Vill börja mitt inlägg att tacka db för en grymm leverans av min hdd, behövde den snabbt och det fixade db!
1.) Jag har en tendens att vilja trycka på loggon när jag vill "hem" istället för att dra mig ända upp till hem knappen. Så ibland när man kan vara lite stressad så har jag märkt att inte hela eran "loggo" (loggon+text) är klickar, utan bara själv "datorbutiken" texten, vilket kan vara lite frusterande när man istället markerar en text. En liten sak, men ack så irriterande ibland.
2.) Satt och kikade igenom era utskick av nyhetsbrev, en sak jag la märke till att inte hela "boxen" av erbjudandena är klickbara utan bara bilden + "besök vår hemsida för detaljer". Om jag skulle vara interreserad av en vara, naturligtvis skulle jag (och alla andra) besöka hemsidan för mer information och beställa. Så varför inte göra "hela boxen" klickbar, för att göra det enkelt.
3.) Håller på att snya er hemsida totalt nu, haha. så kikade jag in Informations sidan (https://www.datorbutiken.com/home/Navigation/Information.aspx) och noterade att all text inte har samma storlek, vilket kan ge oproffisonella vibbar.
4.) Något som är grymmt irriterande, för folk som är vana vid att sitta vid andra sidor, där "adressfältet" hänger med, beronde på var man är. Så är det dock inte på db, utan där är det "en fast adress" vilket kan gör att man länkar fel, även om det står "direktlänk" nedan på sidan. Man missar mer än gärna den notisen, i mitt fall är min "prisjägare" ivägen (prisjakt.nu's plugin för prisjämförelse direkt på sidan). Skulle mer än gärna se att ni gör så "adressfältet" hänger med.
5.) Allt är inte symetriskt (eller vad det heter, lika.) uppe vid "hem - Ditt konto mm.". "Om Oss" är lite utstött, ser också "budget" ut i mina ögon. Jag ser en hemsida som snygg, när allt är jämt och fint.
6.)Kategori nätverk i "datorkomponetner" ser jag gärna, för att jag anser att ett nätverkskort är en datorkomponent, och tog mig ca 4 minuter (kalla mig seg) att hitta nätverkskorten pga allt under "nätverk" gjorde mig förvirrad och läste allt som samma. Nätverskort under "datorkompenter" wants.
7.) http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ZALRC10...
Mer speccs på den, oklart hur mycket den "tystar"; "Mycket behändig resistor som sänker spänningen på fläktar från 12V till 5,5V. Tystar effektivt alla olika typer av fläktar. Observera att det är 3pins anslutningar på denna konverter och den fungerar således endast med fläktar med 3pins kontakter på." Saxat från intwarehouse som jag skrev om till; "Detta är en mycket behändig resistor som sänker spänningen på dina fläktar, så att de blir tysta, volttalet sänks från 12V till 5.5V. Den passar olika typer av fläktar! (fetstil alternativt kursiv) Att observera är att den bara fungerar med fläktar som har en 3 pinnars anslutning!
Detta är ett billigt alternativ att få tyst i lådan! "
8.) Ser gärna USB minnen i "krungutrustnings-menyn" pga den har ersatt floppyn och används till de nya moderkorten att flasha bios, allt för att minska förvirring.
9.) Ser gärna "Verktyg" i egen kategori och inte i "Hobby och fritid", då jag inte förknippar det med något av det. Allt för att minska förvirring.
10.) Utförsäljningskategorin är inte mitt hemområde precis, för man vet inte vad man kan få där, därför tycker jag att ni ska ha anledning varför varan är just i den sektionen. Det har ni visserligen, men inte på allt, tex : http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=MED27Z
Inte ett ord, vad jag kan se, varför den är i utförsäljnigskategorin. Skulle tippa på utgånde modell. Men alltid gött med klargöranden!
Nu har jag suttit och synat er hemisda i 2 timmar, skojigt, hoppas att dbmannen upskattar detta och forsätter med att diskutera detta!
Keep it up DB, Min personliga favorit
/Rob
Main Rigg: Antec Solo, Be Quiet Drak Power 530W, Asus P5W DH Deluxe, Intel E6300 1.86GHZ @ 2.24GHZ @ Ninja Plus Revision B + 120mm Low Noice, Corsair XMS2 PC6400 2x1GB, Sapphire Radion X1950Pro @ VF900-CU, 2 x Nexus 92mm 19.2dB(A) Insug