Permalänk

Liten uppgradering

Har just uppgraderat moderkortet och processorn. Köpte ett nForce 680i SLI, Sockel 775 nForce680i SLI, ATX för 2000 kronor, har hört att det ska vara bra. Jag sålde mitt gamla nforce 4 lanparty för 800 spänn, så just därför köpte jag ett dyrare sådant.
Sedan köpte jag ett e6600 för 1700 kronor, ska fungera utmärkt har jag hört.

Nu funderar jag bara på vilket minne, och strömförsörjning jag ska ha till. Hade nämligen tänkt att klocka en hel del.

Blev lockad av att köpa ett 4 gig ddr2 paket från Komplett för 2159 kr, dominator pc6400 tror jag det var. Eller om ett snabbare minne, fast 2 gig istället är att föredra ? Ska dock vänta på att uppgradera grafikkortet, har ju ett powercolor x1800xt 512 mb som fungerar skapligt.

Sen är frågan.... jag kan knappt någonting om ljudkort och högtalar system. Använder mitt gamla Turtle Beach montego kort och högtalare sen när jag köpte min p2 450 mhz för länge sedan (för 22000:- ..ugh) Skulle vara tacksam om någon hittade ett bra ljudalternativ, helst inte för dyrt. Jag håller ej på med ljud-editering eller liknande, förutom när jag fipplar med equalizern och olika toner för att få fram ett bra sound ;>

Edit: Lite hjälp skulle vara väldigt tacksammt.

Visa signatur

You can run but you will only die tired.