Kan man skapa en batfil som öppnar ett program varje 30 sekund?

Permalänk

i sådana fall hur gör man?

Permalänk
Medlem

Det finns inget "sleep"-kommando i DOS/Kommandotolken, men det finns en del lösningar. Se exempelvis http://malektips.com/dos0017.html .

Jag rekommenderar att du laddar hem Steelbytes sleep från http://www.steelbytes.com/?mid=32
och sedan använder denna batch-fil:

echo off :again :: Vad du vill köra. echo %date% %time% :: Här använder vi Steelbytes sleep-program. Specificera tid i ms sleep 30000 goto again

Permalänk

Tack
Men jag förstår inte riktigt ur man ska få bat filen att loopa jag har skrivit in detta. Batfilen öppnar bara programmet 1 gång. Vad har jag gjort för fel?

echo off

:again

C:\Program\Internetlogin\Internetlogin.exe
echo %date% %time%

C:\sleep 30

goto again

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megaseifer
Tack
Men jag förstår inte riktigt ur man ska få bat filen att loopa jag har skrivit in detta. Batfilen öppnar bara programmet 1 gång. Vad har jag gjort för fel?

echo off

echo %date% %time%

C:\sleep 30

goto again

Jag är ingen hejjare på detta, men du har tiden i fel format vad jag förstått. ms är så kallade "millisekaunder" dvs tusendelssekunder. Alltså är 1 sekund 1000 och du borde ha 30000 om du vill ha 30 sekunder.

Permalänk
Medlem

Testa "start C:\Program\Internetlogin\Internetlogin.exe" istället för "C:\Program\Internetlogin\Internetlogin.exe"

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk

får fortfarnade det inte att fungera ska det stå ngt annat på raden
echo %date% %time% ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megaseifer
får fortfarnade det inte att fungera ska det stå ngt annat på raden
echo %date% %time% ?

Det var bara ett exempel jag skrev för att du skulle se att den körde kommandot var 30:e sekund.

Permalänk

övergav sleep kommandot gjorde en batfil som pingade istället. Men fungerar fortfarande inte förstår inre riktigt varför det inte vill loopa

Skriver jag start framför så dyker det ju upp en miljon fönster

C:\wait.bat

goto again

Permalänk
Medlem

har för mig att om du skriver c:\xxx.xxx så startar den det programmet men får inte tillbaka kontrollen.

har för mig att du använder CALL för att anropa ett externt program och sen ta tillbaka controllen men är itne 100% säker på detta.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

wait.bat innehåller vad?

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk
Medlem

varför inte lägga i schemalagda aktiviteter? och välja där att det skall köras en batfil som startar ett program, var 30'e sekund..

vet att det var länge sedan tråden var aktuell, men någon annan kanske undrar över samma sak

Visa signatur

//Karl