Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk

Svar till swedishpro:
Vi får hitta en lämplig plats, utöver det SMS som skickas ut när varorna är klara för avhämtning. Visst framgår det väl där när man kan hämta? Hur som helst - klart denna info skall finnas på hemsidan också!

Svar till NoCc:
Om du ser att en viss vara finns i lager, lägger detta i kundvagnen och den inte längre finns i lager - då har den sista säkerligen tingats till din order. Var har du kollat detta - på hemsidan under "Grafikkort" eller i den detaljerade visningen av just din order?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

datorbutiken.com

Men att den först finns, sedan inte, sedan finns den igen? Måste väll vart någon som avbokat då

Såg under den detaljerade visningen av ordern

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

Jag har faktiskt alltid tyckt om Datorbutiken.com. Därför jag köpt mest från er också. Det beror på att ni känns pålitliga och ni verkar alltid finnas till hands på kundtjänsten om man har frågor. Har alltid känt mig väl bemött och dessutom har ni nog de bästa priserna på nätet i Sverige. Har nämligen alltid lyckats få billigare ordrar från er.

De enda gånger jag köpt varor från andra nätbutiker så har det berott på att ni inte haft de varor jag letat efter. Jag är väldigt mån om vad jag köper och kollar både recensioner och annat dylikt.

Att kunna vägleda kunderna genom en länk till olika recensioner likt dem som sweclockers gör, skulle ni göra mig ännu gladare. (Vet att gtek.se använder detta och det uppskattar jag oerhört!)

Dessutom skulle ni få pluspoäng av mig om ni hade en specifik sida där man kunde posta in förslag på varor man vill köpa av er som inte går att få tag på i Sverige men som ni kanske kan köpa in från företaget som gör dessa. Exempelvis fläktfiltrena som en annan person tog upp här i tråden - samma fläktfilter har jag varit intresserad över i mer än ett halvår!

Dock finns det alltid saker att förbättra sig på. Komplett har snabba leveranser men å andra sidan har de patetiska priser i jämförelser och nej jag tycker inte som många andra här att de är mycket bättre. De går till och med ut i reklam på nätet att de säljer minnen för 2195kr men i själva verket går de på 2395kr.. *kasst att luras på det viset!*.. Datorbutiken.com har däremot bra priser som sagt men dessvärre sämre leveranser.

Exempelvis min nuvarande order där jag bland annat beställt minnen. Orderdatum 30:e Maj .. sen var plötsligt minnena inte i lager. 7:e juni fick jag som nästa datum. Därefter 11:e och idag den 11:e står det att de är försenade. Trist men sant. Dock tar jag hellre efter priset än leveranstiden då pengarna i min plånbok tryter.

Men skulle uppskattas om ni kunde göra som förut. Ha en ungefärlig lista på hur många som finns i lager och vart man står i kön så man vet på något ungefär hur ens leveranstid kan förändras eller bli.

Jag hejar fortfarande på db trots detta. Alla företag har sina tabbar och misstag men ärligheten står först för min del. Skulle bli glad om jag fick reda på hur det verkligen ligger till med mina minnen och leveranstiden.

En positiv konsument som vill förbättra en bra butik! //Robin Liendeborg

Visa signatur

Webb:
Liendeborg (under konstruktion)
Server + Dator

Permalänk

Vill framföra ett varmt tack till DB-mannen och DB's kundtjänst för bra bemötande och kundservice.

Med vänliga hälsningar.

RawXcellence

Permalänk

En funktion för att lista samtliga bärbara datorer i en lista skulle vara välkommen. Det är ganska irriterande att jämföra när jag måste hoppa mellan tillverkarna.

Som det har sagts tidigare är ett sätt att spara kundvagnar också att önska. Tycker att det är mycket bra att ni finns här på SweC!

Permalänk

Svar till Oscarsson:

Det finns en funktion "Jämför" i den detaljerade visningen, klicka på den för de modeller du önskar jämföra. "Spara kundvagnar" kommer senare under året..

Visa signatur

Permalänk

Skulle bli glad om du kunde svara på mitt inlägg som finns en bit upp, db-mannen

Mvh Liendeborg

Visa signatur

Webb:
Liendeborg (under konstruktion)
Server + Dator

Permalänk

Svar till Liendeborg:

Förslag kring olika typer av recenstioner har vi redan på diskussion, och att tipsa oss om produkter kan man alltid göra via formuläret "Kontakta oss".

För att svara på din fråga kring din specifika order - maila mig, och för att kort bemöta ditt inlägg i övrigt - stort tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

datorbutiken.com vad händer när en vara avbokas hos er? För nu har det hänt igen, chassit jag ville ha skulle komma preliminärt 07-05-14, men whoops så var delen i lager och reserverad åt mig idag (inte för att jag klagar ), men man blir lite förvirrad när saker växlar datum och status sådär, men jag utgår från att det är att någon avbokat sin dator och då har chassit funnits ledigt och gått till mig, eller är det en bugg i systemet?

Tänkte bara upplysa dig om det, om du har lust att kontrollera att systemet funkar, eller om det är någon bugg alltså ingen kritik

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

Svar till NoCc

07-05-14? Menar du inte kanske 07-06-14 eller ännu längre fram? Det som kan ha hänt är dels att någon avbokat - då går chassit till näste man på tur, eller att leverantören levererat tidigare än planerat.. Ordet "preliminärt" förutsätter ju inte att det skall ta längre tid än planerat även om det är vanligare än det motsatta. Bugg - nope, sådana har vi inga

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hehe självklart menar jag det Ok, det är ju bra. Så man kan få lite trevliga överraskningar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Best. vara, obekräftad leveranstid"

Vad innebär detta mer specifikt? Ska nämligen köpa följande produkt:
https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ASEAHD...

Men det verkar ju osäkert när jag får den? En vecka? En månad?

Permalänk
Medlem

Står numera i lager hos leverantören, finns inom 7-14 dagar

Visa signatur

Permalänk

Svar till Spindel:
När det står så vet vi helt enkelt inte. Leverantörerna har inga hemma på lager, och det kan alltså ta lite tid. Så snart vi får ett bekräftat leveransdatum som gäller precis just din order registreras den på just din order, men innan detta är det osäkert.

Svar till NoCc:
Lite lustigt är att "leverantören" i detta fall är JME Data som har kortet hemma på centrallager. Från och med igår har datorbutiken.com även tillgång till JME Datas centrallager och vice versa, därav ändrad status. Vän av ordning kan kanske tycka att det borde gå snabbare än 7-14 dagar att förflytta denna vara från Malmö till Staffanstorp (en dryg mil) vilket beror på systemets inbyggda toleranser. Det går snabbare..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så med andra så finns kortet hos JME Data och kommer skickas till Datorbutiken när jag beställer grafikkortet?

Och jag betalar Datorbutikens pris även att den är dyrare hos JME Data?

Permalänk

Spindel: Ja, då vi och JME Data gått samman och initialt samverkar lite kring lagerfunktionen så.. Svar Ja!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag skulle vilj ha en kategori som heter "Nya Produkter" eller nåt liknande, som visar dom nyaste sakerna på sidan, typ dom senaste 25 produkterna eller nå
Kan vara rätt intressant, stod t.ex. ingenting när ni la upp samsungs SSD diskar

Permalänk

Svar till bleet: Detta är ett återkommande önskemål som vi givetvis skall ta till oss och öka prioritet på. Just SSD-diskarna är en supergrej, och vi har funderat på att bygga bildatorer och små HTPC-liknande burkar på Nano-ITX med dem. Tyst och litet - klockrena produkter!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

hade inte skadat att ta in ett par Hybrid diskar för laptop heller, dom e rätt mysiga

Permalänk
Medlem

Jag kom på en sak till ni kan förbättra...

Vid förskottsbetalning borde ni väll kunna fixa någon direktbetalning via dom vanligaste internetbankerna?

För jag tycker det tar lite för lång tid fram till leverans så som ni har systemet idag...

T ex så beställde jag en mindre produkt ni hade på lager i måndags (runt 1200-1300) och betalade denna direkt och sen skickades varan på torsdag (igår) och det tycker jag är lite väl lång tid på en vara ni har på lagret...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Frakt

Håller med dig Cyberhof.
Beställde lite grejor i onsdags kl 10:00 och betalade med kort. Grejorna skickades i fredags. Hade räknat med och haft lite helgskoj.

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk

Svar till flobo:

Om varorna fanns i lager skulle de ha skickats samma dag. Maila mig så jag får ta en titt på din order!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som nämnts tidigare vore direktbetalning med Swedbank trevligt.

Permalänk

dbmannen en sak jag sprang förbi nu..

Gruppera höglurarna iaf i hemmelektronik sektionen

Sladd / Trådlösa

/Robert

Visa signatur

Main Rigg: Antec Solo, Be Quiet Drak Power 530W, Asus P5W DH Deluxe, Intel E6300 1.86GHZ @ 2.24GHZ @ Ninja Plus Revision B + 120mm Low Noice, Corsair XMS2 PC6400 2x1GB, Sapphire Radion X1950Pro @ VF900-CU, 2 x Nexus 92mm 19.2dB(A) Insug

Permalänk

Nu har jag inte lusläst hela tråden (jag började skumma nånstans vid godisleveranserna ) så mina synpunkter kanske redan har varit uppe.

Jag har tidigare haft skaplig koll på allt som har med datorer att göra men av någon anledning så har jag varit nöjd med datorn i något år så jag har inte hängt med i senaste utvecklingen riktigt, tills idag då, när jag fick för mig att det var dags att uppgradera igen

Gissa om jag kände mig som en nybörjare igen, jag läste runt här på forumet i timmar innan jag kände mig tillräckligt säker på att våga shoppa (hos datorbutiken såklart )

Det jag hade önskat var en funktion som listade vilka grejer som funkar med varandra, tex jag väljer vilken processor jag vill ha och får en länk med kompatibla tillbehör, vilka moderkort som funkar, vilka minnen osv. Det hade varit frestande att snåla in på minnen och lägga slantarna på en vassare propp och sedan upptäcka att windows inte bootar för att minnet inte hänger med.

Så jag hade önskat att jag kunde välja CPU, och utifrån den görs ett urval av vilka grejer som funkar med den, lägger till ett lämpligt moderkort och urvalet begränsas ytterligare med vilka minnen som passar o.s.v.

Sen en synpunkt på "FYNDVARA" , det framgår väldigt dåligt av vilken anledning det är en fyndvara, för mig spelar det ganska stor roll om en hårddisk har åkt land och rike runt och någon klåpare råkade tappa den i golvet och skickade tillbaka den för säkerhets skull, mot om det fattas en kabel eller har bruten förpackning för visning.

Annars tycker jag att det mesta är sagt redan, att grafiken är lite smårörig, DB loggan ska ju absolut vara större osv men det är egentligen småsaker.
Lite kul är det att läsa att ni har "gått ihop" med JME som har varit min huvudleverantör fram tills nu, eller det är det ju fortfarande kan man säga

Permalänk
Citat:

Orderinformation:
Varorna du beställt finns nu på vårt lager och kommer att levereras inom kort.

Personligen tycker jag att den här formuleringen är aningen
luddig, särskilt då man inte har möjligheten att se vad som
varit skrivet under orderinformation tidigare. Är varorna jag
beställt paketerade? Eller är det så att de är hämtade till ert
lager och inväntar paketering? Skulle föredra något i stil med
"Varorna du beställt är nu paketerade och kommer att..."

Eller så är det bara jag som är dum i hela huvudet.

Jag skulle också gärna se en utökad information om nätagg
då det idag är väldigt viktigt att veta vad de klarar av att ge
för ampere på 12v linorna. Du skrev att ni köper er produkt-
info från ett företag, kanske finns de möjlighet att 'pressa'
det företaget att ta fram sådan information?

Sist vill jag minnas att ni tidigare visade bilder på hur ni gör
när ni paketerar produkter och vilken vikt ni lägger på ett bra
emballage, som kund är det något som är förtroendeingivande.
Kanske något att lägga upp under information?

Ett enormt plus att ni har en undermeny för Core 2 Duo mobos,
det är ett stort underlättande för mig som kund om jag inte vet
exakt vilket moderkort jag vill ha. Till skillnad från t.ex. komplett
där det Kanske står på produktens info-sida om den stödjer C2D
eller inte.

Permalänk
Medlem

Många företag har ju idagsläget Mail-utskick om "Veckans varor" osv..
1, SMS-utskick?
Når alla mycke snabbare osv, dock gäller ju detta att folk reggar ett mobilnummer med hos er.

2, SMS-avisering, skickas ut direkt då ni skickat paket från er, så kan man följa det direkt.

3, Fortsätta pressa priserna nedåt, ni har lyckats bra med det den senaste tiden, fortsätt i den takten med! Gillas

mvh

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk

Ha ett litet hak i stockholm! För reklamering ev uthämting..

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

som jag har förstått så finns det en jme datorbutik i kristianstad. jag kommer att flytta dit snart och undrar om man kan beställa från er men hämta ut varorna i jme datorbutiken?

Permalänk
Medlem

Hej DB-mannen, en liten fundering är, följer det med kylpasta med nya cpu-kylare? Jag funderar nämligen på att införskaffa i en Ninja men det står inget om kylpastan. Sedan undrar jag varför den bara ligger bland AMD-kylarna när det i informationen står att den stödjer 775-socket?

Slutligen vill jag tacka för en mycket bra butik där jag alltid handlar mina datorpylar, tack!

/Q

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)