Permalänk
Inaktiv

Problem med diskmaskinen.

Hej, ´jag har just köpt ny diskmaskin av märket äg, men när jag ska boota den så kommer det ett felmeddelande som tkr jag ska köra Checkdisk. Hur löser jag detta? ska jag köra 3 Partitioner, En för Bestick, en för Tallrikar och en för glas? Eller måste jag helt enkelt köpa mer diskutrymme?

Tacksam för alla svar.

Permalänk
Medlem

Antingen får du köpa mer diskutrymme eller så får du nog ta att överklocka den lite eftersom jag hört att äg ska vara ganska överklockvänliga eftersom dom har lite dyrare modeller vilka är fabriksöverklockade

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

Har du kollat upp kylningen? Många av AEG:s Maskiner går bäst med vattenkylning, kan vara det som spökar. Kolla annars så att du har de senaste diskrutinerna, annars kan det bli problem med tallrikar över 4".

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Jag tror dessa diskmaskiner är förformaterade med en klusterstorlek på en kaffekopp så om du kör mycket bestick så kan du tjäna en del diskutrymme på att omformatera med en mindre klusterstorlek.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10