Permalänk

Datorkonfiguration

Tjena sweclockers!

Jag ska köpa en ny dator för att spela, redigera, kolla på filmer m.m ... Satte ihop denna dator på en webbutik:

Låda: COMPUCASE ATX MIDITOWER, BLACKSILVER ( Mkt billig, 250kr.. är det något att ha? )

Nätagg: QTechnology®, Papst Series, ATX, 350W, 2 Fan, Retail ( Ganska billigt. Även här behöver jag råd & hjälp, har ingen koll på vilka nätagg som är bra.. )

Grafikkort: Club3D GeForce 7600 PASSIVE PCI-E 256MB

Proccessor: AMD ATHLON 64 X2 4200+ ( var billigare än en 3800+ :S )

Moderplatta: MSI S-AM2 M1697 DDR2 SATA2 RAID 8CH ATX

DVD brännare: NEC AD-5170-0B DVD+-RW DL BULK BLACK

Disk: SAMSUNG 500GB SATAII NCQ 7200RPM 16MB

Minne: CORSAIR DDR2 KIT 2X1GB 533MHZ CL4

Vad tror ni om det, har ni några erfarenheter av dessa komponenter, hur de fungerar tillsammans osv..?

Priset lade sig på 6500kr.. Ett mkt bra pris för bland annat 2 gb minne och 500gbs utrymme, eller?

Peace

Visa signatur

[Asus X-series A7N8X][Sempron 2800+]
[GeForce 6600GT 128mb][2x512mb]
[0.2TB hdd][Nec DVD/RW ND-3550A]

Permalänk
Medlem

ja fast byt låda och nätagg vilken butik beställer du ifrån??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
ja fast byt låda och nätagg vilken butik beställer du ifrån??

Okej, varför tycker du det? Lättarre om man får en förklaring
Jag satte ihop datorn på dataparadiset.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har haft chassit du nämner..det funkar men är ingen vidare kvalitet.

Permalänk

Om lådan ser ut ungefär såhär i fronten, så ska du absolut köpa den, bilden jag länkade till e microATX versionen, men jag har Miditower och den är verkligen prisvärd. http://www.compucase.de/produkte/images/fotos/6k34bs.gif

Bättre nätagg skulle jag nog satsa på, men om det är en likadan låda som jag har så ska du köpa den, mycket plats att röra sig i, och många fina finesser man kommer att ha nytta av.

Permalänk
Medlem

Lådan tycker jag känns för plastig men smaken är som baken. Men nätagget låter som f*n har själv haft ett sånt och de flesta här på sweclockers avrekomenderar en att köpa ett sådant om man har pengar. Köpte mitt för jag hade ont med pengar och kommer inte köpa ett sånt igen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HLM-Jocki
Om lådan ser ut ungefär såhär i fronten, så ska du absolut köpa den, bilden jag länkade till e microATX versionen, men jag har Miditower och den är verkligen prisvärd. http://www.compucase.de/produkte/images/fotos/6k34bs.gif

Bättre nätagg skulle jag nog satsa på, men om det är en likadan låda som jag har så ska du köpa den, mycket plats att röra sig i, och många fina finesser man kommer att ha nytta av.

Nej, jag tror inte det är ett sånt chassi. Här är det jag har valt:
http://www.dataparadiset.com/default.asp?pid=44905

De övriga komponenterna då? Grafikkort, prolle osv.. Är det bra saker?
Och visst är det ett bra pris för den prestandan som jag får? Bättre än vad jag satt ihop på andra sidor i alla fall.

Visa signatur