Permalänk
Medlem

CCC problem

Hej

När jag försöker öppna Catalyst Control Center så får jag ett felmeddelande där det står att jag inte har tillåtelse att starta programmet.

Det började när jag installerade om det eftersom jag har haft problem med det förut också. När jag skulle starta programmet då så laddade det i en sekund och sen hände inget mer.

Jag är rädd att det kan vara ett virus eller nåt som ändrat mina rättigheter som admin, men jag hittar inget med något antivirusprogram.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

CCC problem

Hej! Jag hade problem med att CCC inte gick att öppna. Det var som det inte hade installerats ordentligt. Körde Driver cleaner utan det hjälpte. Hitta Windos installer clean up som går att hämta här http://support.microsoft.com/kb/290301 Avinstalerade drivarna och tog bort allt som fanns kvar av ccc i Windos installer clean up. Efter det gick det att instalera ccc. Var noga med att inte ta bort något annat. Hoppas det funkar.
Lasse

Visa signatur

WinSlow

Permalänk
Medlem

Jag avinstallerade CCC och alla drivisar till grafikkortet, och WIC hittade inget, så jag installerade allt igen. WIC hittar nu dessa:

Vilka ska bort och vilken ska jag ta bort först?

Permalänk
Medlem

CCC problem

Hej! Kom att tänka på om du har NET Framework installerat (förmodar att du har det). Annars kan du hämta det här http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=0856... Vilken version är det, ATI 7.2 eller 7.1? Jag hade problem med att instalera den Svenska versionen av 7.2. Du kan också prova att ta bort ATI Technologies som ligger i c program efter avinstalation av drivaren. 7.2 är en skitdrivare, prova med 7.1. Tyvär kan jag inte komma på mer än att du kan köra en reperation av Windows. Du kommer inte att förlora något utom mediaplayer 11, shockwawe, flashplayer och updateringar.
Fan när datorn krånglar.
Lasse

Visa signatur

WinSlow

Permalänk
Medlem

laddade ner den på ATI s sida till mit op o grafik kort funkar inte!

ATI Catalyst 7.3 varning ändrade i mitt bios + Bloskren.
funkar inte alls med mitt moderkort. änrade saker i Bios o ville köra minnena i 1000 mhz fick tabort ATI Catalyst 7.3 instalationen o ominstalera Bioset sedan instalera om ATI Catalyst 7.2
fattar inte hur en grafik korts drivrytin kan ändra saker i Bios ??

nu funkar burken igen ;-/

min pc:
Microsoft Windows Vista Premium Svensk OEM DVD,64
Antec Performance One P180B, Svart and Hiper 580watts
SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL LS 18X S-ATA BULK SVART
SAMSUNG SPINPOINT 400GB SATA/300 7200RPM 16MB
Gigabyte GA-965P-DS4 - moderkort - ATX - iP965
CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME
Zalman CNPS 9700 CPU-kylare med LED
Intel Core 2 Extreme QX6700 2.67GHz Socket LGA775
Sapphire Radeon X1650PRO 512MB DDR2, PCI-Express,Tv-Out,2xDVI-I,Lite-Retail