Permalänk

yrken/utbildning inom design?

Jag undrar vad allt finns det för yrken/utbildning man kan skaffa sig inom design? Förstås i en skol nivå som kommer efter gymnasiet.
Hurudan är löner talar vi om i olika bransher inom design.

Man kan väll utbilda sig till Webdesigner som exempel... enda jag kommer på nu. Vad vet ni om för yrken/utbildning inom design? Posta här.

Vill veta så mycket som möjligt man kan göra inom att jobba med att designa. Jag vill vara kreativ.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det.

Permalänk

Yrken beror troligtvis på hur duktig du är, låter inte det vettigt?

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

om du är intresserad av utbildnigar inom design efter gymnasiet så tror jag KY har några kolla deras hemsida ww.ky.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bongo-apan
Yrken beror troligtvis på hur duktig du är, låter inte det vettigt?

alltså jag frågar ju vad man kan utbilda sig till inom design?

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det.

Permalänk

EDIT: Oj, nu förstår jag vad du menar...

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

alltså det finns väl ungefär hur många yrken som helst. Allt från design av produkter (bilar, stolar, elektronik) till vanlig grafisk design som webbsidor, spel, tavlor gud vet.

Prova lite av varje som du har sett på nätet och jobba med det som är roligt. Om du bara blir bra som fan på det du gör så kommer allt gå vägen. Utbildningar finns inom de flesta typer av grafiskt arbete.

Permalänk
Medlem

Jag går nu Kreativ Designer, en KY utbildning. De är en bra utbildning, finns många jobbmöjligheter efter utbildningens slut.
I den utbildningen får du jobba med företag som finns ute på marknaden.
Praktik eller ha dem som lärare i utbildningen.

Men de är många som vill ha programmerare nu förtiden, för de är 90% av dem som går interaktiv media utbildningar vill bli grafiker eller illustratörer osv. Så de är litet fattigt inom programmerings delen.

Men är du någon som har spännande och nya ideer så kommer du nog få jobb

De är skit kul så länge du inte kan något när du börjar utbildningen, annars får du sitta och hjälpa vissa andra som aldrig har läst kurskriterierna och har noll erfarenhet eller kunskap när de börjar linjen.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman