Permalänk
Medlem

Diskmaskins problem.

Jag har haft min diskmaskin i ca 2½ år nu. Men på senare tiden har den börjat "vissla" när den diskar. Det verkar finnas 2 pumpar, för den som pumpar ur vatten ur diskmaskinen funkar iaf. Eller är det någon typ av ventil som styr om den ska pumpa ur vatten eller pumpa in den i "rotorn"? För i sådana fall är det inte pumpen om det är samma pump till båda grejjerna.
Diskmaskinen är av typ: Electrolux ESF 2435

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Du diskar inte visselpipan i den?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Du diskar inte visselpipan i den?

haha xD

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

låtersom det kan vara disken som är färdig. testa att byta den, ta en till på discotech's hemsida.

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk

Jag tycker också att det låter som att disken är på väg att ge upp, se till att byta ut den snarast innan den krashar helt, det blir jobbigt att städa upp allt splitter inne i maskinen annars.