Bästa MP3-spelare just nu - vilken?

Permalänk
Medlem

Innan jag bestämmer mig, ingen annan som har något förslag? Iriver har ju någon ny modell på G men jag behöver denna till nästa vecka då jag åker bort, och vad jag hört dröjer det någon/några veckor tills den lanseras.

Annars blir det Iaudio D2 + D-jayz. Må jag bli nöjd..

Permalänk
Medlem

Vilket sammanträffande! Jag har exakt samma tankar, en kombination mellan Jays-D och en Iaudio D2. Kommer jag bli nöjd? Som Kajkas frågade, det är ingen ny modell på G som är bättre än denna från samma märke?

Nu vill jag inte ha en koreansk url som jämför, men vad skiljer Iaudio och Iriver Clix 2 spelare åt som släpps snart. Är ljudet desamma på Clix 2 som på Clix? Är det bara större display som är den största skillnaden?

Permalänk

Jag ska själv köpa en ny mp3 inom den närmaste framtiden, och jag har i princip bestämt mig för Iriver Clix2.

Nackdelen som jag ser med Iaudio D2 är att man trycker på själva displayen. Kanske inte är skadligt men det blir i alla fall fingeravtryck. Iaudio är i alla fall ett bra märke, så det är säkert inget dåligt val.

Däremot ser jag fler fördelar med Clix2: Displayen är bättre än D2:s motsvarande och lix2 är något mindre i storlek. Annars är det väl bara smaksaker som avgör.

Skillnader mellan Clix2 och Clix:
+ Bätte skärm (både bättre färger, ljusstyrka, kontrast och lägre strömförbrukning samtidigt som man ökat fps till 30 från 15.
+ Vissa förändringar i formen (något längre men också smalare)
+ Universal usb-kontakt (alltså behövs ingen specialkabel om man tappar bort den som följer med eller liknande)
+ Man har möjlighet att använda Clix2 som ums-enhet (usb mass storage decive)
+ vissa mindre förbättringar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andervaeld
Jag ska själv köpa en ny mp3 inom den närmaste framtiden, och jag har i princip bestämt mig för Iriver Clix2.

Nackdelen som jag ser med Iaudio D2 är att man trycker på själva displayen. Kanske inte är skadligt men det blir i alla fall fingeravtryck. Iaudio är i alla fall ett bra märke, så det är säkert inget dåligt val.

Däremot ser jag fler fördelar med Clix2: Displayen är bättre än D2:s motsvarande och lix2 är något mindre i storlek. Annars är det väl bara smaksaker som avgör.

Skillnader mellan Clix2 och Clix:
+ Bätte skärm (både bättre färger, ljusstyrka, kontrast och lägre strömförbrukning samtidigt som man ökat fps till 30 från 15.
+ Vissa förändringar i formen (något längre men också smalare)
+ Universal usb-kontakt (alltså behövs ingen specialkabel om man tappar bort den som följer med eller liknande)
+ Man har möjlighet att använda Clix2 som ums-enhet (usb mass storage decive)
+ vissa mindre förbättringar.

Ljudet då? Ligger inte Iaudio lite före ad det gäller ljud? Och batteritiden är bara på 25 timmar. Inte bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av famok
Ljudet då? Ligger inte Iaudio lite före ad det gäller ljud?

Det är helt individuellt. Jag skulle säga att iriver och iAudio har extremt lika ljudbilder, i relation till resten av de varumärken som finns ute. De två ligger i alla fall helt klart i toppen men hurvida man uppfattar något som bra eller dåligt är som sagt - helt individuellt.

Trevlig vecka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av famok
Ljudet då? Ligger inte Iaudio lite före ad det gäller ljud? Och batteritiden är bara på 25 timmar. Inte bra.

vad jag förstått har iaudio och iriver ungefär lika bra ljud i sina mp3-spelare, däremot är de båda bättre än resten av tillverkarna så vitt jag vet. Finns också ungefär lika stora möjligheter att anpassa ljudet, ex med 5-bands equalizer.

Ang batteri så vet jag inte hur bra iaudio D2 är, men jag skulle inte säga att 25 timmars batteri är dåligt för clix2, inte när man har en så pass stor display.

Permalänk

2.5 tum display har d2 0.3 tum större och 52 timmars batteritid.

Permalänk

...och D2 är betydligt större fysiskt sett (i förhållande till skärm och batteritid i relation till Clix2).

Permalänk

betydligt större? inte så mycket va? det som skiljer mest verkar vara tjockleken.

Permalänk

Jo, och eftersom Clixen är tvålformad, så blir den betydligt "tunnare". Jag har lekt med de båda, men det är ju självklart min upplevelse, och sen är jag ju färgad såklart.

Permalänk

jag vill testa nya clix :/
på bilder verkar den lixom bred, men bilder är aldrig som verklighet

Permalänk
Medlem

Jag, som många andra ovan, tycker att iAudio är helt oslagbar. Det finns ingen MP3-spelare på marknaden som slår ljudkvaliten. Det är väl bra ljud man vill ha!!?? Menyerna är helt ok. Den har dessutom FM-radio. En mycket prisvärd liten leksak oavsett vilken modell man väljer.

Permalänk

japp, men iriver håller nog också lika bra, det ser man på alla tester.

Permalänk
Medlem

Min _personliga_ favoritspelare vad gäller ljud är iAudio U3, men det ska sägas att jag antagligen skulle ha svårt att plocka skillanden mellan den och en iriver E10:a.

Ska ta mig en titt på både iAudio D2 och iriver Clix2 när den senare har släppts - som det nu ser ut lutar det åt Clix2 - jag struntar fullständigt i expansionskortsplatsen, och kan inte för mitt liv förstå hur iAudio har tänkt när de inte tillåter stegande fram och tillbaka, snabbspolniing och volymändringar utan att ta upp spelaren ur fickan och kladda på skärmen. Men jag vill nog lyssna (och, i det här fallet se) på bägge innan jag bestämmer mig. Irriterar mig något oerhört på att bara Pixmania, som man ju inte kan handla av, säljer den vita versionen av D2 som är så oerhört läcker.

Permalänk

man måste inte ta ut D2, ut fickan för att byta låt /spola eller pausa.
De fixade iaudio direkt i deras andra firmware.

Permalänk
Medlem

Bara så att vi är överens: kan jag _samtidigt_ byta låt (framåt-bakåt), pausa, snabbspola och ända volym utan att ta ut den ur fickan? Har läst att man kan välja mella att byta låtar och ändra volymen, men inte ha båda inställda på de få knappar som finns samtidigt.

Permalänk

ne, det går inte att byta volym när den är på hold om man inte har den inställningen, men eftersom handen redan är nere i fickan så är det bara dra till hold knappen lite :), och vi väntar oss en ny sån funktion då allt funkar i nästa firmware "hoppas"

Permalänk
Medlem

Men det är inte hold vi diskuterar. Klart man inte ska kunna ändra något när hold är på - det är ju själva syftet med den funktionen. Vad jag undrar är om jag kan stega fram och tillbaka mellan låtar, ändra volymen och snabbspola utan att ta upp spelaren ur fickan - detta samtidigt, utan att vara tvungen att programmera om några knappar. Som på en U3:a, där du använder joysticken för allt detta utan problem.

Som jag har förstått det måste du välja mellan att stega mellan låtar eller ändra volymen med de knappar som finns på D2, och det är i mina ögon oacceptabelt. Båda dessa funktioner är saker som naturligtvis skall kunna göras utan att ta upp spelaren ur fickan och kladda på bildskärmen.

Permalänk

asså, det är när det är på hold, det är tyvärr en touchscreen mp3 och då funkar det så om man inte skulle vilka ha fler fula knappar.
när den är på hold så är det ändå störst chans att du bara vill byta lår och inte volym för då har du satt den på hold, och då kanske man skulle vilja byta låt om det skulle vara dålig. Det är inte så stor chans att jag byter volym när den är på hold, men det har hänt då omgjvningen byts ibland och kanske någon låt är konstig (lägre volym).

Permalänk
Medlem

Keng, glöm hold. Jag använder inte hold.

Om jag inte har hold, kan jag ändra volym och bläddra bland låtarna samtidigt utan att upp spelaren ur fickan? Eller måste jag välja mellan att antingen bläddra eller ändra volymen med knapparna?

Permalänk

om du har hold får du välja, byta låt/ volym knapparna / inget.
Men på d2 måste man typ ha hold, annars tänds skärmen hela tiden.

Permalänk

Okej "min" tur Jag vill ha en 30gb mp3 spelare för ca 2-3k med möjlighet att se "film", typ simpsons avsnitt.

Permalänk
Medlem

Om du är sugen på en MP3/4 spelare

Hej på er alla.
Jag håller på att importera egna mp3 spelare och sälja dom så billigt det bara går.
Det är ett års garanti och bra kvalité.
Det finns även lite datorhögtalare samt tillbehör.
Jag har även HDD spelare.
Kolla gärna in butiken och skriv vad ni tycker. http://mpdigital.e-butiken.se/

Permalänk

^^
Bra affärs ide men vad sägs om att sätta upp lite mer företags informations på webshoppen som adress, kontaktuppgifter och företag/organisationsnummer. För att så som den ser ut idag gör nog att väldigt få skulle våga beställa något från er.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Någon som har provat den nya Creative Zen?

Jag är sjukt sugen på iAudio D2an, bra pris, bra funktioner, bra ljud!

Hade den gammla Zen Vision:M, en bra spelare men inte helt nöjd med alla funktioner och inställnings möjligheter. Samt att displayen är i så dålig plast att man kan nästan repa den med en nagel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
iriver T10 (1gb) eller iriver T20 (2gb) skulle jag rekommendera! Har själv iriver T10 och är så nöjd med den!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=45789

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=88054

Angående in-ear lurar valde jag Shure E2C till iriver T10. Bättre ljudisolering än öronproppar! Ljudet är blodigt bra också!

Japp T10 är riktigt bra, men är svår att få tag på. Btw så menar du nog iriver "T10 (1gb) eller iriver T10 (2gb)".

EDIT: Ofan, såg inte att tråden var så gammal.

Permalänk
Medlem

Rent tekniskt och ljudmässigt rekomenderar jag iAudio D2 som bästa spelare. Den är dock bara marginellt bättre än iRiver Clix 1/2 så jag skulle gå på den jag finner snyggast av dom tre.

Jays D-jays eller Sennheiser CX300 öronproppar rekomenderas vart till beroende på hur mycket du vill lägga ut på hörlursdelen.

Permalänk
Medlem

Din order är påväg! (dustinhome)

Levererat Restnoterat Benämning Artikelnummer á pris (SEK) Rad total (SEK)
1 0 IAUDIO D2 8GB SVART 5010117177 1 581,62 1 581,62
1 0 JAYS D-JAYS HÖRLUR SVART 5010101338 548,68 548,68
Varuvärde: 2 130,30
Frakt: 39,20 (p.g.a postförskottet)
Moms tillkommer med: 542,37
Att betala: 2 712,00

någon kommer bli lycklig måndag..tisdag

Permalänk

Jag funderar på en Sony Walkman NWZA818 (jobbigt namn)
8 gig och kostar 1470 på webbis.
Nån här som har testat den?
Verkar iaf ha fått mkt bra kritik i de användarrecensioner jag läst.
Många menar att den har löjligt bra ljudkvalitet (även de medföljande hörlurarna ska vara outstanding i jämförelse med andra) och bra enkelt interface.
Nackdelar är dock att den behöver en speciell usb-kabel och att Radio saknas
(men det spelar nästan ingen roll. brukar alltid föreställa mig att jag behöver radio, men tänker jag efter så har jag knappt aldrig använt den på mina tidigare spelare. spelas ju bara skit, och mottagningen på bärbara spelare är ändå inte särskilt rolig.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flygande dadeln
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41BmIZ9lU-L._SL500_AA28...
Jag funderar på en Sony Walkman NWZA818 (jobbigt namn)
8 gig och kostar 1470 på webbis.
Nån här som har testat den?
Verkar iaf ha fått mkt bra kritik i de användarrecensioner jag läst.
Många menar att den har löjligt bra ljudkvalitet (även de medföljande hörlurarna ska vara outstanding i jämförelse med andra) och bra enkelt interface.
Nackdelar är dock att den behöver en speciell usb-kabel och att Radio saknas
(men det spelar nästan ingen roll. brukar alltid föreställa mig att jag behöver radio, men tänker jag efter så har jag knappt aldrig använt den på mina tidigare spelare. spelas ju bara skit, och mottagningen på bärbara spelare är ändå inte särskilt rolig.)

http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/1212/v/3/sp/ Clix2 FTW. Den spöar Sonyn.