Permalänk
Medlem

Ny dator+skärm 10.000

Hej!
Jag skulle behöva hjälp med att bygga ihop en dator med skärm för 10.000kr.
Det kanske inte är så mycket men det är tyvärr allt jag har jag är inte heller så sugen på att klocka datorn, men jag kan nog iallafall bygga ihop datorn =).
Så snälla Sweclockers hjälp mig att med att fixa ihop en schysst dator som man kan spela lite spel på.

EDIT: Förlåt att jag glömde att säga detta men jag är inte så sugen på en Widescreen skärm men om någon har en bra anledning till att jag ska skaffa en så lyssnar jag gärna :P.

Tack på förhand

P.S sorry för allt besvär

// Thakang

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hmm tack beweer men är den där processorn verkligen bra? grafikkortet ser ju skit nice ut iallfall. Finns det ingen C2D processor som man kan skaffa istället för AMD?

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt förslag: http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=472870&su=04525467-938D-4B77-9F57-51FE7CDE0A0D

Detta är ett Intel C2D paket. Du kan klocka den till kring 2.5GHz med orginal kylaren.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

Du får så otroligt mycket mer för pengarna om du klockar bambi87's paket.

Visa signatur

E6600 || Gigabyte 945GZM-S2 || Kingston PC-4200 1024mb || MSI Radeon X1950PRO 512mb || Samsung Spinpoint 260gb || Nonamer 350W || Razer DeathAdder || QPAD XT-R || Logitech G16

Permalänk
Medlem

Tack bambi gillar paketet starkt men det där med klockning är det svårt eller enkelt står det någonstans på sidan hur man klockar och sånt?

Permalänk
Medlem

Det finns både mycket här och på andra sidor.

Lite länkar om hu man klockar:

Nordichardware
Tom's Hardware
PCStats

Om du söker på overclocking på googles hemsida, så får du många resultat.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

Ok tack jag testade med att göra en egen lista på grejjor som kanske är bra vad tycker ni om den här listan?

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=472888...

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Btw en lite kanske töntig fråga >.< med brännaren som är vald i mitt och bambi87s paket kan man bränna DVD filmer lätt :P? Sorry för den dåliga frågan men vill bara veta annars så TACK ALLIHOP FÖR ATT NI HJÄLPT MIG <3

Permalänk
Medlem

Det är klart det går att bränna. Med "lätt", menar du om det blir fel på diskarna eller ej? Det är ju lätt att bränna med de flesta program som finns för det, men du får räkna med att DVD-brännaren trilskas ibland med DVD-skivorna, tex att den ibland tycker sig hitta nåt fel på en DVD och vägrar bränna den, eller att en lyckad bränd DVD då och då inte går att läsa i nån annans DVD-läsare (men funkar i din egen). Sånt får man ta. Det är mina erfarenheter iaf med den brännaren.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Ännu en gång en fråga om mitt och bambi's paket är inte det där nätaggregatet lite klent? 450w låter inte så starkt i mina öron

Permalänk

450w räcker långt med det paketet. Är dessutom ett väldigt bra märke: Antec

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

OK sista frågan (måste vara jätte jobbig) Jag försökte bygga ett annat paket på datorbutiken och insåg att dom säljer lite billigare än Komplett (nice)

Cooler Master Mystique Aluminium Miditower ATX without PSU/utan nätagg. BLACK

Hiper HPU-4M580 Type-M Black 580W ATX

Asus P5B iP965 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX

Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz 4MB FSB1066 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775

Corsair XMS2-5400 TWIN2X2048-5400C4 4-4-4-12 2x1024MB (tot. 2GB) DDR2 PC2-5400 667MHz with Heatsink

Samsung HD321KJ 320GB 7200rpm 16MB SATA2

Samsung 16X DVD-ROM/48X CD-ROM BLACK/SVART bulk IDE

Sapphire Radeon X1950Pro 512MB DDR3 TV-out DUAL DVI LITE RETAIL PCI Express

LG Electronics L1919S-SF 19" TFT Silver Analog 8ms

Allt detta vart bara 9603kr tänkte kanske ta så att dom monterar. Så vad tycker ni bra idé eller dålig idé. Och någon som vet hur lång tid det tar för leveranser från komplett/datorbutiken?

Permalänk
Medlem

Det är roligare att montera själv. Du kan alltid fråga oss om du får bekymmer (DB tar ju visst en tusing för montering har jag för mig).

Både Komplett och DB är supersnabba med leverans. Beställer du före kl 12 på måndag har du i regel grejerna på onsdag. (kollade inte alla dina prylar, men moderkortet står det att det ska komma på måndag, men sånt vet man aldrig säkert)

Du pallade i ordentligt med nätagget, som sagt även 400 W räcker för ditt system. Men om du pluggar in ett nytt grafikkort om ett år eller två så är ju 580W klart bra att ha.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Aaahh tack så mycket för det snabba svaret beställer nog datorn imorn NI ÄR BÄST SWECLOCKERS det är verkligen mycket bättre att fråga om datorer här än på en viss annan sida (fragbite >.>)

EDIT: Jag har kollat lite på grafikkortet och sett att den har 2st DVI-utgångar och att min skärm har VGA kommer jag kunna koppla in skärmen till grafikkortet på något sätt eller måste jag byta skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakang

EDIT: Jag har kollat lite på grafikkortet och sett att den har 2st DVI-utgångar och att min skärm har VGA kommer jag kunna koppla in skärmen till grafikkortet på något sätt eller måste jag byta skärm

I mitt kortpaket (X1900XT) ingick en adapter, DVI till VGA "dongle" (eller 2 st t.o.m), så viss borde det absolut följa med i ett för Pro (det är väl standard)?

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

jag skulle köra på bambis paket istället . med det är jag:D

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -