Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

inte jag heller om de där resultaten stämmer. :/ var det inte shamino som fick 15k i 3dmark05 med GTS? :S

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

SÅ vitt jag minns så var de första spekulationerna om att 8600 serien skulle motsvara typ 7900 serien från Nvidia, eller X1900 serien från ATi, i prestanda. Tycker det ser ut som det ska.

Ni andra, vad hade ni förväntat er? Strax under 8800GTS?

Permalänk

Verkar rätt okej för att vara ett mid-end kort.
Ett mid-end kort som slår X1950Pro.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

ett 8600gts kostar omkring 600kr mer än ett 1950pro trots att de är sämre, åtminstonde i det här testet. Tror inte dx10 stöden är så stor fördel på dessa kort. 8800 GTS är bra mycket snabbare 70% i rainbow six

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Per_oxid
ett 8600gts kostar omkring 600kr mer än ett 1950pro trots att de är sämre, åtminstonde i det här testet. Tror inte dx10 stöden är så stor fördel på dessa kort. 8800 GTS är bra mycket snabbare 70% i rainbow six

Men det är fortfarande mid-end kort som precis har släppts och de slåss väl med ATIs high-end kort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undrar om en VF900 / VF700 passar på dessa kort, skulle vara perfekt!
Jag vill se 3dmark05 resultat på bägge! I jämförelse till andra kort.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

nej du, lite besviken, till och med 7900GS slår 8600GTS i prey... hmm, varför denna fattiga prestanda?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

Det går säkert att klämma ut mer av kortet, speciellt i directx10...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Det går säkert att klämma ut mer av kortet, speciellt i directx10...

Eh, ja? Eftersom förutom 8600 så är det bara 8800 som klarar DX10 just nu.
8600 är det billigaste DX10 kortet på marknaden.
Att envisas med att jämföra med förra generationens high-end kort är inte rättvist.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har inte 8500 stöd för dx10?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joki
Ja.

så då är det, det billigaste dx10 kortet på marknaden eller kommer.

Visa signatur

Permalänk

Är det bara jag som ser att ju mer krävande spel man spelar med kortet ju bättre presterar det eller rättare sagt, ju mindre fps drops. Kanske är något att ta trots allt om det går ner till 1500 kr. Något här stämmer inte tycker jag. Jag tror inte att korten presterar mycket bättre men det jag inte får ihop är att 8800GTS 320M kostar 2500 kr och om ett 8600GTS ska kosta ungefärlika mycket men för ett betydligt sämre prestandan förstår jag inte vad som ska hända med priserna?

8800GTS 320M kan ju inte gå ner i pris då det är ett bättre kort? Ska Nvidia kanske sluta skippa ut 8800GTS 320M?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Är det bara jag som ser att ju mer krävande spel man spelar med kortet ju bättre presterar det eller rättare sagt, ju mindre fps drops. Kanske är något att ta trots allt om det går ner till 1500 kr. Något här stämmer inte tycker jag. Jag tror inte att korten presterar mycket bättre men det jag inte får ihop är att 8800GTS 320M kostar 2500 kr och om ett 8600GTS ska kosta ungefärlika mycket men för ett betydligt sämre prestandan förstår jag inte vad som ska hända med priserna?

8800GTS 320M kan ju inte gå ner i pris då det är ett bättre kort? Ska Nvidia kanske sluta skippa ut 8800GTS 320M?

Tror snarare att 8600 GTS kommer att gå ner i pris med ca 500 kr inom en snar framtid.

Jag ser att kortet faktiskt presterar riktigt bra i nya och krävande spel.
Se exemplet här:
http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTMyNCw2LCxoZW...
Det presterar bättre i 1280x1024 än vad ett 1950Pro presterar i 1024x768 i Oblivion.
Det konstiga dock är att kortet från BGF med lägre klock presterar bättre än XFX med högre klock.

I stalker har det betydligt högre avg fps än 1950 Pro.

Tror att dessa kort fortfarande saknar ordentliga drivrutiner och att prestandan kommer att höjas mycket i framtiden.

Tror jag ska köpa ett ex av BGF's version nästa vecka och försöka överklocka det till 1000 MHz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beautiful_Barca
Tror snarare att 8600 GTS kommer att gå ner i pris med ca 500 kr inom en snar framtid.

Jag ser att kortet faktiskt presterar riktigt bra i nya och krävande spel.
Se exemplet här:
http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTMyNCw2LCxoZW...
Det presterar bättre i 1280x1024 än vad ett 1950Pro presterar i 1024x768 i Oblivion.
Det konstiga dock är att kortet från BGF med lägre klock presterar bättre än XFX med högre klock.

I stalker har det betydligt högre avg fps än 1950 Pro.

Tror att dessa kort fortfarande saknar ordentliga drivrutiner och att prestandan kommer att höjas mycket i framtiden.

Tror jag ska köpa ett ex av BGF's version nästa vecka och försöka överklocka det till 1000 MHz.

MEN snälla, titta noga så ser du att på XFX är gräs påslaget medan bfg är inte vilket resulterar i sämre fps !!

Permalänk

Bara inte 8800GTS går upp i pris nu bara...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ibrgha88
MEN snälla, titta noga så ser du att på XFX är gräs påslaget medan bfg är inte vilket resulterar i sämre fps !!

VILKEN KILLE du är som kunde se det där!

Permalänk
Medlem

8600-serien verkar prestera väldigt bra i 3dmark, Stalker och Oblivion men sämre i andra spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
8600-serien verkar prestera väldigt bra i 3dmark, Stalker och Oblivion men sämre i andra spel.

Jo, det är ju nya spel man skall spela om man köper ett 8600 helt enkelt..
Skall bli intressant att se hur de presterar i dx10 (8800 serien oxå för den delen).

Funderar själv på att införskaffa ett 8500 med passiv kylning till min
multimedia dator jag skall bygga till hösten.

Permalänk
Medlem

det är inte okey att 8600gts tappar så mycke när man drar på AA och AF.
http://www.tomshardware.se/grafikkort/20070419/geforce8600-08...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...