTS 640Mb.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeNKizen
En snabb fråga, 8800 korten är dx10 komplitabla men drivisar finns inte ännu eller?

Jodå, jag har tom laddat ned ett dx10 demo där man kan leka lite (Cascades).

Mycket snyggt vill jag tilläga! Här är en skärmdump:

Permalänk
Medlem
Citat:

Jodå, jag har tom laddat ned ett dx10 demo där man kan leka lite (Cascades).

Mycket snyggt vill jag tilläga! Här är en skärmdump:

http://img364.imageshack.us/img364/157/cascadesed3.th.jpg

Angående demona som finns. Froggy och Adrianne, visst hackar det lite ibland för er också om man kör på 1280x1024? Jag måste dra ner rejält på upplösningen för att Adrianne ska funka bra. Jag har ett 8800GTS 320Mb, hur flyter det för er med de olika demona? I Vista funkar det bättre i alla fall. Cascades flyter på fint, och froggy helt ok, men adrianne, nej nej...oj vad det hackar för mig, är det något fel då eller?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Angående demona som finns. Froggy och Adrianne, visst hackar det lite ibland för er också om man kör på 1280x1024? Jag måste dra ner rejält på upplösningen för att Adrianne ska funka bra. Jag har ett 8800GTS 320Mb, hur flyter det för er med de olika demona? I Vista funkar det bättre i alla fall. Cascades flyter på fint, och froggy helt ok, men adrianne, nej nej...oj vad det hackar för mig, är det något fel då eller?

Låter konstigt, både adrianne och froggy flyter bra för mig.
Har faktiskt bättre fps på adrianne än froggy.
Så det låter som något är fel.. vilket forceware kör du med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter konstigt, både adrianne och froggy flyter bra för mig.
Har faktiskt bättre fps på adrianne än froggy.
Så det låter som något är fel.. vilket forceware kör du med?

Nu kör jag med 97.73 men körde tidigare med 97.92

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Nu kör jag med 97.73 men körde tidigare med 97.92

Hade för mig att senaste var över 100.00..
I vista då.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Max GPU jag kan få är 665 innan mina drivrutiner hänger sig.
Däremot kan jag bara få minnet till 1100mhz.. Hur lyckas ni klocka minnet så högt??
Det är ju bara 900mhz stock..
Skall jag öka spänningen om jag vill klocka mer? Har ökat 0.10 hittils.

Permalänk
Medlem
Citat:

Däremot kan jag bara få minnet till 1100mhz.. Hur lyckas ni klocka minnet så högt??

Vad ökar du spänningen i för program? Kan man höja coren också?

Visa signatur

Permalänk

Windows bara tokdör då jag väljer 2000mhz.. skall den vara synkad med fsb`n tro...
kan inte få den en, endaste mhz över 1100.. Är det något jag missat tro?? :S

..Jag ökar spänning på PCI-e i bios.

Permalänk
Medlem

man kan få dagens nyaste cpu att flaska på tex ett 7900gt, bara köra 640*480 allt på ultra low, så vipps så flaskar den.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
man kan få dagens nyaste cpu att flaska på tex ett 7900gt, bara köra 640*480 allt på ultra low, så vipps så flaskar den.

Och varför i hela friden skulle man vilja det?

Permalänk
Citat:

Om jag inte missförstår helt så ska du räkna x2 på minnet, alltså har du överklockat minnet till 1100 så har du 2200?

Tillägg: Har knappt lekt runt med mitt 8800GTS 640 möjligheter att överklocka.
Hittils har jag dragit upp kärnan i 600MHz och minnet i 850MHz(1700MHz).

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk

Lite off-topic: Jag uppgraderade från ett x1950xt 256Mb. Har inte klockat kortet men det verkar ändå helt onödigt eftersom det inte hackar ett smack med alla inställningar på max i skärmens maxupplösning, med de spel jag testat.

Dock så kan jag inte se speciellt mycket skillnad med massa extra AA osv??! Behöver jag nya glasögon kanske?

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henry Rollins II
Lite off-topic: Jag uppgraderade från ett x1950xt 256Mb. Har inte klockat kortet men det verkar ändå helt onödigt eftersom det inte hackar ett smack med alla inställningar på max i skärmens maxupplösning, med de spel jag testat.

Dock så kan jag inte se speciellt mycket skillnad med massa extra AA osv??! Behöver jag nya glasögon kanske?

Beror på vilka spel du spelar. Sedan kommer ju snart spel som kommer
att kräva betydligt mer av både CPUn och GPUn.

BTW.. är det någon mer en jag som upptäcker "flickering" osv vid
överklockning i spel. Dvs vissa ytor och texturer flimmrar..
Skall testa att köra minnet stock nu och GPUn på 640...

Permalänk

Jag beställde ett ASUS 8800GTS 640MB igår (tjoho!)... vad kan jag ungefär dra upp detta kortet i för hastigheter? kan jag kallt räkna med att det klarar minst 630 på kärnan och 1200 (delat på två eller?) på minnet??
Kommer naturligtvis ställa upp fläkten i 100% även om den kanske låter lite...

PS: Kortet ska inte användas till dator i sign

Permalänk
Medlem

Vissa ytor flimrar för mig också oklockat 8800GTX. Kan ha att göra med drivrutiner, likaså att ni som klockat, att minnena på grafikkortet inte riktigt hänger med. Dock har jag bara sett det i Test Drive Unlimited och det var någo polygon på ett träd. Fattar inte att vissa klockar sina grafikkort så högt, speciellt inte minnena på kortet. Snacka om att vänta på att kortet ska gå sönder

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk

Hehe återupplivar en gammal tråd..

Hur kan ni klocka era 8800 kort till t.ex. 615 mhz?
Eftersom 8800 klockar i steg, det har att göra med hur korten är byggda.
Dem tillgängliga klockfrekvenserna hos 8800 är: 594, 612, 621, 648, 675, 684 hz etc.
Hur hög realtime klockfrekvens ni har på era kort ser ni t.ex. i "hardware monitoring" i rivatuner.
Så alla som säger att dem har t.ex. 615, 626, eller 630 mhz på core snackar skitsnack.
Hur kan alla vara så "okompetenta" att de inte vet detta?
En efter en säger att de har nån annan klockfrekvens än nån av de som jag listade upp. Och ingen har "protesterat" förrän nu.

http://www.madshrimps.be/?action=gethowto&number=3&howtopage=...
Bläddra ner där det står "G80 overklocking explained".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Hehe återupplivar en gammal tråd..

Hur kan ni klocka era 8800 kort till t.ex. 615 mhz?
Eftersom 8800 klockar i steg, det har att göra med hur korten är byggda.
Dem tillgängliga klockfrekvenserna hos 8800 är: 594, 612, 621, 648, 675, 684 hz etc.
Hur hög realtime klockfrekvens ni har på era kort ser ni t.ex. i "hardware monitoring" i rivatuner.
Så alla som säger att dem har t.ex. 615, 626, eller 630 mhz på core snackar skitsnack.
Hur kan alla vara så "okompetenta" att de inte vet detta?
En efter en säger att de har nån annan klockfrekvens än nån av de som jag listade upp. Och ingen har "protesterat" förrän nu.

http://www.madshrimps.be/?action=gethowto&number=3&howtopage=...
Bläddra ner där det står "G80 overklocking explained".

Beroende på vilket överklockningsprogram du använder för ditt grafikkort så står det olika även om rivatuner nu visar dom faktiska klockorna så är detta vad folk har kommit fram till med andra program.
Vad den faktiska klockfrekvenser är vet dom nog inte själva om, skrev själv 660/2000 för att det stod det i mitt program och om sen den faktiska klocken för mej ligger på 621mhz så bryr jag mej inte så mycket...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Ja, processorhysteri, minne och hårddiskar är fortfarande större flaskhalsar. En single-core är dock ganska seg i multitasking, i spel gör den ingen skillnad.

Du när jag bytte ifrån min singlecore till dual, satan säger vilken skillnad det blidde jag kan nu maxa nfsps. Samt ut3 flyter på med 100fps hela tiden.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Beroende på vilket överklockningsprogram du använder för ditt grafikkort så står det olika även om rivatuner nu visar dom faktiska klockorna så är detta vad folk har kommit fram till med andra program.
Vad den faktiska klockfrekvenser är vet dom nog inte själva om, skrev själv 660/2000 för att det stod det i mitt program och om sen den faktiska klocken för mej ligger på 621mhz så bryr jag mej inte så mycket...

Då hade jag rätt alltså.
Ni skryter med att säga: "mitt grafikkort är överklockat till 660 mhz", när kortet i själva verket kör i 621 mhz.
Lågt säger jag bara.. rätt ska vara rätt.
Vad jag vet så är det bara "hardware monitoring" i rivatuner som visar korrekt realtime klockfrekvens, så allihopa, kolla eran faktiska klockfrekvens där och sen ändra till den korrekta klockrekvensen i eran sig ^^