Permalänk

Bra speldator som bärbar?

Ja jag vil som sagt ha en bärbar speldator, maxpriset är 25.000

Permalänk
Medlem

Dell XPS M1710:

Intel Core 2 Duo T7200
NVIDIA GeForce Go 7950 GTX 512MB
DDR2 PC2-5300 2x1024MB
160 GB 5400rpm SATA
8X DVD+/-RW
Primärt 9-cell batteri
Intel Wireless-N Mini-kort
Dell trådlös 355 Bluetooth 2.0-modul
Windows Vista Home Premium
17" WUXGA med TrueLife
Premium XPS-service, 2 år

Permalänk
Inaktiv

Istället för 160 gig 5,4rpm, välj då 100gig 7,200 rpm. Det passar bättre för spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
Dell XPS M1710:

Intel Core 2 Duo T7200
NVIDIA GeForce Go 7950 GTX 512MB
DDR2 PC2-5300 2x1024MB
160 GB 5400rpm SATA
8X DVD+/-RW
Primärt 9-cell batteri
Intel Wireless-N Mini-kort
Dell trådlös 355 Bluetooth 2.0-modul
Windows Vista Home Premium
17" WUXGA med TrueLife
Premium XPS-service, 2 år

Väldigt najjs! kollade in den!
http://www.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsn...

Hur länge håller den sig med att klara de nya spelen felfritt?

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag har en äldre version av denna som ersatt mina stationära i vardagen. Spelar alla mina spel på den i full upplösning och högsta grafikinställningar i alla spel (i Oblivion kör jag nästan högsta grafikinställningarna). De spel jag syftar på är mestadels BF2, GTA:SA och Oblivion. Mina specifikationer ser du i min signatur, jag vill rekommendera denna dator varmt.
Vet inte om det finns någon bättre eller mer prisvärd på marknaden just nu, men ville berätta om min upplevelse av den.
MVH HermitoZ

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anon100912
Istället för 160 gig 5,4rpm, välj då 100gig 7,200 rpm. Det passar bättre för spel.

Det har du rätt i, men det är endå 60GB vi snackar om, ska han ersätta sin stationära så skulle jag personligen tycka att han skulle satsa på 160GB'aren @ 5400rpm trots att den är långsammare.
Jag har personligen inte märkt någon enorm skillnad mellan min hårddisk på 5400rpm i min laptop och 7200rpm i min stationära.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av getting_c4
Väldigt najjs! kollade in den!
http://www.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsn...

Hur länge håller den sig med att klara de nya spelen felfritt?

Du lär kunna spela de senaste spelen i ca. 2 år då skärmen använder ska användas i en mycket hög upplösning.
Men om du kan tänka dig att köra spel i tex. 1280x800 istället så ska den nog hålla 1-2 år till.
Tänk dock på att skillnaden mellan att köra i "native" upplösning eller inte är som att ha på kantutjämning eller inte, skillnaden är stor.

Permalänk
Inaktiv

mja man vill väl ändå ha en snabb primärhårddisk... sedan om man vill ha mer tippsar jag om att köpa extern hårddisk... på resande fot behöver man nog inte mer än 100gig...?

KuziN, om du inte märker någon skillnad, vad gör du som belastar din hårddisk nämnvärt då?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
mja man vill väl ändå ha en snabb primärhårddisk... sedan om man vill ha mer tippsar jag om att köpa extern hårddisk... på resande fot behöver man nog inte mer än 100gig...?

Precis det jag skulle säga.
Vill man ha mer gig så e det bara att köpa en extern hårddisk. För just i spel som laddar medans man spelar så kan det uppstå "lagg" när den inte hinner ladda snabbt nog.