En tämligen störande grej med datorbutiken är att HTTPS genererar ett felmeddelande varje gång, om att certifikatet gått ut.
"www.datorbutiken.com" is a site that uses a
security certificate to encrypt data during
transmission, but its certificate expired on
2007-06-01 01:59."
och efter det kommer den vanliga https-rutan
"Unable to verify www.datorbutiken.com as a trusted site."
.......
"(x) accept this certificate temporarily for this session"
Jag kommer f.ö inte alls överens med den "nya" designen.
Siten är segladdad, av nån anledning. komplett är 3-4x snabbare.
Det är för mycket gif'ar och flashar som blinkar och har sig i kanterna runt förstasidan. Jag skulle helst se en rejäl upprensning där allt sånt där sopas undan.
Det är nåt fel på css, eller nåt färgattribut som saknas, för jag får brun bakgrund på siten och antar att det inte är meningen det ska se ut så. Säg åt webnisse att sätta bakgrundsfärgen till vit botten, #ffffff, om det är det det ska vara.
Det stör mig att det per default bara listas 20 saker per sida, det borde vara 100 som standard, eller egentligen ingen sån där bläddrare alls. Jag vill helst se alla prylar på samma sida, som komplett har det, för att slippa traggla med att hitta (bara som ett exempel) "fortron source" bland nätaggen. "F", kan det ligga på sidan 4 månntro? nehe, där låg "H-Q".. sidan 3 då? Jo, där fanns "F", men inget större urval av fortron source. Varför ska man behöva hålla på och jiddra på det sättet? Varför inte gruppera in nätagg i grupper om t.ex "<400W", "400-500W", "500-700W", ">700W" ? och kanske göra lika med moderkorten? dela in dem i ATX, mATX, EATX osv, precis som kabinetten är. Det är också lite udda att lista några av moderkorten som "s775" och resten som "core2duo", c2d använder ju s775, så kanske borde det stått "s775 äldre" för de som bara klarar P4/celeron och "s775 core" för de som klarar nya generationens processorer.
Jag tycker det är lite småfinurligt att man kan köpa en xeon 604 cpu och ecc/reg-minnen, men inte en enda xeon 771 cpu och inte heller ett 604 eller 771 moderkort. Likaså med amd 940, där kan man köpa processorn, men det finns inga sådana moderkort listade. 19" racklådor finns det däremot, likaså 15krpm sas-diskar som väl torde vara lite småvanskliga att ansluta till vanliga konsumentmobos. Om man har det ena, varför har man då inte det andra? Jag tycker det borde vara oerhört få hemmaanvändare som slänger in sin c2d i en 2u racklåda, men det kanske finns såpass många att det motiverar utbudet av 19" enheter och sas-diskar samtidigt som man inte kan köpa sådana matchande mobos och 771-processorer?
När man klickar i menyn, "Datorer", "Datorkomponenter", "Kringutrustning" o.s.v, känns det lite skumt att man måste klicka på texten, inte på pilarna i vänsterkanten och som är radade i nivå med [+] noderna i listan.
Lite att börja med..
.