Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valley
Nu blev jag väldigt sugen här, var exakt fanns denna industri-by?

Måste hålla med här - intressant! Kanske något att titta på i sommar när jag *äntligen* kommer ha tid...

Just nu nöjer jag mig med något gulligare:

Permalänk
Medlem

Känner mig fortfarande rätt ny på Sweclockers. Här är en blandning av bilder, både gamla och nya.

All form av kritik uppskattas!

Visa signatur

Canon IXUS 500 & Canon EOS 350D | 18-55, 100-300, 50/1.8, UV + Pol. filter och en färgblind syn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dajno
Känner mig fortfarande rätt ny på Sweclockers. Här är en blandning av bilder, både gamla och nya.

Är för trött för att komma med riktig kritik nu, men jag gillar verkligen den svartvita på tjejen. Speciellt kontrasten till den mörka bakgrunden, ögonkontakten och att hon är mitt i en handling.

MEN jag måste klaga på plagiatet på sista (nästan iaf - http://ohnline.net/foto/fo-f75.jpg)..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Är för trött för att komma med riktig kritik nu, men jag gillar verkligen den svartvita på tjejen. Speciellt kontrasten till den mörka bakgrunden, ögonkontakten och att hon är mitt i en handling.

MEN jag måste klaga på plagiatet på sista (nästan iaf - http://ohnline.net/foto/fo-f75.jpg)..

Haha, det är ju av dig jag köpte 100-300 objektivet Plagiat och plagiat, vi vistas delvis i samma byggnad. Min "scen" helt annorlunda fångad än din, samtidigt som båda har helt olika meningar.

Visa signatur

Canon IXUS 500 & Canon EOS 350D | 18-55, 100-300, 50/1.8, UV + Pol. filter och en färgblind syn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, det är ju av dig jag köpte 100-300 objektivet Plagiat och plagiat, vi vistas delvis i samma byggnad. Min "scen" helt annorlunda fångad än din, samtidigt som båda har helt olika meningar.

Ok då, plagiat kanske inte var heeelt rätt beskrivning.

Kan dock inte påstå att jag hade någon mening med min bild...

Permalänk
Medlem
Citat:

Handen o "puttekulorna" var riktigt fin. Är det en planerad bild eller spontan (gissar på första).

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Citat:

Gillar bilderna, men den första (hand o kulor) ser vääldigt pixlig ut? men men, säkert bara här...

Permalänk

Har äntligen fått en riktig kamera nu, ett styck Nikon D80 med ett 18-135 mm objektiv. Här näst blir det blixt, mellanringar, stativ, tele och filter i takt med att man får pengar.

Några av bilderna jag tog i helgen:

Kritik motages gärna. Är ganska grön på att fota och behöver alla tips jag kan få.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

dajno: Bra bilder överlag, men jag känner mig starkt tveksam till blåsticket i den andra bilden. Ta bort det

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk

granden: Sommarlovet snart och det kanske börjar bli dags för en ny fotorunda. Kanske bäst att va ute i god tid den här gången, så kanske några fler följer med

Tror inte jag har din msn, pm:a

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
granden: Sommarlovet snart och det kanske börjar bli dags för en ny fotorunda. Kanske bäst att va ute i god tid den här gången, så kanske några fler följer med

Tror inte jag har din msn, pm:a

Låter som en bra idé. Vi kan ju spåna lite på tid och så återkomma med det sen i nästa tråd som snart lär komma fram här på swec.

EDIT: Kan ju passa på att klämma in en bild ifrån Gotland.

Visa signatur
Permalänk

Kan posta en liten annan bild också, före photoshop och efter photoshop. Ingen manipulering, endast redigering.

Permalänk
Medlem
Citat:

<massaägandebilder>

Finns ingen kritik att ge, underbara bilder.

edit: favoriten är tjejen i vinterjackan här också.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

radaradam: Bränn inte ut så mycket runt ögonen, annars bra redigering

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

Mycket bra! välkommen hit gillade verkligen den på tjejen i vinterjacka.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Jag är så hääär nära att köpa en Canon EF 35mm f/1.4L USM. *klämmer ihop tumme och pekfinger*

Kan nån ge mig ett bra argument för att avstå den? Det kliar något så fördjävligt i fingrarna.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Lite bilder från min resa till Nås i Västerdalarna.

1

2

3

4

5

6

7

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boo
Jag är så hääär nära att köpa en Canon EF 35mm f/1.4L USM. *klämmer ihop tumme och pekfinger*

Kan nån ge mig ett bra argument för att avstå den? Det kliar något så fördjävligt i fingrarna.

Objektivet du talar om är värdelöst. Som tur var så är inte jag lika kräsen som du. Så jag kan faktiskt tänka mig att ta emot det om du skänker det till mig. Se det som välgörenhet från min sida.

Skämt o sido, klart det inte finns något som inte talar för ett köp

Permalänk
Medlem

Boo: Spara ihop 30-40k, så har du en MkIII istället

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAC
dajno: Bra bilder överlag, men jag känner mig starkt tveksam till blåsticket i den andra bilden. Ta bort det

jag tycker faktiskt tvärt om, det blåa ger en kall ton över hela bilden.
Vilket jag tycker passar väldigt bra på motivet

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boo

Det är ett helt underbart objektiv, förutsatt att brännvidden passar ens behov då förstås.

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miedO
jag tycker faktiskt tvärt om, det blåa ger en kall ton över hela bilden.
Vilket jag tycker passar väldigt bra på motivet

Nah, blåsticket ger mer känslan av en kass kamera tycker jag... Blåticket i håret och jackan är inte snyggt. Även om det är modernt... (Modet inom foto är inte alltid snyggt...)

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Citera mig vid svar!

Permalänk

Blåsticket stör mig inte alls. Däremot avsaknaden av skärpa.

Permalänk
Medlem

Någon som vet något bra program att förminska JPEG bilder med?

Har lite bilder som är 3MB stora :). Ganska svårt att hitta bilduppladdningstjänst som tar så stora bilder

edit:
Här är dom:

Är ganska ny på det här med att fotografera :).

Permalänk
Medlem

XaaR: Irfanview, det är det bästa bildvisningsprogrammet

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

extremt bra bilder på denna sidan

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Hedersmedlem

slänger väl upp ett par jag med då... från gotlandsresan förstås

Samma bil.. två tillfällen... tillägas bör att den stod bakom oss på färjan också

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Här kommer en uppdaterad version av en tidigare bild.

Visa signatur
Permalänk

Varför så kort slutartid? Ett perfekt motiv för att ösa på lite.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
Varför så kort slutartid? Ett perfekt motiv för att ösa på lite.

För mycket ljus och ett objektiv som inte klarar mindre bländare än 29.

Jag kunde inte heller ta några bra bilder på detta.. skulle haft ett lass filter för tillfällen som dessa.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||