Ny kylare till s939 som passar org fästet?

Permalänk
Medlem

Ny kylare till s939 som passar org fästet?

Ja, finns det sådana som funkar direkt på orginal fästet?
orkar inte med att pilla och dona och dra ut moderkortet, så tänkte om det fanns någe bra.

denna verkar okey:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327547

eller?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med den på en Opteron 165.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Har en liten fin Thermalright XP-90 till mitt 939 (Asus A8N-E) och det räckte med att byta ut den svarta "hållaren" vilket kunde göras utan att montera loss moderkortet. Skulle inte förvåna mig om det är samma princip även på de större Thermalright för 939. Kanske SI-128 eller Ultra-120 beroende på hur man vill ha fläkten riktad? Både dessa har fått fina omdömen.

Men monteringen beror eventuellt på moderkortet med?

Kolla på thermalright.com

Edit: Fast de är ju en smula dyrare än den du länkade till

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flubbe
Har en liten fin Thermalright XP-90 till mitt 939 (Asus A8N-E) och det räckte med att byta ut den svarta "hållaren" vilket kunde göras utan att montera loss moderkortet. Skulle inte förvåna mig om det är samma princip även på de större Thermalright för 939. Kanske SI-128 eller Ultra-120 beroende på hur man vill ha fläkten riktad? Både dessa har fått fina omdömen.

Men monteringen beror eventuellt på moderkortet med?

Kolla på thermalright.com

Edit: Fast de är ju en smula dyrare än den du länkade till

Jag skulle iofs tro att de större modellerna av Thermalrights kylare kräver en platta på moderkortets baksida eftersom de väger en del.

Zalman CNPS9500 är en annan kylare som det bara är att snäppa på i originalhållaren.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Själv har jag en Scythe Infinity. Bra kylning och den enklaste monteringen av en cpu-fläkt nånsin.
Rekommenderas starkt till alla med s939.

#6863474

Permalänk
Medlem

Jag har en sådan på min 3200+ venice med ecs nforc4 mobo. Den passar direkt på orginal fästet. Låter lite mkt måste jag säga. Men med en fläktkontroller så blev det lungt.

Visa signatur

Ws 2600k, Sabertooth, 16gb, rx580, 840evo, 830 evo, Htpc NUC I3 4010, 8gb, Arch Server Supermicro x11, xeon 1240v5, 48gb ecc, proxmox with 4vm Laptop Dell XPS 13