Permalänk
Medlem

Clix2, någon testat?

Någon som har testat nya iriver Clix2? Verkar vara en jäääkligt skön spelare. Sitter med en U10 nu som får hänga med ett tag till, men sen blir det nog en Clix2.

http://prisjakt.se/produkt.php?p=169607
http://www.irivernordic.com/default.asp?content=http://www.ir...

Permalänk
Medlem

Jag har en på ingång imorrn eller övermorrn så jag kommer med lite synpunkter framemot helgen. Det finns dock en annan person som redan haft den några dagar, men har inte kommit med sina erfarenheter än.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Jag har en på ingång imorrn eller övermorrn så jag kommer med lite synpunkter framemot helgen. Det finns dock en annan person som redan haft den några dagar, men har inte kommit med sina erfarenheter än.

Härligt att höra, kan knappt vänta.

Permalänk
Medlem

Clix "1an" är ju grym så denna lär och kan väl inte vara sämre, bättre skärm och tunnare Riktigt fin!!

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Re: Clix2, någon testat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Någon som har testat nya iriver Clix2? Verkar vara en jäääkligt skön spelare. Sitter med en U10 nu som får hänga med ett tag till, men sen blir det nog en Clix2.

http://prisjakt.se/produktbild/169607
http://prisjakt.se/produkt.php?p=169607
http://www.irivernordic.com/default.asp?content=http://www.ir...

Jag har en Clix2 och kan meddela att jag är jättenöjd, trots att jag bara haft den i drygt tre dagar. Nu har jag kört den under helgen, konstant, och först nu börjar den tala om att batteriet håller på att ta slut. Då har jag bl.a. kollat på ett par avsnitt ur Simpson och det gick alldeles prima, kanske lite ont i nacken, men den smällen får man faktiskt ta. Du ser väldigt klart och tydligt och skärpan i displayen är väldigt bra.

Ljud är också förvånansvärt bra. Men det visste ni väl sedan tidigare? Och FM-radio som finns är av högsta kvalité, iallafall vad jag har märkt.

Det lilla som gör mig irriterad, ibland, är att fingeravtrycken syns väldigt enkelt. Men det är nog mer en vanesak som så småningom försvinner.

Som någon annan användare skrev här på forumet; fråga en fråga om Clix 2 så skall jag försöka besvara det.

Permalänk
Medlem

Kan du bekräfta att man kan köra UMS med den - ansluta den till datorn som en vanlig hårddisk och dra över sina musikfiler utan att installera några program?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Kan du bekräfta att man kan köra UMS med den - ansluta den till datorn som en vanlig hårddisk och dra över sina musikfiler utan att installera några program?

Jepp, det fungerar alldeles utmärkt. Dock har jag ett litet problem som gör att filerna inte syns på en gång då jag har fört över dem med USB-sladd, men återskapar jag bibliotek i menyn syns dem. Vet inte riktigt varför det är så...

Kan tilläga att jag har testat detta på både Windows XP och OS X.

Permalänk
Medlem

Utmärkt.

Hur är det med navigationen? Kan du ha spelaren i fickan och gå fram och tillbaka mellan låtarna samt höja och sänka volymen utan att behöva ta upp den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Utmärkt.

Hur är det med navigationen? Kan du ha spelaren i fickan och gå fram och tillbaka mellan låtarna samt höja och sänka volymen utan att behöva ta upp den?

Jo, kan jag väl.. men då måste jag trycka på jeansen och har ingen aning om vilket håll den är på eller så. Men det går, ja.

Permalänk
Medlem

Jag är också väldigt sugen på denna läckra spelare. Känner dock att jag vill vänta på lite mer ingående recensioner som behandlar just ljudkvalitén, som i princip är det viktigaste.

Undrar bara om den lilla dockan som syns på bilderna följer med, eller måste köpas separat, samt om den har en ljudutgång, som kan användas när spelaren är dockad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag är också väldigt sugen på denna läckra spelare. Känner dock att jag vill vänta på lite mer ingående recensioner som behandlar just ljudkvalitén, som i princip är det viktigaste.

Undrar bara om den lilla dockan som syns på bilderna följer med, eller måste köpas separat, samt om den har en ljudutgång, som kan användas när spelaren är dockad.

Det hänger inte med någon typ av docka, nej.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag är också väldigt sugen på denna läckra spelare. Känner dock att jag vill vänta på lite mer ingående recensioner som behandlar just ljudkvalitén, som i princip är det viktigaste.

Undrar bara om den lilla dockan som syns på bilderna följer med, eller måste köpas separat, samt om den har en ljudutgång, som kan användas när spelaren är dockad.

Recensioner kommer. Den blev lanserad i tisdags för bara en vecka sedan, så det är en hel del som håller på att testa den i skrivande stund. Ge hemsidor eller tidningar i alla fall någon vecka eller två till.

Dockningsstationen:
http://product.iriver.co.kr/p_clix_crad.asp

Dockningsstationen medföljer inte utan kommer att få köpas separat som ett tillbehör. Pris vet vi ännu inte då vi inte har fått in den i lager ännu. I princip alla de andra tillbehören på bilden har vi däremot fått in redan.

Återkommer om den fungerar med line out...

EDIT: Det finns ingen line out eller line in. Skälet är enkelt. 24-pinskontakten som så många hatar i E10 och Clix, är det som gör att man kan få just den funktionen. Clix2 har ju endast en mini-USB-kontakt vilket innebär att när du sätter ner Clixen i dockan på ena högkanten, så laddar och dockar du spelaren (laddar över filer osv).

Vänder du den däremot på andra högkanten, så ska du om vi har förstått det rätt, kunna få ut ljud ur den ur en högtalare som vi ännu inte har lokaliserat på bilden på länken ovan. Som du ser kan man också ställa dockningsstationen på olika sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Utmärkt.

Hur är det med navigationen? Kan du ha spelaren i fickan och gå fram och tillbaka mellan låtarna samt höja och sänka volymen utan att behöva ta upp den?

Hoppa fram och tillbaks mellan låtar går bra, såklart om man räknar med att man kan råka klicka om man har t.ex. spelaren i främre byxfickan och böjer sig fram. Ändra volym är värre då det är 2 mindre knappar som sitter bredvid varandra på hörnet av ena långsidan. Om man däremot ändrar volym genom att sticka handen i fickan så går det fint eftersom man lätt hittar volymknapparna som sitter nära hörlursuttaget. Det bäddar för en smidig hantering där man fiskar fram spelaren halvvägs med hörlurssladden och ändrar volym med en hand.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
EDIT: Det finns ingen line out eller line in. Skälet är enkelt. 24-pinskontakten som så många hatar i E10 och Clix, är det som gör att man kan få just den funktionen. Clix2 har ju endast en mini-USB-kontakt vilket innebär att när du sätter ner Clixen i dockan på ena högkanten, så laddar och dockar du spelaren (laddar över filer osv).

Tråkigt att höra.

Hade gärna sett att man kunde haft en kabel snyggt dragen ut från dockan, och sedan bara stoppa ner spelaren när man vill lyssna på via förstärkaren. =/

Tack ändå för svaret.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns ett lås på spelaren som man kan använda när man har den i byxorna

Förhoppningsvis får jag också testa denna läckerbit inom en snar framtid
I varje fall verkar det vara en tuff spelare, men jag har en vanlig Clix, hade en U10 tidigare ^^ Så det får nog räcka med byten för mig..

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

jag blev sugen på en sånhär. Sitter o väntar på iphone, men vet inte om jag klarar mig med min shuffle v1 tills i vinter. känns samtidigt dumt o köpa mp3 spelare för 2k om man ska köpa en iphone som är just en mp3 spelare sen. :/ hummm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =JoNaZ=
jag blev sugen på en sånhär. Sitter o väntar på iphone, men vet inte om jag klarar mig med min shuffle v1 tills i vinter. känns samtidigt dumt o köpa mp3 spelare för 2k om man ska köpa en iphone som är just en mp3 spelare sen. :/ hummm

Iphone kommer dock kosta MINST 5000 kr med ett abonnemang, och det är nästa två gånger så mycket som du betalar för Clix2.

Permalänk

Hej (framför allt s.c.s.i.)!

Jag vet inte hur många som det här har gått ut till, men jag ska korrigera något jag har skrivit. Dockningsstationen till Clix HAR line out. Det har inte gått att se på något sätt, men jag bekräftar nu att den har line out.

Permalänk

Hey peoples. Poppar in och dumpar av två länkar till recensioner av Clix2.

pocketables.net - http://www.pocketables.net/2007/04/review_iriver_c.html
Cnet.com - http://reviews.cnet.com/iRiver_Clix_4GB_second_generation/450...

Over n' out!

Permalänk

Hur fungerar Clix lösning för upp/ner/höger/vänster gällande enhandshantering som jag alltid kör? Går den hålla i en hand och skötas enbart med tummen utan att man får mustumme?

Permalänk
Medlem

hjk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Hur fungerar Clix lösning för upp/ner/höger/vänster gällande enhandshantering som jag alltid kör? Går den hålla i en hand och skötas enbart med tummen utan att man får mustumme?

I och med att du kan tilta skärmen 90 grader från horisontellt läge till vertikalt (pivot) så kan du alltså hålla spelaren som en mobiltelefon också, om du känner att det fungerar bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Hur fungerar Clix lösning för upp/ner/höger/vänster gällande enhandshantering som jag alltid kör? Går den hålla i en hand och skötas enbart med tummen utan att man får mustumme?

Det går väl sådär. Är väl inget man direkt klarar av att göra längre men funkar i nöd om du måste.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kajkas1
Iphone kommer dock kosta MINST 5000 kr med ett abonnemang, och det är nästa två gånger så mycket som du betalar för Clix2.

Man får ju en del fler saker för de pengarna, därav hans fråga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Hur fungerar Clix lösning för upp/ner/höger/vänster gällande enhandshantering som jag alltid kör? Går den hålla i en hand och skötas enbart med tummen utan att man får mustumme?

Jag kör alltid med vertikal orientering på min display just för att kunna hantera den bättre med en hand. Då får man även se 10 rader samtidigt istället för 7 när man kollar bland sina låtar/videor, vilket gör det ännu enklare att bläddra.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Finns det några bilder som man kan se på som jämför denna mot en Nano? Lättare att få ett perspektiv på hur mycket mindre (eller större?) den är.

Permalänk