Permalänk

Vart köpa Scaleo X?

Hej,

jag har fått upp ögonen för chassit Fujitsu Siemens Scaleo X och har ivirigt sökt på internet efter någon butik som enbart säljer chassit och inte som datorpaket som alla butiker gör. Är det möjligt att Fujitsu Siemens inte säljer dem chassina helt själv eller måste man köpa den med alla dessa komponenter?

Ni kan även tipsa om andra snygga, funktionella och bra chassin som ni gillar/har.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+ / Corsair PC3200 2x512MB / XFX Geforce 7300GS 256MB DDR2 / ECS NFORCE4-939 / Microsoft Windows XP Pro (SP2)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tror inte du kan köpa OEM chassin ute i en vanlig affär
uten får snacka med F-S Själva

har hört att antec P180chassin ska vara väldans bra
likadant med lian-li

Permalänk

Kan ju tala om att jag är jättenöjd med mitt Antec P182 som jag fick i fredags.
Blev visserligen lite tight med Scythe Infinity-kylaren men det gick.
Lite pilligt att dra alla kablar bakom moderkortsplåten var det oxå. Men skönt att slippa alla kablar synliga och huller om buller.

Ska testa att slänga i mina Nexus-fläktar jag köpte och se om det blir tystare.

Klart ett chassi jag skulle rekommendera!

Visa signatur

Lite eldrivna saker....

Permalänk

Tack för svaren!

Har kollat in lite på Lian-Li PC7 som Sweclockers gjorde en recension om och det verkar något chassi som jag kan tänka mig att köpa. Vad har ni för tankar om det chassit?

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+ / Corsair PC3200 2x512MB / XFX Geforce 7300GS 256MB DDR2 / ECS NFORCE4-939 / Microsoft Windows XP Pro (SP2)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonica
Tack för svaren!

Har kollat in lite på Lian-Li PC7 som Sweclockers gjorde en recension om och det verkar något chassi som jag kan tänka mig att köpa. Vad har ni för tankar om det chassit?

Jag har inga tankar alls om det chassit. Vet inte hur det ser ut.

Köp ett P182 så blir du nöjd.

Min smak säger nej till Scaleo X.
Jag har ett ståendes här hemma i form av min sambos surfdator och jag gillar det inte så mycket.

Visa signatur

Lite eldrivna saker....

Permalänk

scaleo x är så javla tung.. inte kul på lan..

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Scaleo X är tung, ganska ful och taskig kylning. Skulle nog lägga min röst på P182 tror jag

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Aiiiight, det känns som att man får skippa Scaleo X varianten

Men min röst går fortfarande till Lian Li PC7 V3 svart/silver då det chassit är väldigt fint och fått bra relativt bra betyg av sweclockers.com

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+ / Corsair PC3200 2x512MB / XFX Geforce 7300GS 256MB DDR2 / ECS NFORCE4-939 / Microsoft Windows XP Pro (SP2)