Lokalisera TV-kort i XP Media Center Edition

Permalänk
Medlem

Lokalisera TV-kort i XP Media Center Edition

Har köpt en HTPC,

450w Antec - Nätagg
AMD 64 3200+
Asus K8U-X - mobo
GeForce 6600 GT 128mb - grafik
1024 ram - minne
250gb S-ATA - HDD
Asus My Cinema-P7131 Dual - TV-mottagare
Microsoft XP Media Center Edition 2005 - OS

Vi har från början haft problem med hela paketet, så vi sopade hela HDD och installerade om på nytt. Men det verkar inte som Media Center hittar TV-kortet. Dock fungerar det att titta på TV med Power Cincema, men det är inget kul att behöva använda två applikationer, vill gärna få igång TVn i Media Center, hittar inte ens kanalerna, någon som vet var problemet ligger?

Permalänk
Medlem

Och du kör med de senaste drivrutinerna (v13.3.11) som har stöd för MCE? För originaldrivrutinerna har säkert inte det.

Sen så ser jag att det även finns en firmware-uppdatering för det kortet som löser kanalsökningsproblem om kortet inte vill hitta alla kanaler.

P7131 Dual driver v13.3.11

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10DRU-i+/CSE-829, 2x Xeon E5-2667 v4, 64GB DDR4, 128TB HDD i SHR
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD i SHR

Permalänk
Medlem

Hej. jag har samma problem. jag har också ett Asus My Cinema-P7131 Dual . Jag har provat installera nya drivrutiner och försökt flasha bioset på den. men inget har hjälpt. senast provade jag att installera nvidia video codesen utan någon skillnad.

Men jag tror jag vet vad som är problemet jag vet bara inte hur man åtgärdar det.... det är så att när man konfigerar tv inställningarna i media center så får man välja kanal lista, men där kan man bara välja "allmän kanallista för digital antenn" och det är där jag tror felet ligger... för på programmet som följer med väljer man analog antenn men den finns inte i media center. Så nån som har någon idé???

edit:
Efter att ha kollat på lite andra forum har jag insett att asus tv kort inte har några drivrutiner änn för analoga sändningar i mce, så nu har jag iaf beställt efter ett Hauppauge kort. ska vara mycket bättre...

Permalänk
Medlem

Tjena!

Var hittar man drivisar till detta kort till Vista 32-bitar? Hittar dem inte!