Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxi
jag gillar denna kommentar,

"– Jag tror att det finns en större betalningsvilja än så, säger Therese Müller-Rienzburg."

så talar en sann monopolist.

Visst finns det folk till allt. Men priserna dem har nu är ju redan rena skandal-priserna. Pengar är det viktiga, hur kunderna tycker är skitsamma.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Jo men det kan vi ju tacka monopolet comhem använder, dom e ju inte dumma, skulle nog vi med göra antar jag.

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
Jo men det kan vi ju tacka monopolet comhem använder, dom e ju inte dumma, skulle nog vi med göra antar jag.

jo förvisso är detta som driver företag att optimera intäkterna, men det är synnerligen ovanligt att detta sägs i klartext. Men det är ju uppenbarligen comhems affärsplan att uttnyttja det faktum att större delen av comhem hushållen endast har adsl att välja mellan.

Permalänk

Bor på Hisingen/ Backa o för första gången har jag fått ok värden på tp-test. 1.03 i uppload och 23.96 i download. Hoppas det håller i sig.

Visa signatur

/Göteborg

Permalänk
Medlem

Börjar de sälja 50/50 för säg 500 pix så tar jag det garanterat...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Fick höra att det är ett sista jobb kvar i GBG för att ta bort belastningar vilket sker inom en 2-3 veckors period (denna månad alltså). Ni tre som fortfarande nämnde problem bor troligen under en och samma utrustning (HC) misstänker jag.

24/8 lanseringen verkar bero helt på hur de lyckas rusta upp näten i diverse områden, som sagt tidigare så är högre modulation (64QAM i upstream) mer känsligt för störningar. Kapacitetsmässigt skall det nog gå att köra igång på de flesta håll, ta i trä

Ang 100/? så får vi väl se hur det går. PreWideband Docsis klarade ju inte så mycket i upload och är således ingen direkt bra tjänst att lansera till kunder. När Docsis 3.0 är klart så man kan bundla upströmkanaler kan det hända något.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
För mig fungerar det prima nu. Göteborg, Hisingen har inte fått något brev hem, testade tp test nu kl 16.45 och fick 22.80mbit (emot bbb, sthlm).

Svart motorola modem.

Inget brev?

Har du angett någon mailadress till comhem som de kan skicka till?

/j

Permalänk
Medlem

edit: jag var givetvis alldeles för sen

(redan postat)

Permalänk
Medlem

själv längtar jag bara för fullt tills svenska bostäder, familjebostäder samt stockholms hem bygger ut sitt stadsnät här i stockholm.
kommer någon med möjlighet till stadnätet vilja ha combort då? ...nej

inget ont mot 24mbits uppgraderingen förra sommaren eller var det förr förra sommaren? (och fungerar fortfaranded inte tillfredställande på flera ställen) men sen den gjordes så har jag bara upplevt mass packet loss på hos alla jag kännner som har comhem, då tänkte jag att det är väl den här cable modems standarden som är så helt enkelt men eftersom jag själv har UPC LAN och upllever exakt samma sak där så fattar jag inte varför comhem aldrig rättar till detta.

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

happ vad sägs om detta då?
http://www.idg.se/2.1085/1.107661

edit: he he så missa man en sida oxå

aja undrar vad det är dom ska testköra då när alla verkar vara så negativa om docsis 3.0 utvecklingen...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joomlajon
Inget brev?

Har du angett någon mailadress till comhem som de kan skicka till?

/j

Jo då har fått email av dem tidigare så de ska de allt ha

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk

Jag har sökt nybyggd lägenhet, om det finns uttag så blir det något annat än combort... bättre än adsl men thats it!

Så comhem för mig är ett nödvändigt ont, inte en problemfria glädje som det ska vara.... När blir det star trek?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s____87
själv längtar jag bara för fullt tills svenska bostäder, familjebostäder samt stockholms hem bygger ut sitt stadsnät här i stockholm.
kommer någon med möjlighet till stadnätet vilja ha combort då? ...nej

inget ont mot 24mbits uppgraderingen förra sommaren eller var det förr förra sommaren? (och fungerar fortfaranded inte tillfredställande på flera ställen) men sen den gjordes så har jag bara upplevt mass packet loss på hos alla jag kännner som har comhem, då tänkte jag att det är väl den här cable modems standarden som är så helt enkelt men eftersom jag själv har UPC LAN och upllever exakt samma sak där så fattar jag inte varför comhem aldrig rättar till detta.

Folk som inte söker efter dom höga hastigheterna kan nog
tänka sig att va kvar hos comhem även efter att
stockholms "hyresbolag" kan erbjuda stadsnät .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoonLady
Folk som inte söker efter dom höga hastigheterna kan nog
tänka sig att va kvar hos comhem även efter att
stockholms "hyresbolag" kan erbjuda stadsnät .

jaså så dessa individer tycker om att betala högt pris för en slö comhem tjänst än att ta en "snabb" 100/100 Mbps lina för halva priset?

Permalänk
Medlem

Ingen annan som är förvånad att det alltid är IDG som släpper div artiklar där så kallade chefer på comhem får komma till tals och berätta om allt det fantastiska som finns att säga?
Men lite sann journalistik där de ställs mot väggen och tvingas svara på frågor om hur comhem missat sitt löfte om 8mbit upload som skulle finnas tillgängligt Q1 (stod i ett pressm) det finns ingenstans.
För det skulle ju vara dålig PR
Misstänker att det skulle få dem att röra på sig, även om det givetvis är förståligt att saker kan ta tid.
Lovar man något så skall man f** hålla det och missar man så får man ta skiten som följer!

Visa signatur

//NIRee

Permalänk
Medlem

Sådär har det hållit på i flera år nu, vi har blivit lovade guld o gröna skogar "i en mycket nära framtid".
I realiteten har dom enbart lyckats prestera en tveksam uppgradering till 24 ifrån 8...och INGEN höjning alls av upploaden.

Företaget har satt i system i flera år nu att att säga "kommer snart" och sedan skylla på andra när det inte kommer för att bara fortsätta att säga "kommer snart" vilket förmodligen är om ett decenium IRL.

Massvis med kunder hade lämnat dom för länge sedan om dom vetat vad som gällt.

Kan man stämma dom för falsk marknadsföring ? den saken skulle jag MYCKET gärna vilja veta...är det någon annan här som skulle vilja vara med i en civilrättslig stämmning mot Comhem ang detta ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Man ska snart kunna får 100 Mbit från Com Hem.
Läs här: http://computersweden.idg.se/2.2683/1.107661

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

lbs129 Det är inget nytt det står längre bak och jag tror knappas på de

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Sådär har det hållit på i flera år nu, vi har blivit lovade guld o gröna skogar "i en mycket nära framtid".
I realiteten har dom enbart lyckats prestera en tveksam uppgradering till 24 ifrån 8...och INGEN höjning alls av upploaden.

Företaget har satt i system i flera år nu att att säga "kommer snart" och sedan skylla på andra när det inte kommer för att bara fortsätta att säga "kommer snart" vilket förmodligen är om ett decenium IRL.

Massvis med kunder hade lämnat dom för länge sedan om dom vetat vad som gällt.

Kan man stämma dom för falsk marknadsföring ? den saken skulle jag MYCKET gärna vilja veta...är det någon annan här som skulle vilja vara med i en civilrättslig stämmning mot Comhem ang detta ?

Menar du på allvar att du hade tänkt föra en civilrättslig process mot Comhem för att de inte har lyckats leverera en bredbandstjänst enligt de uppgifter de tidigare lämnat? Dvs en tjänst som inte ens är släppt. Vad hade du tänkt komma med för 'matnyttigt' till förhören då?

Jag hoppas verkligen att du skojar.

/Aure

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aure
Menar du på allvar att du hade tänkt föra en civilrättslig process mot Comhem för att de inte har lyckats leverera en bredbandstjänst enligt de uppgifter de tidigare lämnat? Dvs en tjänst som inte ens är släppt. Vad hade du tänkt komma med för 'matnyttigt' till förhören då?

Jag hoppas verkligen att du skojar.

/Aure

Nja, vad jag menar är att de i flera år nu utlovat bättre farter..vad jag menar är att dom satt i system att vilseföra sina kunder med detta.
Huruvida det verkligen är möjligt att vidta rättsliga åtgärder ang detta är ju precis det jag frågar efter ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Men priserna dem har nu är ju redan rena skandal-priserna. Pengar är det viktiga, hur kunderna tycker är skitsamma.

Jag förstår inte det där, jag har i dagsläget 24/8 Mbit i en superstabil uppkoppling som också ger mig dom utlovade farterna. För detta betalar jag 429:-/månad. Anses det verkligen vara dyrt? Vad jämför man med då? Jag har använt adsl, vdsl, kabel, dock ej fiber, och jag tycker detta är det stabilaste jag någonsin kört och som samtidigt ger dom utlovade farterna. Inget jämrans duttande med halvfart på adsl/vdsl inte, här är det full pipa hela tiden, i båda riktningarna. För mig är det absolut värt 429 pix i månaden och jag betalar gärna ytterligare lite mer för en lika stabil och snabbare uppkoppling med Eurodocsis 3.0.

Jag kanske är ovanligt lyckligt lottad, men uppriktigt sagt tycker jag att kritiken mot ComHems bredband ibland är kraftigt överdriven. Självklart förstår jag att dom som har problem inte delar min åsikt och jag är den förste att beklaga, men rätt skall vara rätt, för dom det funkar bra för är ComHems kabel-Internet helt strålande bra.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS4, Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 (stock cooling), A-DATA 4096 MB DDR2 PC2-6400 800MHz, Gigabyte Geforce 8800GT 512 mb, 650w PSU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NIRee
Ingen annan som är förvånad att det alltid är IDG som släpper div artiklar där så kallade chefer på comhem får komma till tals och berätta om allt det fantastiska som finns att säga?
Men lite sann journalistik där de ställs mot väggen och tvingas svara på frågor om hur comhem missat sitt löfte om 8mbit upload som skulle finnas tillgängligt Q1 (stod i ett pressm) det finns ingenstans.
För det skulle ju vara dålig PR
Misstänker att det skulle få dem att röra på sig, även om det givetvis är förståligt att saker kan ta tid.
Lovar man något så skall man f** hålla det och missar man så får man ta skiten som följer!

Jag tycker faktiskt det nästan är tvärt om, IDG skriver ALLTID om comhem råkat ut för något strul. Vare sig det är deras fel eller ej. Sök på comhem i deras arkiv så får du upp endel. Dom var inte nådig efter 24/1 lanseringen då kötiderna var höga till deras kundtjänst och mailen strulade.

SegaMega: Det är ju såklart de som har problem/är missnöjda med något som grymtar högst så om man söker sig till detta eller andra forum så tror man ju att deras eller andra leverantörers tjänster suger. Den stora merparten är troligen nöjd men de gör sig sällan hörd. Tror comhem har 200.000 bredbandskunder nu och 20 personer här på forumet är knappast en måttstock för hur tekniken eller tjänsten fungerar i allmännhet.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SegaMega
Jag förstår inte det där, jag har i dagsläget 24/8 Mbit i en superstabil uppkoppling som också ger mig dom utlovade farterna. För detta betalar jag 429:-/månad. Anses det verkligen vara dyrt?

Jag tycker faktiskt det, med den kundskaran de har. Visst, stabilt är det, får ut bra farter, men det är för dyrt ändå tycker JAG

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tycker faktiskt det, med den kundskaran de har. Visst, stabilt är det, får ut bra farter, men det är för dyrt ändå tycker JAG

Jo, jag förstår och accepterar din åsikt, inga problem. Kanske framför allt med tanke på din kommentar om hur mycket kunder dom egentligen har, är det så många borde det gå att hålla lite lägre pris.

Nu har jag ganska dålig koll i dagsläget vad det kostar med t ex adsl/vdsl med liknande hastigheter, men vad ligger det på för summor? Jag har som sagt kört det (ganska länge sedan nu iofs) men vad jag kan komma ihåg var farterna sämre, stabiliteten inte på samma nivå samt det vanliga tjafset om "avstånd till telestationen" och "kvalitet på koppartråden" som vanligtvis användes för att urskulda en dassig tjänst? Är det samma sak nu för tiden? Hur som helst, personligen betalar jag iaf en hundring eller nåt mer i månaden för en stabil och snabb tjänst som ger vad som utlovas istället för en skakig adsl/vdsl-tjänst som sällan eller aldrig kommer i närheten av dom farter som utmålas i marknadsföringen.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS4, Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 (stock cooling), A-DATA 4096 MB DDR2 PC2-6400 800MHz, Gigabyte Geforce 8800GT 512 mb, 650w PSU

Permalänk
Medlem
Citat:

Men varför byter du inte till nåt billigare alternativ om du nu tycker att comhem är dyrt? Varför ska comhem sänka sina priser när de har så många kunder? Hade du själv sålt nåt till nån du inte känner för 300 kr om du vet att det finns 10 andra som hade betalat dig 500 direkt? Så sluta gnälla om priserna.. eller gör nåt åt det ( byt leverantör ).

Over and out.

Permalänk

SegaMega: "Jo, jag förstår och accepterar din åsikt, inga problem."

Tack

MrJiM: Inte lätt när man har bindningstid. Sa att det var dyrt, en nackdel. Sa att det var stabilt och att man får bra hastigheter= 2 fördelar. Fördelarna väger över.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om ComHem lanserar 100mbit kommer de givetvis att jämföras med andra 100mbit-tjänster.

Bredbandsbolaget tar 320:-/mån för 100mbit - länk

Visst - betydligt fler har möjlighet att få tjänsten via ComHem, men om man som mig har uttag från både ComHem och Bredbandsbolaget (fiber) i lägenheten blir valet ganska lätt

Permalänk
Medlem

Tillslut kom det en Comhem nisse hem till mig & kikade lite, har haft skitmycke avbrott upp till varannan minut, dålig hastighet mm. Han mätte signalen & sa att jag inte kunde ha bättre signal så det var inte felet. Första som slog mig "e det mina grejer då" men det var jag säker på att det inte var. Han berättade att Hisings Kärra, Backa & Biskopsgården var dom stora problemen just nu i Göteborg. Att mina avbrott var Comhems fel, det var nåt att när nya loggas på & servern(eller vad det nu var minns inte riktigt) är full, kopplas vissa som legat där innan ur & jag kopplas upp mot en ny( därför kopplas jag upp direkt igen). Hastigheten berodde på överbelastning. Han kunde därimot inte säga varför jag jag är nerkopplad en längre tid. Han sa åxå att Comhem har fått nya grejor men inte installerat dom än & det när det är gjort så skall allt funka bra igen. Han trodde att det skulle vsra fixat innan semestern. Han jobbade på ett annat företag (minns inte vilket det var) & spydde själv lite galla på Comhem för att dom inte ens berättade för dom vilka problem dom hade utan att han märkte det själv när han kom hem till folk & många hade samma problem. Om allt detta stämmer eller inte vet jag inte men det var vad han sa till mig. Själv hade man kunnat axepterat felen lite om Comhem erkände sina fel & sa att "Vi löser detta & det är klart ett visst datum" Men att dom påstår att det är min utrustning, kabeln , modemet eller bara guds vilja att det inte blir bättre hos mig gör mig förbannad. Comhem säger som vanligt ring när det e grejat så fixar vi räkningen, men när man får som svar från killen som var hemma hos mig att det kanske är fixat till semester så undrar man om man slipper betala fram till dess. Sorry folks måste spy lite galla nånstans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antegbg
Tillslut kom det en Comhem nisse hem till mig & kikade lite, har haft skitmycke avbrott upp till varannan minut, dålig hastighet mm. Han mätte signalen & sa att jag inte kunde ha bättre signal så det var inte felet. Första som slog mig "e det mina grejer då" men det var jag säker på att det inte var. Han berättade att Hisings Kärra, Backa & Biskopsgården var dom stora problemen just nu i Göteborg. Att mina avbrott var Comhems fel, det var nåt att när nya loggas på & servern(eller vad det nu var minns inte riktigt) är full, kopplas vissa som legat där innan ur & jag kopplas upp mot en ny( därför kopplas jag upp direkt igen). Hastigheten berodde på överbelastning. Han kunde därimot inte säga varför jag jag är nerkopplad en längre tid. Han sa åxå att Comhem har fått nya grejor men inte installerat dom än & det när det är gjort så skall allt funka bra igen. Han trodde att det skulle vsra fixat innan semestern. Han jobbade på ett annat företag (minns inte vilket det var) & spydde själv lite galla på Comhem för att dom inte ens berättade för dom vilka problem dom hade utan att han märkte det själv när han kom hem till folk & många hade samma problem. Om allt detta stämmer eller inte vet jag inte men det var vad han sa till mig. Själv hade man kunnat axepterat felen lite om Comhem erkände sina fel & sa att "Vi löser detta & det är klart ett visst datum" Men att dom påstår att det är min utrustning, kabeln , modemet eller bara guds vilja att det inte blir bättre hos mig gör mig förbannad. Comhem säger som vanligt ring när det e grejat så fixar vi räkningen, men när man får som svar från killen som var hemma hos mig att det kanske är fixat till semester så undrar man om man slipper betala fram till dess. Sorry folks måste spy lite galla nånstans.

true true true, dock så får ju inte alltid comhems support personal reda på allting därav kan du få olika svar.

Permalänk

För detta betalar jag 429:-/månad. Anses det verkligen vara dyrt?

gemför man med en 100/100 lina från blixtvik för 199 kr / månad så tycker jag Comhem är dyrt

och i dom 200 kr så får du 100/100 Utlovat och klart och mera en stabilitet=)

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.