Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Nice! PS3 är riktigt bra att folda på
Trevligt! nu ska du bara skaffa dig en titel också!

Yep, jag har hört det
Hehe, yep. Man får hoppas det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Yep, jag har hört det
Hehe, yep. Man får hoppas det.

Jag citerar mig själv

Citat:

Ta bort . i IMG-taggen och sätt in ditt användarnamn du foldar med där det står "SKRIV_DITT_ANVÄNDARNAMN_HÄR"

[.IMG]http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=S...[/IMG]

Så fort du har blivit klar med en Work-Unit så kommer dina stats upp på sidan och du får en titel

Permalänk
Medlem
Citat:

Började folda i Sweclockers team nu med min PlayStation 3, namnet är Centura.

Coolt! Dig får man hålla koll på. PS3'an är en intressant foldingmaskin!

EDIT. VF ja ser ju att du bor i Sölvesborg också. Vem är du egentligen?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR

Haha, är du sugen på att gå hem till killen och lira PS3 eller?
Sölvesborg kan inte va så stort va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TranceSwede
http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=T...

vill ha signatur om det går för sig eller titel eller vad det nu kallas

får väl posta om det då verkar som det försvann i vimlet

Visa signatur

ASUS P8Z77-V, Core i7 3770K, Corsair HX 1000W, Corsair 8GB (4x2048MB) 1600Mhz , Gigabyte GTX570 OC (windforce), Asus Xonar Essence STX, Corsair Force 3 SSD 120GB,WD Black 1TB, 4x 2TB Samsung Ecogreen F4EG, 2x 1TB Samsung 7200rpm.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TranceSwede
får väl posta om det då verkar som det försvann i vimlet

Sådär

Permalänk
Snusfri

Kör lite ja med ibland.
Namn: Mor_tuta

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, är du sugen på att gå hem till killen och lira PS3 eller?
Sölvesborg kan inte va så stort va?

Hehe, nah men det är alltid kul o veta Sölvesborg är en liten med trevlig håla. Speciellt på sommrarna. Nära till swedenrock, Östersjö med flera festivaler PS. Jag är dig i hälarna

Kanel: Varför får inte jag en signatur fastän jag flera gånger postat mina foldingresultat? Känner mig lite smått ignorerad. Bläh på dig.. :/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Hehe, nah men det är alltid kul o veta Sölvesborg är en liten med trevlig håla. Speciellt på sommrarna. Nära till swedenrock, Östersjö med flera festivaler PS. Jag är dig i hälarna

Kanel: Varför får inte jag en signatur fastän jag flera gånger postat mina foldingresultat? Känner mig lite smått ignorerad. Bläh på dig.. :/
http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=s...

Ja du knappar in lite då och då. Men på måndag kommer jag troligtvis få mig en andra core 2 duo att klocka upp och folda med
Vad är det för maskiner du kör med? jag såg att du hade rätt många aktiva cpu:er

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jag kan faktiskt inte alltid följa alla inlägg i tråden, utan PM:a valfri moderator för att vara säker på att ni får uppmärksamhet. Vidare ändrar jag inte titel om det inte uttryckligen önskas i text; Signaturbilden ensam räcker alltså inte.
Nu har jag ändrat din titel.

Permalänk
Medlem

Yes, jag liksom Nightflash har ju tillgång till skoldatorer eftersom jag är tekniker positionerad på en skola just nu. Det har hittills varit datorer på lärarrum lite här och där som jag installerat foldingservicen på.. HP-datorer med AMD 3000+ - 3200+ | 512-1024Mb ram.

Hittills har det varit ca 20 - 30 st på skolan men förra veckan gjorde jag ett större ingrepp. Slängde in foldingen på ytterligare två datasalar till, 30 + 12 = 42 datorer Men nu är det ju sommarlov också så det kommer ju inte märkas förrän skolstarten då dem börjar användas igen. Eventuellt kommer jag o provköra några dagar bara för o få ett hum om resultatet

Permalänk
Medlem

Men, blir det inte förmånga maskinIDn när ni har så många datorer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Men, blir det inte förmånga maskinIDn när ni har så många datorer?

Det går att fixa 8 olika maskin id, men grejen är den att det bara krävs olika maskin id om cpu:erna är på en och samma dator.
Flera olika datorer har inget krav att konfigureras på detta sätt.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Citat:

Yep Det går väldigt bra med folding på PS3:an. Den har gjort fem Wu's nu och arbetar på sjätte just nu. Köpte den i fredags.

Hehe, jag är en kille som ska börja på gymnasiet (Teknikprogrammet på Furulundsskolan, bor i Hjortakroken).

Var får du tillgång till alla datorerna, Furulundsskolan?

Sölvesborg är en stad som StrydeR sa. En väldigt liten stad (håla tycker jag, kommer från Karlshamn så den är väldigt liten för mig) och är väldigt vacker på somrarna.

Jag skulle mer än gärna vilja ha en titel

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jag skulle mer än gärna vilja ha en titel

Den fick du nu, liksom mor_tuta (via PM ).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Jag kan faktiskt inte alltid följa alla inlägg i tråden, utan PM:a valfri moderator för att vara säker på att ni får uppmärksamhet. Vidare ändrar jag inte titel om det inte uttryckligen önskas i text; Signaturbilden ensam räcker alltså inte.
Nu har jag ändrat din titel.

Okej, det har jag visserligen full förståelse för, tackar så mycket iallafall Mr Moderator!

Hearth: Yes, jag är som sagt tekniker på den skolan. Så när du väl börjar här lär du märka att foldingen gå på på vissa datorsalar.

Permalänk
Medlem

StrydeR: Okej, det är ju bara bra att de gör det

Permalänk
Medlem
Citat:

StrydeR: Okej, det är ju bara bra att de gör det

Det tycker jag, sålänge det inte stör elevernas arbeten och det tvivlar jag på eftersom foldingen bara jobbar under idle vad jag förstått. Så de blir säkert bra

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det tycker jag, sålänge det inte stör elevernas arbeten och det tvivlar jag på eftersom foldingen bara jobbar under idle vad jag förstått. Så de blir säkert bra

Du kör väl på alla datorer nu under sommaren? Nu lär dom ju absolut inte störa någon alls

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kör väl på alla datorer nu under sommaren? Nu lär dom ju absolut inte störa någon alls

Hehe, jag kör det på dem datorerna jag tidigare nämde. Tänker slänga in det på 15 st till idag. Skulle tro att ja ligger på runt 90 datorer som foldar efter det. Men dem kommer som sagt inte rulla hela sommaren enbart för foldingens skull, i mitt tycke skulle det bli +man stöder cancerforskning -Man förbrukar en massa el =0. Men när skolan börjar igen så ska ni få se på grejjer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Hehe, jag kör det på dem datorerna jag tidigare nämde. Tänker slänga in det på 15 st till idag. Skulle tro att ja ligger på runt 90 datorer som foldar efter det. Men dem kommer som sagt inte rulla hela sommaren enbart för foldingens skull, i mitt tycke skulle det bli +man stöder cancerforskning -Man förbrukar en massa el =0. Men när skolan börjar igen så ska ni få se på grejjer

Ojdå, det är många datorer
Men än så länge håller jag nästan samma takt som dig med mina 3 datorer
Det är dock bara min E6600 i nuvarande 3,4GHz som pumpar in massa poäng. Mina 2 laptops är inte så värst pigga på det, dom ger bara några få hundra poäng i veckan
Men imorrn får jag min nya kylare (Thermalright Ultra-120 eXtreme) så då kan jag nog kräma några poäng snabbare i sommarvärmen med min E6600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ojdå, det är många datorer
Men än så länge håller jag nästan samma takt som dig med mina 3 datorer
Det är dock bara min E6600 i nuvarande 3,4GHz som pumpar in massa poäng. Mina 2 laptops är inte så värst pigga på det, dom ger bara några få hundra poäng i veckan
Men imorrn får jag min nya kylare (Thermalright Ultra-120 eXtreme) så då kan jag nog kräma några poäng snabbare i sommarvärmen med min E6600

Menar du att du ligger på dryga 1800p/24h med dina två laptops och din E6600'a? Det är riktigt bra tycker jag. Tuggar dem på i 24/7? Hos mig är det 4st burkar som står och pumpar dygnet runt, resten står nog av större delen av tiden....just nu

Undrar vad en PS3'a snittar på när den väl kommit igång?

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kan ju kolla på mina poäng. Den står kanske 16 timmar eller mer om dagen och gör folding@home. Någon gång ibland får man ju stänga av den och spela

Men, det måste väl vara någon här som har en PS3'a på dygnet runt med folding@home?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Menar du att du ligger på dryga 1800p/24h med dina två laptops och din E6600'a? Det är riktigt bra tycker jag. Tuggar dem på i 24/7? Hos mig är det 4st burkar som står och pumpar dygnet runt, resten står nog av större delen av tiden....just nu

Det är precis vad jag gör, jag kör enbart på datorerna i signaturen, och imorgon så kan jag klocka min E6600 lite till

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är precis vad jag gör, jag kör enbart på datorerna i signaturen, och imorgon så kan jag klocka min E6600 lite till

Det gör du rätt i! Bara ge den va den tål så får vi se vad som händer!

Hearth: Givetvis ska du lira, det är ju det den är skapt för i grund o botten

Permalänk
Medlem
Citat:

Hearth: Givetvis ska du lira, det är ju det den är skapt för i grund o botten

Jo, men det finns inte så mycket spel just nu, så då kan man passa på att vika lite extra proteiner.

Permalänk
Hedersmedlem

Om det visar sig att PS3:an är riktigt bra, som det sägs att den är, så ska jag nog köpa en PS3 och köra istället för min Dell XPS

Permalänk
Medlem
Citat:

Om det visar sig att PS3:an är riktigt bra, som det sägs att den är, så ska jag nog köpa en PS3 och köra istället för min Dell XPS

Här har du svaret.

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=osstats

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu när ÖÄ är öppet igen, vad tror ni om att flytta tråden till någon av underforumen där?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)