Produkttest: Aver TV DVB-T Express

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Aver TV DVB-T Express

Flera av de lite mer moderna bärbara datorerna har en kortplats för expresscard, men trots detta finns ännu inte särskilt många tillbehör för detta format. Ett av de tillbehör som i alla fall har nått ut på marknaden är Avermedias smidiga tv-mottagare Aver TV DVB-T Express, som kan ta emot de fria digitala kanalerna. Vi har testat om den håller måttet.

Läs produkttestet: Aver TV DVB-T Express

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ska man se på tv på ett bra sätt är det självklart en förutsättning med en fjärrkontroll för att man inte ska behöva springa fram till datorn för att byta kanal.

Håller inte alls med där. Har man en en bärbar dator på 12-13" så är det ju inte precis att man ställer datorn på tv-bänken och lägger sig i soffan. Snarare kommer man titta på tv när man har datorn framför sig, kanske som en paus i arbetet och då behövs ju ingen tv-kontroll.
Enda gången jag tänka mig fjärrkontroll är nödvändigt är om man kör ut datorbilden på tv. Visst en fjärrkontroll hade ju varit kul att ha, men det är knappast ett stort minus. Hellre lägre pris än fjärrkontroll för min del iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Håller inte alls med där. Har man en en bärbar dator på 12-13" så är det ju inte precis att man ställer datorn på tv-bänken och lägger sig i soffan. Snarare kommer man titta på tv när man har datorn framför sig, kanske som en paus i arbetet och då behövs ju ingen tv-kontroll.
Enda gången jag tänka mig fjärrkontroll är nödvändigt är om man kör ut datorbilden på tv. Visst en fjärrkontroll hade ju varit kul att ha, men det är knappast ett stort minus. Hellre lägre pris än fjärrkontroll för min del iaf.

Jag tycker att det är så onödigt att inte slänga med en fjärrkontroll när de kostar en tia att producera.

Permalänk
Medlem

ni glömde väl en ganska vital del.. om expresscard är bakåtkompatibel med pcmcia

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
ni glömde väl en ganska vital del.. om expresscard är bakåtkompatibel med pcmcia

Det är den inte.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Hedersmedlem

Precis den är inte bakåtkompatibel, finns en massa intressant information här: http://en.wikipedia.org/wiki/ExpressCard

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk

Fungerar denna måhända till Mac? Min MBP har ju ExpressCard 34 mm.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hansfilipelo
Fungerar denna måhända till Mac? Min MBP har ju ExpressCard 34 mm.

Ingen aning om denna produkt funkar med Mac OS X, Men det finns ju andra expresscard-tvtuners som gör det. Tex. denna: http://www.lakopacific.com/page/Category/TV_Tuners_Macintosh/...

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Jag tycker att det är så onödigt att inte slänga med en fjärrkontroll när de kostar en tia att producera.

Materialkostnaden är långt ifrån den enda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathsearcher
Det är den inte.

För ExpressCard/34 finns det adaptrar så man kan köra dessa kort i en PC-Card-slot.

Permalänk
Hedersmedlem

Uppdaterad. Fjärrkontroll ingår i de förpackningar som säljs nu enligt tillverkaren, det var bara i början en sådan saknades.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Jag tycker att det är så onödigt att inte slänga med en fjärrkontroll när de kostar en tia att producera.

Ja, och lägg till frakt, tullpåslag, moms, att tillverkaren vill tjäna något och att försäljaren vill tjäna något, så är vi uppe i en hundralapp extra...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Ja, och lägg till frakt, tullpåslag, moms, att tillverkaren vill tjäna något och att försäljaren vill tjäna något, så är vi uppe i en hundralapp extra...

Nej vi är snarare uppe i 15 kr

Visa signatur

nej

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag visseligen pc-card (cardbus) i min dator men jag väntar fortfarande på att någon tillverkare ska göra en produkt (med mjukvaran) så man kan se betalkanaler m.h.a. boxerkortet. Jag är en av de få som har inbyggd smartcard-läsare i min laptop. Hittills enda användningen jag haft var att trycka ner ett telefon-SIM-kort i ramen som de leveras med och stoppa in för att läsa av adressboken.
Om någon känner till om någon tillverkare har "tänkt" på detta så hojta till.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Du borde kunna använda din smartcardläsare som phoenix-läsare och isåfall kan du köra t.ex. newCS för att dekryptera TV-kanaler!