Permalänk
Medlem

Var ute och testade mitt nya Sigma 70-300 DG APO Macro..

Alla tagna på f6,7 och handhållna(bildstabilisering)

210mm

300mm

300mm

300mm

300mm

Fåglarna blev lite oskarpa tyvärr, mycket svårare att fota småfåglar än jag trodde..

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk

Några kattbilder, jag tog när det var fint väder

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För samtliga med Canons digitala EOS kameror. DPP 3.0 har släppts. Ganska stora skillnader vad jag har förstått.

http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=DownloadDeta...
klicka på Drivers/Software...

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Nikon D70s
Nikon D50
Canon 350D
Canon 400D (är inte hundra på om man kan få den under 10k, troligtvis inte)

Med objektiv som är något att ha så blir det lite över 10k iaf...

Detta är ett litet paket som jag gillar:
http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=447812&...

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vectrex
För samtliga med Canons digitala EOS kameror. DPP 3.0 har släppts. Ganska stora skillnader vad jag har förstått.

http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=DownloadDeta...
klicka på Drivers/Software...

Vad innebär det? nya drivrutiner eller?

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Med objektiv som är något att ha så blir det lite över 10k iaf...

Detta är ett litet paket som jag gillar:
http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=447812&...

Lite trist utan vidvinkel...

För övrigt får man en D70(s) med AF-S 18-70/3.5-4.5 (objetiv som är något att ha) för under 5kkr. Fast du kanske syftade på en ny 400D? Isf landar man nog på ganska precis 10kkr...

Permalänk
Medlem

Denna för under 10k är jo inte kass heller. Då får han lite vidvinkel och lite telezoom.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323050

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

Eller så handlar man från Pixxas, får 350D med kitobjektiv för runt 5000:-, sen kan man handla till objektiv därifrån, det blir riktigt fina priser!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xobos
Tjena!

Fick mina bilder publicerade på nätet och tidningen. Ska höra efter med journalisten som var på sjukhuset och intervjua oss.

Någon länk eller nått där man kan kolla/läsa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [ABF]Henkeman
Gillade 1,3,4. Första bilden ligger dock spåret efter det andra planet och drar ut blicken åt helt fel håll, hade varit perfekt om det var spår efter planet på bilden.

Bild 3 och 4 skulle bli riktigt bra om du tar bort spåren från andra plan på himlen.

Andra bilden är sned och blir för rörig med så mycket bakgrund. Porträtt gör sig bättre med kortare skärpedjup.

edit: Fixa till de lite i Photoshop så är saken biff.

1.

2.

3.

Har pulat lite i Photoshop nu med ett par av bilderna, vad tycks?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Fotade i skolan idag. Sista testkurslektionen.

Skoj med foto.

Permalänk

Finns det fler bra "begagnade systemkameror prylmarknad sidor" än den fotosidan har?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madoor
http://www.worldofwar.se/pontus/img_ski.jpg

Härlig bild Fan va sugen jag blir på att åka skidor igen!

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
Finns det fler bra "begagnade systemkameror prylmarknad sidor" än den fotosidan har?

Cyberphoto har en. Man kan även hitta saker på tradera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
Finns det fler bra "begagnade systemkameror prylmarknad sidor" än den fotosidan har?

Om du letar Nikon så släng ett öga på http://www.d70sverige.se/forum

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Efter att ha suttit inne hela dagen idag och skrivit högskole prov så tänkte jag imorgon, 1/4 bege mig ut och fota. Någon som ska följa med? Tänkte hålla mig runt stockholm / i stockholm. Fast ifrån Söder och Gamla stan. För där har jag varit ganska mycket och fotat.

Kort varsel är det, men nu jag beslöt mig för att dra iväg, så häng gärna på om du hinner / vill samt idéer på vart man kan åka iväg mottages varmt. Då jag inte vet så många fler ställen.

Sedan kan man ju inte bara posta såhär utan bild så en sådan kommer också, även fast jag tänkt spara till imorgon

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var på fotomässan på Elmia igår och idag. Igår provade jag en glugg hos Nikon...

Mitt 18-70 på 18mm:

Samma "balkkors" längst upp i hörnet:

Mitt 18-70 posar:

En Fantaflaska som stod på bordet:

=D

Btw, är det inte typiskt att visitkorten försvinner när man lägger dem mitt på sina tavlor i en bil?

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

Hittade lite gamla förstärkare här hemma som stått och dammat sen 70-talet. Fungerar bra fortfarande

B & O

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAC
Var på fotomässan på Elmia igår och idag. Igår provade jag en glugg hos Nikon...

Samma "balkkors" längst upp i hörnet:
http://www.ingentingalls.com/swec/bilder/fisk/fisk.jpg
Btw, är det inte typiskt att visitkorten försvinner när man lägger dem mitt på sina tavlor i en bil?

Vad var det för glugg?? lite vill ha faktor på den!

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMDBoss
Vad var det för glugg?? lite vill ha faktor på den!

Nikon 10,5 f2.8 fisheye enligt EXIF..

klicka här.

Om jag nu inte har fel på märket, men enligt EXIF är det den.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
Lite trist utan vidvinkel...

För övrigt får man en D70(s) med AF-S 18-70/3.5-4.5 (objetiv som är något att ha) för under 5kkr. Fast du kanske syftade på en ny 400D? Isf landar man nog på ganska precis 10kkr...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMDBoss
Denna för under 10k är jo inte kass heller. Då får han lite vidvinkel och lite telezoom.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323050

Men är det bildstabilisator i de objektiven?

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Hedersmedlem

Vill påminna om att denna tråd kommer att låsas idag tillförmån för "Fototråd - Våren 2007" så vänta med att posta era bilder eller ställa era frågor nu.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Nikon 10,5 f2.8 fisheye enligt EXIF..

klicka här.

Om jag nu inte har fel på märket, men enligt EXIF är det den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Men är det bildstabilisator i de objektiven?

Ficklampa tack för svaret.

Timpa det är bildstabilisator i kameran (sony a100)men inte i objektiven.(Super steadyshot heter den)

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

bildstabilisator i d80n?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Khwaj
bildstabilisator i d80n?

Nej men vissa av nikkor objektiv har det. VR står der på de, det står för (Vibration Reduction).

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Men är det bildstabilisator i de objektiven?

Måste det vara bildstabilisering i ett objektiv för att det "ska vara något att ha"?
Det diskvalifiserar isf rätt många "professionella" gluggar, även från Canon.
Samtidigt blir alltså objektiv som är lite sisådär optiskt, som tex EF-S 17-85/4-5.6 IS USM, "något att ha" bara för att det har IS?

Min personliga åsikt är att VR/IS/AS/OS/löksoppa är överkskattat och jag skulle hellre välja ett objektiv som är bra optiskt (är det dessutom ljusstarkt är det såklart ytterligare en fördel) än ett som är sådär, men har IS (de brukar kosta på ett ungefär lika mycket). Kan man få både och så är det naturligvis att föredra men...
Men det är ju en sak som beror på vad man fotar för något och hur man använder kameran, så min "sanning" är ju inte allas sanning...

Permalänk
Hedersmedlem

Fortsättning följer här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||