Permalänk
Medlem

MMO med mycket solo.

Söker efter nått nytt MMORPG där man åtminstone kan bli max level solo. Orkar inte med dem som man måste fixa grupp konstant för minsta lilla sak. Vill kunna spela även när man är själv.

Hittils har det fungerat utmärkt i WoW, SWG och CoH. Everquest 2 är ett bra exempel på motsatsen.

Hur är det i Vanguard, finns det massvis av quests och sånt man kan köra solo eller är det mer som EQ2? Vad finns det för andra spel som kan passa mig?

Permalänk

Bara en liten fundering varför du letar MMORPG om du ska lira solo?

Permalänk
Medlem

Han vill antagligen kunna levla när han vill och hur fort han vill utan att behöva vänta på någon så fort han vill levla.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Låter ungefär rätt.

Men jag skulle hellre säga att motsatsen är Final Fantasy XI istället för EQ2, i FF så är det helt otroligt jätte omöjligt att sola nånting efter lvl 10 och man måste stå, ibland i timmar, och vänta på en bra grupp o.O

Jag lirade vanguard lite i betan, kom bara upp til level 20ish och så långt gick det rätt så bra att sola quests. Men vet inte hur det blir senare i spelet.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Finns olika möjligheter.

Soloade till level 47, sedan saknades det solo-content för det sista (detta var 1 månad sedan). Men även om du inte har grupp kan du crafta eller göra diplomacy, vilket är 2 solo-activities med lika mycket content (eller kommande content) som grinda levels i adventuring.

Finns mycket att göra i Vanguard

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Uhm.. när testade eq2 sist?

Jamenar.. SoE har lagt in tonvis med nya quests från lvl 20-50.
Du kan levla från 0-70 solo enkelt. Tar en stund. Går fortare att levla solo än i grupp nu mer om jag ska vara ärlig.
Beror helt på klass såklart.. lirar du cleric får du ju ta konsikvenserna
Jag fick min Bruiser från lvl 0-25 på 2 timmar. Sen har jag inte spelat mer.

Dessutom har Everquest 2 helt nya developers nu

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Var väldigt länge sedan jag spelade EQ2. Vet att jag läste att de lagt dit solo material, men hursomhelst så känns inte det spelet aktuellt.

Testade Vanguard beta, men spelade i kanske 30min för jag spelade annat under tiden. Låter bra att det går att köra solo där, dock känns spelet fortfarande i ett beta stadie då jag läst väldigt mycket om hur lite content spelet har för tillfället. Möjligt det blir att testa ändå.

Permalänk

Vanguard funkar skitbra upp till lvl 10 sen tar det tvärstopp solo. Det går otroligt segt och det tar lika lång tid att gå upp en nivå som det tog för de 10 första!

Permalänk

Ganska kul att killen som blev Lvl 50 först av alla i Vanguard, Polkadots, gjorde det helt själv. Om nu allting som sägs är sant, så var han snabbare än sin guilds statiska grupp, vilket låter lite kul.

Dock så handlar det även mycket om hur bra sin klass är på att klara sig själv osv. Han är en Necromancer, vilket jag antar är en av de bättre klasserna på att sola.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Köper dock inte Vanguard utan att ha provat igen. Antar det inte finns någon trial är ju SOE som har hand om spelet nu så. De släpper aldrig trials förrän spelet är på väg att dö...

Permalänk
Medlem

SoE har hand om Forum, Betalsätt, Karaktär sidorna och Servrarna tror jag.
Resten är Sigil.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Ingen som har en invite till spelet över? Alltså trial eller liknande. Verkar finnas för amerikanska versionen i alla fall.

Permalänk

Jag gillar Vanguard skarpt, visst finns det buggar kvar men efter att ha lirat flera andra mmos både i tidiga och sena skeden så tycker jag att Sigil ändå reder ut de problem som finns på ett bra sätt och succesivt jobbar mot realistiska mål.

Och ang. diskussionerna om solo kontra grupp så är det helt klart så att man kan dra ihop en grind-grupp och få ihop en massa xp men man kan köra solo också och reda sig otroligt bra. Jag gjorde ett litet experiment med detta och lyckades gå från 10-18 på ungefär samma tid som jag lagt upp till 10. Och då körde jag lite uppdrag och grindade samtidigt här och var.

SÅ helt klart kan man lira för sig själv efter 10, vet ganska många som är uppe på 30-40 och kört i stort sett rent solo.

Jag lirar själv på Frengrot som är den europeiska pvp-servern men tycker det funkar riktigt bra. Sidorna formas allt mer för varje dag som går och när det kommer "rövarband" från den motsatta sidan och plöjer igenom landet så kan man ofta få ihop lite motståndsmän och kvinnor.

Och som nämndes av någon annan så är VG så mycket mer än bara jaga varelser och djur i skogen. Man kan även köra Diplomati eller Konstruktion vilket har snart lika stort utrymme som själva äventyrsdelen.

Med en bakgrund i diablo, entropia, wow, swg, eve, guild wars, eq2 m,m så måste jag säga: Jag gillar det skarpt.

/xenovoyance

Visa signatur

I'm not crazy, I'm just a bit unwell.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xenovoyance
lite om vanguard....

/xenovoyance

HOLD ON

xeno från swg chimaera?? Xeno från NH? Är det det så smäller jag av!

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk

testa eve-online vettja, det är ganska mycket solo där

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Age of conan, har inte släppts än men har precist börjat ta imot beta apps. Från 1-20 är det helt solo, faktiskt så passt mycket solo att det är som ett singel player game. Sen blir man släppt ut i mmorpg spelet. Tyvärr vet jag inte så mycket om det för dom har int ebörjat accepta betas än!

Permalänk
Inaktiv

Lineage2 inte nytt men bra som fan enligt mig går bra att sola upp till lvl76 av 80.

Permalänk
Medlem

Star wars galaxies? en pina att levla upp sig till 90 om man inte använder sig av "bugg quester", vilka oxå e jävla tråkiga. Men när du nåt 90 kan du göra allt själv i spelet, även det svåraste med lite planering o fingerfärdighet. Solo all the way.

Permalänk
Medlem

SOE har ju förstört SWG

Permalänk
Avstängd

swg är ganska fucked up nu ja. Rekomderar själv att vänta tills det kommer en EMU.

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Avstängd

anarchy online kan du soloa dig enda tills du har nåt lvl 220

Permalänk
Medlem

I Eve-Online kan du alltid hitta på något själv, och ha skoj.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

Bli member i wurmonline och lev i en egen farm långt ute i skogen, Eller lira BF2