Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Underliga omstarter i vissa spel

När jag startar Neverwinter Nights 2 och GunZ så startar datorn om. Jag har ingen aning om vad problemet kan vara då jag har kommit en bra bit in i NWN 2 utan några som helst hårdvaruproblem, problemet uppstod för några dagar sedan. Den första introsekvensen ska precis visas innan omstarten kommer.

Det underliga är att andra spel såsom Company of Heroes, Age of Empires 2 och Hearts of Iron 2 fungerar perfekt. Åtminstone Company of Heroes borde väl vara lika grafiktungt som NWN 2.

Jag har installerat de senaste grafikdrivrutinerna, kört NOD32+Spybot+Adaware och rensat chassit och grafikkortet från damm. Ett tag kom "The system has recovered from a serious error" upp, så jag försökte ladda ner en fil från Microsofts hemsida som på något sätt skulle motverka det. Den fungerade dock inte till SP2, så jag fick nöja mig med att ta bort min pagefile då den enligt Microsoft skulle kunna ställa till problem, det hjälpte inte det minsta.

Jag har ett Radeon 9800 Pro 256 MB RAM, Asus-moderkort, AMD 64 3500+ 2.2 Ghz, 512x2 RAM @ 400 Mhz och ett Deltaco-nätagg.

Tacksam för alla tips och hjälp.

Tack på förhand.
/Marcus

Permalänk
Medlem

Gör följande:
Högerklicka på Den Här Datorn>Egenskaper>Avancerat>Start och Återställning (Egenskaper) och avmarkera rutan "Starta om automatiskt".

Skriv vad som händer sedan...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Gör följande:
Högerklicka på Den Här Datorn>Egenskaper>Avancerat>Start och Återställning (Egenskaper) och avmarkera rutan "Starta om automatiskt".

Skriv vad som händer sedan...

Jag får en blålila bluescreen utan någon text. Går inte att göra något annat efter det förutom att hålla in strömknappen.

Permalänk
Medlem

Är det ingen text alls? :S
Testa att ta ur den ena RAM-stickan och se om de blir någon skillnad.
Om inte, ta ur den RAM-stickan och sätt i den andra, testa igen.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Lånar lite om de är ok. Har samma problem dock så startar den om lite när den vill, kan inte refferera till något speciellt jag gör. Kan sitta och surfa och helt plötsligt startar den om sig.

Provad de Gorian skrev och de händer inget när jag bokat av "Starta om datorn" får väll se om de kan hjälpa?
Dator spec i sign

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600, Gigabyte GA-965P-DS4, P965, PC5300 DDR2 2048MB, XFX GeForce 7950GT 570M 512MB GDDR3, eXtreme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swefire
Lånar lite om de är ok. Har samma problem dock så startar den om lite när den vill, kan inte refferera till något speciellt jag gör. Kan sitta och surfa och helt plötsligt startar den om sig.

Provad de Gorian skrev och de händer inget när jag bokat av "Starta om datorn" får väll se om de kan hjälpa?
Dator spec i sign

Vad har du för nätagg till burken?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Är det ingen text alls? :S
Testa att ta ur den ena RAM-stickan och se om de blir någon skillnad.
Om inte, ta ur den RAM-stickan och sätt i den andra, testa igen.

Nix, ingen text över huvud taget.
Hjälpte tyvärr inte att ta ut RAM:et.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mukko
Nix, ingen text över huvud taget.
Hjälpte tyvärr inte att ta ut RAM:et.

Testat att formatera?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

har också underliga omstarter i spel. jag kan lira doom 3 på högsta grafik utan problem men när jag drar igång GTA eller ghost recon så startar datorn om sig själv.

jag har:

Operativsystem: Microsoft Windows XP Pro med SP2 och senaste drivrutinerna
Processor: AMD Athlon64 X2 5600+
Moderkort: ASUS M2N-E SLI
Minne: 2x 1GB DDR2 PC5300, 667MHz
Grafikkort: Asus GeForce EN8800GTS, 320MB PCI-E

vad ska hända ifall man gör som du säger där Gorian?

tyckte inte det var någon idé att skapa egen tråd eftersom du hade liknande problem mukko, hoppas det är ok

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem för ett halvår sen då jag fick bluescreen bara när jag spelade Need 4 Speed inget annat spel så som Oblivion eller så, dett löste sig dok när jag installerade om Windows

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |