Permalänk
Medlem

Drive in, Mcdonalds - söl

Hur har de tänkt man skall kunna käka hamburgaren på ett vettigt sätt i bilen när den kommer i en kartong?

Slå in alla "drive-burgare" i papper så man kan äta dem utan att söla. Visst, man kan vara prydlig och försiktig men det kräver två händer samtidigt som det tar längre tid vilket resulterar i att man käkar en halv hamburgare kall. Ibland vill man även kunna köra och äta samtidigt. Jo det skapar en trafiksäkerhetssynpunkt, jag vet.

Som sagt. Ta bort de meningslösa kartongerna?
Nån som har en synpunkt vilket som bevarar värmen bäst? Papper eller kartong?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd

käka burgaren inne på donken?

Permalänk

undvik skitehålet donken ?

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Drive in, Mcdonalds - söl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Hur har de tänkt man skall kunna käka hamburgaren på ett vettigt sätt i bilen när den kommer i en kartong?

Slå in alla "drive-burgare" i papper så man kan äta dem utan att söla. Visst, man kan vara prydlig och försiktig men det kräver två händer samtidigt som det tar längre tid vilket resulterar i att man käkar en halv hamburgare kall. Ibland vill man även kunna köra och äta samtidigt. Jo det skapar en trafiksäkerhetssynpunkt, jag vet.

Som sagt. Ta bort de meningslösa kartongerna?
Nån som har en synpunkt vilket som bevarar värmen bäst? Papper eller kartong?

Jag håller då med, detta måste vara årets ilands problem, men jag har stört mig på samma sak, Frasses gör samma sak de med.

Men bara på större burgare, så är jag bilburen och skräpmatssugen så brukar det bli ett par cheeseburgare och en jordgubsmilkshake. de kommer i bekväma prasselpapper

Permalänk

Re: Re: Drive in, Mcdonalds - söl

Ta med en plastpåse nästa gång och håll hamburgaren med den, du lär märka varför det inte är så praktiskt.
Problemet är att donkans burgare är så förbannat mjuka.

Permalänk
Medlem

Nejsh, är inga fel på att få burgaren i papper, fick en big tasty i papper en gång när kartongerna var slut, lätt bästa sättet jag har käkat en sådan på.

Permalänk

Be om att få skiten i papper istället då?

Permalänk

Om ni känner så, så be om att få ett par "wraps" nästa gång ni kör i driven. Svårare än så är det inte. Anledningen till bytet var delvis på grund av miljön och delvis för att det går mycket snabbare att packa burgarna. De tillreds direkt i kartongen och därför kan man bara slå ihop den sedan och placera den i värmeskåpet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svarte Petter
Om ni känner så, så be om att få ett par "wraps" nästa gång ni kör i driven. Svårare än så är det inte. Anledningen till bytet var delvis på grund av miljön och delvis för att det går mycket snabbare att packa burgarna. De tillreds direkt i kartongen och därför kan man bara slå ihop den sedan och placera den i värmeskåpet.

Jag kan inte riktigt förstå hur det kan vara bättre för miljön? Kartongerna väger ju mer än wrapsen. Borde således vara så att det går åt mer träd till att göra kartongerna? Eller är wrapsen "laminerade" med plast?

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Jag kan inte riktigt förstå hur det kan vara bättre för miljön? Kartongerna väger ju mer än wrapsen. Borde således vara så att det går åt mer träd till att göra kartongerna? Eller är wrapsen "laminerade" med plast?

Kartongen är ren papp, wrapsen käns plastigare. så jag antar att så är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Kartongen är ren papp, wrapsen käns plastigare. så jag antar att så är fallet.

Det har du rätt i. Men trycket på kartongerna som är väldigt glansigt kan ju inte heller vara helt miljövänligt. Inte för att jag bryr mig igentligen men blev engagerad i frågan nu

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk

När vi ändå pratar miljö. Är det bara jag som stör mig på att McDonalds envisas med att packa in alla sugrör i papp? Så sjukt miljöförstörande så det finns inte.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
När vi ändå pratar miljö. Är det bara jag som stör mig på att McDonalds envisas med att packa in alla sugrör i papp? Så sjukt miljöförstörande så det finns inte.

Kan ju hamna skit på dom annars.

Permalänk

Alla andra "resturanger" då? McDonalds är de ända jag sett packa in sina sugrar i papp. Blir man sjuk om man äter på något annats ställe? Tror inte det.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Alltså, det märks att ÖÄ nyss öppnade :P.

Jag vill att man ska få hamburgarna i flytande form tillsammans med en sån här:

Så man kan snacka i telefon samtidigt som man dricker en mcbacon och racear med andra bilister. Någon som har länk till donkens förslagslåda?

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
Alla andra "resturanger" då? McDonalds är de ända jag sett packa in sina sugrar i papp. Blir man sjuk om man äter på något annats ställe? Tror inte det.

Jag antar att de började med det eftersom det är ett amerikanskt företag så blev dom säkert stämda och var tvugna att fixa något

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
http://data1.blog.de/media/134/414134_619f90ccf9_s.jpg
[/B]

vad finns det för sidor som säljer sådana här för övrigt?

Själv så äter vi aldrig McDrive grejer i bilen. Köper med, åker hem, äter.

annars så äter man ju på donkan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
vad finns det för sidor som säljer sådana här för övrigt?

Teknik magasinet har såna, 149kr, sök på "Drinking Hat"

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Teknik magasinet har såna, 149kr, sök på "Drinking Hat"

man tackar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
När vi ändå pratar miljö. Är det bara jag som stör mig på att McDonalds envisas med att packa in alla sugrör i papp? Så sjukt miljöförstörande så det finns inte.

Varierar beroende på vilken donka det är.
Vissa har i papper, andra inte.

Permalänk
Medlem

Hesburger som dominerar i Finland slår alltid in dem i papper. <3
Här i Åbo fanns förut mer Donalds men nu finns det bara en sån och resten Är Hesburger. (i centrum då)

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Alltså, det märks att ÖÄ nyss öppnade :P.

Jag vill att man ska få hamburgarna i flytande form tillsammans med en sån här:

http://data1.blog.de/media/134/414134_619f90ccf9_s.jpg

Så man kan snacka i telefon samtidigt som man dricker en mcbacon och racear med andra bilister. Någon som har länk till donkens förslagslåda?

Jag har faktiskt vid ett flertal tillfällen tänkt på hur det skulle smaka om man mixade ett helt BigMac-mål eller nånting, alltså med hamburgare, strips, dressing och dricka. Drickan borde ju göra att det blir en hyffsat drickbar konsistens.

Alternativt att mixa bara sjävla börjaren med kanske en dressing eller något, så att det blir en degig smörja, och sedan steka den till plättar.

Aja, nog med offtopic nu, ursäkta mig för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Jag har faktiskt vid ett flertal tillfällen tänkt på hur det skulle smaka om man mixade ett helt BigMac-mål eller nånting, alltså med hamburgare, strips, dressing och dricka. Drickan borde ju göra att det blir en hyffsat drickbar konsistens.

Alternativt att mixa bara sjävla börjaren med kanske en dressing eller något, så att det blir en degig smörja, och sedan steka den till plättar.

Aja, nog med offtopic nu, ursäkta mig för det.

its been done

http://www.willitblend.com/videos.aspx?type=safe&video=mcmeal

Permalänk
Medlem

Re: Drive in, Mcdonalds - söl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Hur har de tänkt man skall kunna käka hamburgaren på ett vettigt sätt i bilen när den kommer i en kartong?

Slå in alla "drive-burgare" i papper så man kan äta dem utan att söla. Visst, man kan vara prydlig och försiktig men det kräver två händer samtidigt som det tar längre tid vilket resulterar i att man käkar en halv hamburgare kall. Ibland vill man även kunna köra och äta samtidigt. Jo det skapar en trafiksäkerhetssynpunkt, jag vet.

Som sagt. Ta bort de meningslösa kartongerna?
Nån som har en synpunkt vilket som bevarar värmen bäst? Papper eller kartong?

haha jadu jag kan bara säga det att undvik den syltan,men visst om du är Bud kille/Tjej så kan jag förstå att man vill ha nått snabbt att äta samtidigt som man rattar bilen

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
När vi ändå pratar miljö. Är det bara jag som stör mig på att McDonalds envisas med att packa in alla sugrör i papp? Så sjukt miljöförstörande så det finns inte.

Hur ska man annars kunna blåsa papper på varandra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
När vi ändå pratar miljö. Är det bara jag som stör mig på att McDonalds envisas med att packa in alla sugrör i papp? Så sjukt miljöförstörande så det finns inte.

Ehum, det finns större bovar i sammanhanget, jag lovar.
Det finns ju där av en anledning, för att folk inte ska fingra på andras sugrör.

Varför stör du dig inte på pappmuggar, lilla pappret på brickan..
Eller på det miljö-o-vänliga köttet, växthusodlade grönsaker osv.
Det är knappast ett vidare bra miljöval att äta på McD över huvud taget.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bale
undvik skitehålet donken ?

Nu tar vi de lugnt och inte säger vi inte menar!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lleberg
Ehum, det finns större bovar i sammanhanget, jag lovar.
Det finns ju där av en anledning, för att folk inte ska fingra på andras sugrör.

Varför stör du dig inte på pappmuggar, lilla pappret på brickan..
Eller på det miljö-o-vänliga köttet, växthusodlade grönsaker osv.
Det är knappast ett vidare bra miljöval att äta på McD över huvud taget.

Pappret har alltid varit där(mitt minne), men pappret till sugrören har jag faktiskt uppelvt själv:P Sen pappmuggarna vågar jag inte uttala mig om, tänk hur mycket diskmeddel det skulle gå åt att diska alla muggar om man skulle återvinna dem. Vem vet det kanske skulle vara mer miljöförstörande än att bara slänga de vanliga pappmuggarna. Medens pappret runt sugrören bara är till onytta, som sagt ingen annan använder det ju, i princip.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk

(halvt) Off Topic:
Angående miljöfrågan så är det en sak som stör mig kraftigt angående donken: deras "källsortering" där allt skräp delas upp i följande: is, muggar och övrigt. Vad jag har lagt märke till så är både muggar och "övrigt" gjort av papper och blir energi på närmsta förbränningsverk.
Kan iofs vara så att källsoteringen är till för att folk ska klappa sig själva på axlen och tycka donken är muljövänliga för att dom ger möjlighet till "källsotering"

On Topic:
Håller helt med om att papper runt hamburgare är mycket bättre än en knasig kartong som ger upphov till spill

Permalänk

Trodde du menade att drive in-en var långsam. Konstigt vad saker kan betyda olika

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.