Permalänk
Medlem

dessa var ju mycket intressanta (ja, som extra dator då)... nu blev jag allt sugen ("Power" varianten då)
Ingen här på forumet som har en?

Permalänk
Medlem

Widescreen ?

Är det widescreen på Zepto Znote 6014W ? Om man väljer att inte ta med Wlan kan man då skaffa en adapter för Wlan längre fram som man stoppar in i USB ingången ? Hur är kvaliten på dom ? Är dom extremt plastiga eller ?

Mvh

team_AMD

Permalänk
Medlem

Wlans adaptrar finns ju i alla möjliga olika modeller. Men de flesta ligger ju på ~300 spänn. Så att ta en inbyggt är ändå att rekommendera

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Hmm, dedär kan jag definitift inte komma ihåg att jag har skrivit, och jag är den ända på Zepto (svensktalande i alla fall) som heter Glenn. Dessutom jobbar jag inte på säljavdelningen så jag gissar att det är Magnus du har pratat med.

Dock tvekar jag inte en sekund på det han skriver om att den modellen med största sannolikhet snart är slutsåld.

Eftersom du tydligen jobbar på Zepto så kan jag ju passa på att ställa några frågor jag funderat på.
Undrar lite varför man inte kan göra alla val i båda förkonfigurationerna (value/power), core duo går t.ex. inte att välja med valuepaketet, medans avsevärt dyrare core 2 duo processorer går att välja?

Då jag konfigurerat value som jag ville ha den (med Celeron M430) så landade det iaf på ca 5500, och då är det ju ändå inte så mycket kvar tills man är uppe i ca 6500 som power kostar, och då med core duo (som borde innebära längre batteritid och högre prestanda?) och större hd. men skulle gärna ha 2*512mb minne istället för 1*1024 som man får med då, går det att lösa sådant, eller är konfigurationerna fasta, och i så fall varför?

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Ingen..

Ingen som har denna burk som kan tala om ifall det sitter en snygg widescreen på den eller en ful fyrkantig historia ?

Mvh

Team_AMD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Eftersom du tydligen jobbar på Zepto så kan jag ju passa på att ställa några frågor jag funderat på.
Undrar lite varför man inte kan göra alla val i båda förkonfigurationerna (value/power), core duo går t.ex. inte att välja med valuepaketet, medans avsevärt dyrare core 2 duo processorer går att välja?

Då jag konfigurerat value som jag ville ha den (med Celeron M430) så landade det iaf på ca 5500, och då är det ju ändå inte så mycket kvar tills man är uppe i ca 6500 som power kostar, och då med core duo (som borde innebära längre batteritid och högre prestanda?) och större hd. men skulle gärna ha 2*512mb minne istället för 1*1024 som man får med då, går det att lösa sådant, eller är konfigurationerna fasta, och i så fall varför?

Tyvärr kan jag inte svara på varför exakt vissa komponenter finns i den ena och inte i den andra och tvärtom. Men ren generelt handlar det om att dom billigare grejerna (som vi har väldigt liten mariginal på) finns i value medans dom är bortplockade i power. Detta för att vi då kan lägga större rabatter och erbjudanden på power utan att riskera att gå med förlust på datorn i slutändan.

Är det någon enstaka del som du skulle vilja ha som inte går att välja i den ena eller andra konfiguratorn brukar det inte vara några jätteproblem att fixa detta om du ringer in till våra säljare eller skriver i notat fältet när du lägger ordern på nätet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Team_AMD

Ingen som har denna burk som kan tala om ifall det sitter en snygg widescreen på den eller en ful fyrkantig historia ?

Mvh

Team_AMD

Det är 14.1" widescreen på 6014W

Permalänk
Medlem

Tackar.

Citat:

Tyvärr kan jag inte svara på varför exakt vissa komponenter finns i den ena och inte i den andra och tvärtom. Men ren generelt handlar det om att dom billigare grejerna (som vi har väldigt liten mariginal på) finns i value medans dom är bortplockade i power. Detta för att vi då kan lägga större rabatter och erbjudanden på power utan att riskera att gå med förlust på datorn i slutändan.

Är det någon enstaka del som du skulle vilja ha som inte går att välja i den ena eller andra konfiguratorn brukar det inte vara några jätteproblem att fixa detta om du ringer in till våra säljare eller skriver i notat fältet när du lägger ordern på nätet.

Det är 14.1" widescreen på 6014W

Tackar

Mvh
Team_AMD

Permalänk

Ungefär när beräknas uppföljaren till 6615WD komma ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bonuspojken
Ungefär när beräknas uppföljaren till 6615WD komma ut?

Den kommer att finnas beställa under nästa slutet av nästa vecka. Så fort Intel officielt har släppt "Santa Rosa".

Permalänk
Medlem
Citat:

Den kommer att finnas beställa under nästa slutet av nästa vecka. Så fort Intel officielt har släppt "Santa Rosa".

Vet du om det modellerna 6014 6314 och 6615 kommer att ligga kvar i det priset den ligger på idag, över sommaren? eller kommer priserna att justeras parallellt med de nya modellerna?

Visa signatur

XPS M1330 | CRIMSONRED 13.3" WHITE-LED | T7300 2.0Ghz | 2Gb 667Mhz | 160Gb 7200 | 8400M GS 128Mb |

Permalänk
Medlem

Någon som vet..

Någon som vet om dom kör med matt eller blank skärm på Zepto Znote 6014w ? Kan inte förstå hur svårt det kan vara för ett företag som är nytt på marknaden att skriva ut en ordentlig produkt profil på sin hemsida...

Mvh

Team_AMD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kensou
Vet du om det modellerna 6014 6314 och 6615 kommer att ligga kvar i det priset den ligger på idag, över sommaren? eller kommer priserna att justeras parallellt med de nya modellerna?

Dom modellerna kommer i princip försvinna ur sortimentet så fort de nya kommer. Vill ni vara säkra på att få en så gäller det att beställa inom ett par dagar då det finns väldigt få av både 6014, 6214 och 6615 kvar i lager. 6314 kanske kan gå att få tag i ett litet tag till då vi har mer av dom i lager men det är möjligt att de försvinner från hemsidan i samma veva som de andra.
Priser har jag tyvärr ingen aning om. Ring eller maila vår säljavdelning så kan ni nog få bättre svar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Team_AMD
Någon som vet om dom kör med matt eller blank skärm på Zepto Znote 6014w ? Kan inte förstå hur svårt det kan vara för ett företag som är nytt på marknaden att skriva ut en ordentlig produkt profil på sin hemsida...

Mvh

Team_AMD

Det är "Matt" skärm på de 6014 som säljs nu, men de har även funnits med "Crystal Clear" tidigare.
Tittar du på hemsidan så står det "- 14,1" WXGA skärm 1280x800" längst upp i konfiguratorn. Där ser du att det är en widescreen eftersom det är WXGA, vilken upplösning det är samt att det är en matt skärm eftersom det inte står "Crystal Clear".

Permalänk

Himla tråkigt att 6615 kommer försvinna. Men men...

Hur funkar det med garanti och allt det där, fanns ju så himla många saker att välja mellan. Om jag vill ha möjlighet att skicka in min dator på reparation kostnadsfritt, är det garanti eller försäkring jag ska välja då?

Permalänk
Medlem

Har du garanti så är ju reparationen kostnadsfri? Om jag har förstått det hela korrekt.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Va bra att vi har en insider här.

Undrar bara vad som är skillnaden mellan 2425W och 6615 WD förutom att grafikkortet har 256 Mb mer i minne och att 2425W har en inbyggt TV-turner som man kan välja till om man vill på 6615 WD?

En annan fråga. De nya datorerna, kommer de ligga i samma prisnivå som de gammla eller kommer de vara dyrare?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Har du garanti så är ju reparationen kostnadsfri? Om jag har förstått det hela korrekt.

Men om så är fallet är väl försäkringen onödig, OM man inte vill ha med Stöldskydd...?

Ska sägas att jag är väldigt dåligt insatt på försäkringar och sådant.. :S

Permalänk
Medlem

Nån som har en sån modell och kan berätta lite om betraktningsvinkeln?

upp 40
ner 65
vänster 65
höger 65

är det bra? (inte så insatt i det här)

Visa signatur

XPS M1330 | CRIMSONRED 13.3" WHITE-LED | T7300 2.0Ghz | 2Gb 667Mhz | 160Gb 7200 | 8400M GS 128Mb |

Permalänk
Medlem

Ok..

Citat:

Dom modellerna kommer i princip försvinna ur sortimentet så fort de nya kommer. Vill ni vara säkra på att få en så gäller det att beställa inom ett par dagar då det finns väldigt få av både 6014, 6214 och 6615 kvar i lager. 6314 kanske kan gå att få tag i ett litet tag till då vi har mer av dom i lager men det är möjligt att de försvinner från hemsidan i samma veva som de andra.
Priser har jag tyvärr ingen aning om. Ring eller maila vår säljavdelning så kan ni nog få bättre svar.

Det är "Matt" skärm på de 6014 som säljs nu, men de har även funnits med "Crystal Clear" tidigare.
Tittar du på hemsidan så står det "- 14,1" WXGA skärm 1280x800" längst upp i konfiguratorn. Där ser du att det är en widescreen eftersom det är WXGA, vilken upplösning det är samt att det är en matt skärm eftersom det inte står "Crystal Clear".

Ok tack för infon.

Mvh

Team_AMD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bonuspojken
Himla tråkigt att 6615 kommer försvinna. Men men...

Hur funkar det med garanti och allt det där, fanns ju så himla många saker att välja mellan. Om jag vill ha möjlighet att skicka in min dator på reparation kostnadsfritt, är det garanti eller försäkring jag ska välja då?

Garanti är standard 1år utan att du behöver betala för reparationen. Garantin täcker INTE fel som uppkommit pga. yttre påverkan. Alltså garantin gäller inte om tappat maskinen i marken eller om åskan tar den.

Försäkringen täcker även olyckor, dock är det självrisk på försäkringen så det kostar en liten summa att få den lagad ändå. Finns även att välja till stöldförsäkring. Mer info här: http://www.zepto.se/Information/Default.aspx?informationid=13...

Snabbrep/Prioriterad service/Qvickrep: betyder att datorn lagas på max 2 dagar om reservdelar finns i lager (oavsätt om det är ett garantiärende eller försäkringsärende). maskiner med snabbrep går alltså före alla andra maskiner i kön. Detta är bra för den som är "beroende" av sin dator. Dessutom finns det möjlighet att utöka garantin till 2år om man köper snabbrep.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kra
Va bra att vi har en insider här.

Undrar bara vad som är skillnaden mellan 2425W och 6615 WD förutom att grafikkortet har 256 Mb mer i minne och att 2425W har en inbyggt TV-turner som man kan välja till om man vill på 6615 WD?

En annan fråga. De nya datorerna, kommer de ligga i samma prisnivå som de gammla eller kommer de vara dyrare?

6xxx serien är "top of the line" sortimentet medans 2225/2425 är lite mer budget betonade. b.la. så har de inte bluetooth som standard. 2425 har lägre skärmupplösning än 6615 b.la. Sen tror jag inte de har lika vassa ljudkort m.m. För mer exakt info så rekomenderar jag att du tar kontakt med en säljare då dom kan de exakta specifikationerna mycket bättre än mig.