Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Medlem

En tämligen störande grej med datorbutiken är att HTTPS genererar ett felmeddelande varje gång, om att certifikatet gått ut.

"www.datorbutiken.com" is a site that uses a
security certificate to encrypt data during
transmission, but its certificate expired on
2007-06-01 01:59."

och efter det kommer den vanliga https-rutan
"Unable to verify www.datorbutiken.com as a trusted site."
.......
"(x) accept this certificate temporarily for this session"

Jag kommer f.ö inte alls överens med den "nya" designen.

Siten är segladdad, av nån anledning. komplett är 3-4x snabbare.

Det är för mycket gif'ar och flashar som blinkar och har sig i kanterna runt förstasidan. Jag skulle helst se en rejäl upprensning där allt sånt där sopas undan.

Det är nåt fel på css, eller nåt färgattribut som saknas, för jag får brun bakgrund på siten och antar att det inte är meningen det ska se ut så. Säg åt webnisse att sätta bakgrundsfärgen till vit botten, #ffffff, om det är det det ska vara.

Det stör mig att det per default bara listas 20 saker per sida, det borde vara 100 som standard, eller egentligen ingen sån där bläddrare alls. Jag vill helst se alla prylar på samma sida, som komplett har det, för att slippa traggla med att hitta (bara som ett exempel) "fortron source" bland nätaggen. "F", kan det ligga på sidan 4 månntro? nehe, där låg "H-Q".. sidan 3 då? Jo, där fanns "F", men inget större urval av fortron source. Varför ska man behöva hålla på och jiddra på det sättet? Varför inte gruppera in nätagg i grupper om t.ex "<400W", "400-500W", "500-700W", ">700W" ? och kanske göra lika med moderkorten? dela in dem i ATX, mATX, EATX osv, precis som kabinetten är. Det är också lite udda att lista några av moderkorten som "s775" och resten som "core2duo", c2d använder ju s775, så kanske borde det stått "s775 äldre" för de som bara klarar P4/celeron och "s775 core" för de som klarar nya generationens processorer.

Jag tycker det är lite småfinurligt att man kan köpa en xeon 604 cpu och ecc/reg-minnen, men inte en enda xeon 771 cpu och inte heller ett 604 eller 771 moderkort. Likaså med amd 940, där kan man köpa processorn, men det finns inga sådana moderkort listade. 19" racklådor finns det däremot, likaså 15krpm sas-diskar som väl torde vara lite småvanskliga att ansluta till vanliga konsumentmobos. Om man har det ena, varför har man då inte det andra? Jag tycker det borde vara oerhört få hemmaanvändare som slänger in sin c2d i en 2u racklåda, men det kanske finns såpass många att det motiverar utbudet av 19" enheter och sas-diskar samtidigt som man inte kan köpa sådana matchande mobos och 771-processorer?

När man klickar i menyn, "Datorer", "Datorkomponenter", "Kringutrustning" o.s.v, känns det lite skumt att man måste klicka på texten, inte på pilarna i vänsterkanten och som är radade i nivå med [+] noderna i listan.

Lite att börja med..

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd

Någon som vet om jag kan returena ett 7900gt med det "7900gt-problemen" om jag inte har fysiskt kvitto från db? De vet väl vilka som handlat hos dom och så då man har inloggning. Ser iofs inte den ordern på min inloggning, vet inte vad det beror på, vart kanske 9 månader sedan jag köpte det tillsammans med lite annat.

ps.Min förpackning har typ förmultnat, går inte att använda igen :/
(Har lite fuktigt,mögligt i rummet)

Tack på förhand

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

^Ska du skicka tillbaka ett grafikkort du inte har kvitto eller köpbevis på? Du får väl hoppas att dom har det registrerat i sin databas eller något.. Maila deras kundservice.

Permalänk

Svar till Spindel: Direktbetalning via Internetbank har vi undvikit tidigare pga att det för vår del krävts ett konto i varje bank som man vill kunna få direktbetalningar via. Samports lösning har dock denna lösning klar, så jag skall be ansvariga för betallösningarna ta en titt på detta. Maila mig med referens till tråd/kundnummer för en fraktfri leverans!

Svar till Elitrulltarta - Meddelar produktansvarig, maila mig med referens till tråd/kundnummer för en fraktfri leverans!

Svar till SirWhoever - "kommer att levereras", kan iofs formuleras "kommer att packas" med betoning på "kommer att".. Vi funderar! Ditt förslag om att återigen ta upp hur vi packar kommer jag att ta till mig. Vi hade denna information på den gamla sajten, och med viss uppfräschning kan vi enkelt få till detta även på den nya. Bra idé - maila mig! Tråd/kundnummer som vanligt!

Svar till Operatören:
1. Har en ännu bättre teknik på gång, men vill inte avslöja den ännu..
2. Har diskuterats tidigare, då SMS-avisering inte kompletterar utan ersätter pappersavin är det ingen bra idé. Vi kommer att bygga en egen SMS-gateway för att kunna skicka ut info om att vi packat/skickat, men det ligger lite på framtid.
3. Tack! Maila mig, det är trots allt midsommarafton!

Svar till Hobbydiktatorn - Man vet aldrig vad som händer...

Svar till Ratom - I dagsläget finns inga planer på att "blanda" verksamheterna vilka ur ett kundperspektiv skall drivas helt separat. Första steget för oss är att samordna företagen internt, men gemensamma inköp, centrallager, returhantering, montering, kundtjänst och liknande. Detta kommer dock att märkas för kunderna - främst på tillgängligheten, och på att båda sortimenten kommer att öka med ca 2-3000 artiklar vardera då de är ganska olika.

Svar till QuantoR - Fixas inom kort, och tack!!

-------------------

Svar till Moxica - Detta måste vi givetvis gå till botten med! Vi har nyligen bytt certifikat till s.k EV-SSL (säkrast på marknaden) vilket gör att vår sajt skall visas med ett grönt adressfält i moderna Browsers. Vilken Browser kör du? Var är färgerna fel? Snälla - ta en screenshot på de "bruna" färgerna och maila mig, tillsammans med info om din Browserversion så löser vi detta! Troligtvis hittar vi då även anledningen till att sajten är "slö" för det enda som skall kunna gå snabbare på Kompletts sajt är att ladda förstasidan, detta då vi kör Frames och levererar därför mindre information vid varje klick i dagsläget.

Vad gäller dina förslag bemöter jag dem endast kort här, och låter ansvariga för respektive del ta hand om detaljerna..

Anledningen till att vi har delat upp sökresultatet är att det är samma teknik bakom en delsida som bakom sökmotorn. Den kan potentiellt hitta "alla" artiklar i sortimentet, därför måste resultatet delas upp. Du kan filtrerera resultat enkelt i varje sida. Klicka på "Nätaggregat" och fyll i "Fortron" i filtret så hittar du bara de som matchar..

Att uATX-kort listas bland vanliga ATX beror på att de passar i ATX-chassi, skulle så inte vara fallet skulle vi dela upp dem.

Att "fliken" inte är klickbar i menyn beror på att det är en standardkomponent som nyttjas för menysystemet, i grunden samma som på inWarehouse som fungerar likadant. I nästa version av sajten skriver vi själva, och då kommer det att fungera annorlunda.

-------------------

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Det finns inga funderingar på en fysisk butik i norrland?

Umeå skulle behöva en butik med humana priser

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ywap
Det finns inga funderingar på en fysisk butik i norrland?

Umeå skulle behöva en butik med humana priser

Då ska du bara veta vad Norrköping behöver!
För mycke stoll som har datorbutiker här, svindyra och okunniga!

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Tjenare db-mannen!

Har surfat runt lite på eran hemsida och funderat över vad som fungerar bra respektive dåligt.

Det är två saker som jag kom fram till, som jag stör mig ganska mycket på:
1 - Bilderna bredvid menyerna kan inte användas för visa/dölj meny. Det skulle enligt mig höjja användarvänligheten ett snäpp till från bra till ännu bättre. (se bild)
2 - För oss med widescreenskärm s blir det mycket död-utrymme på sidorna. (se bild) Denna yta skulle kunna användas bättre. Jag förståra tt det är svårt att anpassa efter alla, men tex sweclocker utnyttjar det bra här på forumet

http://img525.imageshack.us/img525/8567/datorbutikensr5.jpg

Om något av detta tagits upp tidigare ber jag om ursäkt.

Har faktiskt inte köpt så mycket av er tidigare, någon TFT-skärm bara. Varför vet jag inte, kanske dags att testa?

//Tommy

EDIT: Som några påpekat så är det synd att ni inte har detaljerade specifikationer på många (alla) varor. Det tycker i alla fall jag ger ett seriösare intryck, man vet vad man köper och kan jämföra. Självklart blird et mer jobb för er, ni får helt enkelt göra en avvägning om det är värt det eller inte.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Några tips:
#1 Ni har angivit en produkt fel tillverkare:

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ABWLP-0...

Namnet på Wi-Fi adaptern stämmer men om man kollar till höger så kan man se "Visa fler produkter från Intel".

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=PD840EE...
är att blåsa kunderna på pengarna totalt när man kan köpa en Intel C2D som är mycket bättre för ett mycket billigare pris, men jag förstår om marknadspriserna spelar stor roll men att kunna tipsa kunderna om en bättre processor från samma tillverkare till ett billigare pris är inte helt fel, då har man verkligen förtroende.

Det som för övrigt kan vara lite irriterande är att man måste klicka sig vidare på privat så fort förstasidan dyker upp.

Bra jobbat annars med designen osv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadDude
Några tips:
http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=PD840EE...
är att blåsa kunderna på pengarna totalt när man kan köpa en Intel C2D som är mycket bättre för ett mycket billigare pris, men jag förstår om marknadspriserna spelar stor roll men att kunna tipsa kunderna om en bättre processor från samma tillverkare till ett billigare pris är inte helt fel, då har man verkligen förtroende.

Det där är ju en Extreme Edition, dom har varit svindyra från den dagen dom släpptes.. Alla andra butiker har ju haft skyhögt pris på dom, och vid snabb överblick så är nog DB ganska ensamma om dom nu.
Prisvärda? Det har jag svårt att tänka mej, inte ens när dom släpptes...

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

Fick min senaste uppgradering idag från db.com. Blev lite smått besviken när jag ser att jag finner färre antalet godisar i paketet än fingrar på min högra hand trots att jag angav swec-koden: extragodis.

Vad gör koden då för skillnad??? Står klart och tydligt på min faktura extragodis.

Lite fundersam över hur snabbt grejerna skickas iväg också. Står ju på hemsidan att allt som beställs före kl.14 en vardag skickas samma dag men min beställning från lördagen skickades först på tisdagen. (Iaf enligt postens tracking av kolli-id). Ska tillägga att allt fanns i lager när det beställdes.

Om jag jämför med NetOnNet som jag beställde grejer av samma dag så va de istället framme den dag (tis) då mina varor från db skickades. Varför är det sådan skillnad i leveranshantering?

*Edit*

Ser nu även att jag inte fått några bonuspoäng på mitt köp heller. Hur kan det komma sig?

Permalänk

Svar till ampariii: Att göra hela "fältet" i huvudmenyerna klickbart borde gå att lösa ganska enkelt, skall nämna detta för våra utvecklare.. Vad gäller död-utrymmet så visst - helt rätt. När vi började "bygga" krävdes stöd för 800x600, känns inte riktigt så motiverat idag. Avseende data på produkter köper vi denna externt, dock uppdateras det lite för sällan vilket skall åtgärdas. Maila mig med referens till kundnummer/tråd!

Svar till MadDude: ilg@dd förklarade alldeles utmärkt priset på Extreme Edition-processorn. WiFi-tillverkaren fixad, tack! Maila mig med referens till kundnummer/tråd!

Svar till Pekingare_86: Maila mig med referens till post/ordernummer så skall jag tillse att du får godis så det räcker ett tag. Berätta om du vill ha gräddkola, lakrits eller mintchoklad. Det finns en tråd om "dbs nya snabba leveranser" under Konsumenträtt där jag förklarar att vi efter långhelgen kommit efter en dag (torsdagens orderstock), vilket nu åtgärdats med hjälp av bl.a extrapersonal på lagret - en trolig förklaring till att du fick för lite godis.. Detta skall jag ta tag i så det inte upprepas för annan kund!Bonuspoäng får du automatiskt när betalning är till fullo redovisad, jag kollar det också om du nämner det kort i ditt mail. Tack på förhand!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

datorbutiken.com
...när du vill handla billigt

Ska inhandla dubbla uppsättningar av:

(1)Logitech G5 Laser Mouse USB
(2)Logitech G15 Gaming Keyboard USB

Kollade på tre nätbutikers hemsidor:

Komplett.se = (1) = 599kr .. (2)695kr, Totalt 1294kr (2588kr)

Datorbutiken.com = (1) 695kr .. (2)849kr, Totalt 1544kr (3088kr)

Dustin.se = (1) 495kr .. (2) 685kr, Totalt 1180kr (2360)

Priser inom parantes är min totala kostnad (exkl frakt/ ev pf-avgift)

Har inte kalkylerat in fraktkostnad men jag vet att Dustin levererar gratis.

Ni är i detta fall dyrast och med er slogan så borde det inte vara så men min fråga är väl alldeles uppenbar: Varför är det så?

Skillnaden är för stor för att jag ska handla hos er, tyvärr.

Vänliga Hälsningar
MjrPayne

Permalänk

Men, så kan vi ju inte ha det!

(1) https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=LOGG5U...
Kostar nu 445:-.
(2) https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=LOGKBG...
Kostar nu 670:-.

Totalpris 1115:-, och mailar du mig med referens till ditt kundnummer får du en fraktfri leverans som tack för att du uppmärksammade mig på detta. Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser där

Mail kommer när jag kommer hem från jobbet.

Permalänk
Medlem

Bonussystemet = ett SKÄMT !!!!!!!

Såg att Datorbutiken.com lanserat enligt deras tycke, "en riktigt bra nyhet, ett bonussystem". HAHAHA, vilket skämt!
1 poäng för varje varje 100:-, vilket procentuellt är 1% "rabatt" vilket när man sedan använder bara får användas till 5% av ny varas värde.

Det är ju ett hån....

Orkar inte kommentera detta värdelösa bonussystem mera.

Hälsningar / SUG

Permalänk
Avstängd

Re: Bonussystemet = ett SKÄMT !!!!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av G-Lance
Såg att Datorbutiken.com lanserat enligt deras tycke, "en riktigt bra nyhet, ett bonussystem". HAHAHA, vilket skämt!
1 poäng för varje varje 100:-, vilket procentuellt är 1% "rabatt" vilket när man sedan använder bara får användas till 5% av ny varas värde.

Det är ju ett hån....

Med tanke på att priserna är bra för produkterna, så tackar man väl inte nej till gratis pengar. Många bäckar små...

När jag handlar med mitt Mastercard får jag 0.5 % tillbaka. Det är inte mycket, men vem tackar nej till gratis pengar?

Permalänk

Svar till G-Lance: Vår uppfattning efter att haft systemet i drift ett tag nu är att det är ett mycket uppskattat system. Väljer man istället att nyttja bonuspoängen till en bonusvara är "rabatten" betydligt större än 1%, vilken inte skall ses som rabatt utan en bonus. Hos andra återförsäljare får du exakt 0% rabatt/bonus och handlar dessutom inte till våra priser från första början. Det är ju inte så att du betalar mer för att få denna bonus, utan den är mer ett sätt för oss att premiera trogna kunder på ett bra och sätt. Jag tar gärna emot fler synpunkter på bonussystemet då detta är något i vart fall vi sett som mycket uppskattat. Ser fram emot en konstruktiv diskussion kring detta, och vad som eventuellt kan förbättras ytterligare!

Svar till TANDEMCYKELN: Precis så är det, man får ju faktiskt riktiga pengar utöver ett redan lågt pris från första början..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte också passa på att ge lite feedback. Har handlat på db sedan 2001. På senare tid har det dock blivit lite mer sällan. Förmodligen p g a att konkurrensen har hårdnat.

Ang nya hemsidan är jag lite besviken. Tycker tyvärr att den ser lite amatörmässig ut. Hade jag inte haft de bra tidigare erfarenheterna av db skulle jag nog, baserat på hemsidans utseende, ta den för en i mängden. Gillar t ex er samarbetspartner JME:s sida bättre.

Lite förslag (med risk för upprepning):

1. För min del ser jag hellre toppsäljarna listade än de nyaste produkterna i högerlisten. Skulle tro att det säljer bättre också.

2. Sätt gärna in ett litet indrag för texten i "huvudramen". Som det är nu ligger all text dikt an till vänster mot menyramen vilket gör att det ser lite trångt ut.

3. Jämförelsefunktionen är inte bra. Det är svårt att jämföra mellan produkter eftersom det inte finns några markerade rader. Samma info hamnar på olika rader för olika produkter och jag saknar gemensamma rubriker. Dessutom kan jag inte i IE förstora jämförelsefönstret utan måste scrolla (fungerar dock i Firefox).

4. När det gäller bonussystemet skulle jag gärna se hela bonusstegen. Jag som inte har några bonuspoäng ännu ser bara att jag kan få extra godis om jag får 10 poäng men inte vad som lockar efter det. Vill ju gärna se alla "morötter".

5. När jag väljer att visa kundvagnen får jag väldigt mycket dödyta överst eftersom kundvagnslogon längst till höger tar upp plats. Skulle hellre se logan s överkant på samma nivå som texten "Din kundvagn":s överkant.

Trots allt så är det bra priser. Ramlade in på sidan eftersom ni har ett bra pris på den tv jag är sugen på att köpa... Priset är väl trots allt det främsta konkurrensmedlet (tillsammans med bra service), även om det inte skadar att ha en tilltalande förpackning!

Tror också det är smart att hålla lite koll på forum som detta vilket ni bevisligen gör (baserat på att ni skriver att Samsungs 40" LCD-TV M86 är "Svensk Version" så gissar jag att ni också har pejl på prisjakt.nu:s forum...nationaliteterna på dessa apparater diskuteras nämligen hett där...)

Hälsningar

Fingal

Permalänk
Avstängd

Gnäll, gnäll gnäll, nu ska jag också klaga..
Beställde minnen från er den 23/6, fick paketet idag.
Orderbekräftelsen såg ut precis som väntat, med extragodis ikryssat:

Innehållet i paketet var detta:

Dvs inget godis eller bonusvara.
Är det godiset eller charmoffensiven som tagit slut?
Sommarjobbare som strulade till det runt midsommar?
Mej spelar det emellertid ingen större roll, men grabben fick en lite dyster min när det visade sej att hans paket saknade den viktiga ingrediensen.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Permalänk

Svar till ilg@dd: Jag har inget annat att skylla på än våra annars duktiga sommarjobbare, och har redan vid ett par tillfällen hanterat denna typ av "returärende" Maila mig, klart grabben skall ha godis! Ange sort.. Glädjande i sammanhanget är att denna kod endast distribuerats via SweClockers så saknas godis lär jag ju få reda på det

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Svar till ilg@dd: Jag har inget annat att skylla på än våra annars duktiga sommarjobbare, och har redan vid ett par tillfällen hanterat denna typ av "returärende" Maila mig, klart grabben skall ha godis! Ange sort.. Glädjande i sammanhanget är att denna kod endast distribuerats via SweClockers så saknas godis lär jag ju få reda på det

Skickat mail nu, fast nu har du väl antagligen gjort helg.. Ha en trevlig sådan.

Visa signatur

Permalänk

Inte ännu, satt ju och väntade på ditt mail först Godis på G!

Visa signatur

Permalänk

Har nu godis för resten av året. Gott godis e det oxå.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pekingare_86
Har nu godis för resten av året. Gott godis e det oxå.

Säga vad man vill, men den här typen av PR borde rimligtvis vara dyrare

Permalänk
Medlem

Hur fick man dendär swec koden?

Permalänk
Medlem

Måste tillägga till min lista att sms-avisering är ett stort plus. Där jag hämtar mina paket är de kinkiga när man kommer med endast kollinummer och kräver avi. Med sms-avisering tjänar man då en dags väntetid.

Vad menas med att sms-avisering inte kan vara komplement till pappersavi? På vissa andra webbutiker kan man ju välja hur man vill bli aviserad. Har missat den tidigare diskussionen.

/Fingal

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MjrPayne
[...]
Har inte kalkylerat in fraktkostnad men jag vet att Dustin levererar gratis.
[...]

Ville anmärka på det här (fast det är en smågrej), när du skrev "vet" att dustin leverar gratis. Det gör de inte längre och det var ganska länge sedan dustinhome slutade med det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Hur fick man dendär swec koden?

Är duktig och läser hela tråden där han angav kodordet
Men jag tror inte dbmannen misstycker att det kommer upp igen i samma tråd. För att få mer (för lite borde man väl alltid få om det är egenpaketering?) godis skriver du som kampanjkod extragodis.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Hedersmedlem

Det är lite tråkigt att först efter Mentals tråd som ni börjar skicka alla paket som vanliga postpaket istället för företagspaket.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=747...
Jag har nog funderat över detta innan men aldrig mailat er då det var ett tag sedan jag handlade från er sist.

Hur kommer de sig egentligen att ni enbart kört företagspaket innan? lägre priser? enklare logistik? (det finns nog fler som undrar)

Trevligt att höra att ni fortfarande skickar ut godis med paketen, tänka sig sånna småsaker gör en extra glad :D. Man blir som en liten unge igen. Jag blev nästan sugen på o beställa nått i onödan.
Uj såg att det fanns en hemlig Swec kod här också, den skall jag nog minnas ;).

Permalänk

Som Aqualize skriver får man normalt lite godis i alla paket som vi packar själva. Köper man något stort som ett chassi eller en skärm eller nåt som vi bara klistrar en adresslapp på så får man tyvärr inget godis. Anger man koden "extragodis" får man alltid godis oavsett vad man beställt, och dessutom en smula extra.

Som svar på Airwolfs inlägg är det så enkelt som att posten inte erbjuder tjänsten "Postpaket med flera kollin", om man inte delar upp ordern i flera med ett postförskottsbelopp (i förekommande fall) på varje kolli. Jag vill i sammanhanget påpeka att vi endast har skickat flerkolliförsändelser som Företagspaket, utom till företag då. Vi har alltså i alla år skickat Företagspaket i de fall då leveransen packas som flera kollin, och det är först för någon månad sedan detta blev problem då posten skickar tillbaka alla sådana till terminalen för omadressering. Resultatet? Ett par dagars extra leveranstid! Vi drog därför slutsatsen att om posten själva kan byta fraktsätt på ett företagspaket med flera kollin till ett postpaket med flera kollin så borde vi också kunna göra det, och gjorde också på det viset från veckan som gick. Detta hade vi på test redan innan Mentals inlägg utan problem. Det roliga i sammanhanget är att trots att allt nu verkar fungera som det skall med leveranser på den tid man förväntar sig så har posten ändå synpunkter på vårt "kreativa tilltag" vilket vi skall diskutera med dem irl efter helgen. Viktigast för oss är dock att kunderna är nöjda, och det verkar de vara nu - alla utom Mental då

Visa signatur

Permalänk

http://everglide.com/index.php?option=com_content&task=view&i... lägger ni till detta tangentbord i sortimentet så skulle jag bli mycket glad, finns dock inte svensk version av det? väntar mig inte att ni tar in det men hoppas kan man ju:)