Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

USB-minne känns inte igen

Jag köpte nyligen ett usb-minne på Clas Ohlson

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=384179

När jag pluggar in det får jag meddelandet: "En USB-enhet känns inte igen".

Det medföljer inga drivrutiner och det ska väl inte heller behövas? Vad kan detta fel bero på? Jag har även haft samma problem med ett annat usb-minne.

Vore tacksam för hjälp!

Visa signatur

Antec Lanboy SmartBlue | Asus A7N8X Deluxe/GD | AMD Athlon XP2400+ | Radeon 9800 PRO | 512 MB DDR | 2*Maxtor 80 GB S-ATA Raid | MSI 52x/24x/52x | MSI DVD 16x/48x | z-680 | ImageQuest Q910 | MX500 | Internet Navigator Keyboard | Func-Surface

Permalänk
Medlem

Kan ju vara fel på porten.
Har du byggt ihop datorn själv?
Om så satt kontakterna rätt på moderkortet om det är dom främre uttagen som finns på chassiet som du inte får att funka?
Prova även med att i enhetshanteraren välja att uppdatera drivrutinen och låta Windows ansluta till WU.

Permalänk

Det verkar faktiskt som om det är fel på porten. Och ja, det var de främre som inte fungerade. Jag testade aldrig att byta port eftersom dessa portar fungerat finfint förut. Jag får väl öppna datorn och se om någon kabel har trillat loss.

Det fungerade alltså med USB-minnet i de bakre usb-portarna.

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Antec Lanboy SmartBlue | Asus A7N8X Deluxe/GD | AMD Athlon XP2400+ | Radeon 9800 PRO | 512 MB DDR | 2*Maxtor 80 GB S-ATA Raid | MSI 52x/24x/52x | MSI DVD 16x/48x | z-680 | ImageQuest Q910 | MX500 | Internet Navigator Keyboard | Func-Surface

Permalänk
Medlem

Om det är fel på usbportarna där framme och det är så att dom är brända på moderkortet så det inte är så att det är några sladdar som har trillat dän så finns det usbkort för pciporten att köpa med en intern port som tyvärr är en vanlig port men iom att det finns att köpa förlängningssladdar så kan du kanske fixa någort iaf.

En usbhubb är annars något att satsa på och dom finns att köpa för en billig slant på bl.a Tradera där frakten kan kosta så lite som 29:- när det skickas som brev så kolla även där innan du köper något.