Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Medlem

Något jag kan tycka är ganska jobbigt är när man beställer ett datorpaket med hjälp av "bygga dator" funktionen och vill byta en del, då måste man ta väck hela datorsystemet. Det problemet har jag just nu.. Har alla delar i lager förutom grafikkortet och då måste jag göra om hela datorsystemet? Annars tycker jag inte det finns några problem.

Permalänk
Hedersmedlem

Några synpunkter på hemsidan/systemet.

På mitt konto visas ordrar, jag har två st "Leveransklar - Avvaktar leverans" som är från år 2000.
Det är tydligt att systemet inte fattat att de ska vara "Levererad". För ja, jag fick leveranserna för 7 år sen

Sen så skulle jag precis avbeställa en order. Det var bara ett minne och extragodis (jag läste din förklaring i annan tråd om varför fraktpriset ökade med 10 kr för godiset). Jag såg en stor knapp "ta bort" på minnet. Tryckte på den, tänkte att ordern skulle försvinna eftersom godiset inte gick att ta bort. Men icke!
Där ser jag en order som ligger klar för leverans endast innehållandes extragodis och frakt+postförskott på totalt 159 kr. Nu blev jag rädd och tänkte dra iväg ett akut meddelande till kundtjänst. Men tur nog tittade jag på sidan igen och där lilla texten "ändra order" står så såg jag "avbeställ order nu". Väldigt litet... visst jag vet att ni inte vill att folk ska avbeställa saker de köper, men det var lite väl smått.

Sen i övrigt borde väl godiset gå att ta bort från ordern? Jag har snart ätit upp mina flera kilo godis och ska skicka tandläkarräkningen

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Svar till Piar:
Syftet med denna tråd är att diskutera förslag och förbättringar vi kan göra för att bli bättre på olika områden, avseende hemsidan, sortimentet etc.
Se första posten: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=735...

För att inte denna tråd skall spåra ur undviker vi att kommentera enskilda ärenden här, men du är hjärtligt välkommen att kontakta mig via mail så skall jag tillse att vi rättar till det som blivit fel!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att ni ska göra er logotyp tydligare och större. Nu ser den liten och ihopklämd ut. Kolla hur komplett.se har satt sin logotyp, då vet man vilken sida man är inne på. Under menyn till vänster skulle jag tagit bort texten där det står "ator" lite defust. Sånt gör bara sidan fulare och det känns bara som ni vill fylla upp en tom yta. Jag tycker att menyn till vänster fungerar ypperligt bra men jag skulle vilja ha andra färger där, och för övrigt på hela sidan. En svart bakgrund skulle vara grymt snyggt men det är iofs krångligare att skapa en sån sida (jag är utbildad inom webdesign). Apple.com har en ny sida som är så sjukt snygg, det är inte förbjudet att snegla på andras sidor Den sidan är iofs vit men men.

Permalänk

Har precis mailat komplett o sakt till dom att vi överklockare vill ha mer vatten kylning... Så nu säger jag det till er också, skall också säga att ni redan har ganska mycket bredare vattenkylnings sortiment.. Men, mer kvalitets märken, lite fler block att välja på lite fler pumpar i olika storlekar osv osv... Eftersom det inte finns någon butik i sverige som har specielt brett vatten sortiment skulle ni lättt kunna utmärka er i det området... skulle uppskattas mycket! Tack//Valle

Permalänk

Jag skulle vilja komma med lite beröm istället om det går för sig!
Blev förvånad över hur pass mycket bättre Datorbutiken blivit så jag återvände efter flera års frånvaro! Så det blev både ett gfx, hdd och den optiska enheten i nya systemet, då ni saknade / inte hade i lager resten av produkterna. Ni är på rätt väg, fila lite på finishen bara så blir det kanon!

Visa signatur

Jag önskar jag var Bra på photoshop :(

Permalänk
Medlem

För ungefär ett år sedan hade vi problem med att få två minneskort till mobiltelefoner levererade, om det då var datorbutikens fel att dom lovade för mycket gällande leverans vet jag inte. Dom kom i alla fram till slut. Har nu också en order liggandes på en dator hos datorbutiken. Enda varan som inte är leveransklar är min E6850. När man loggar in står det att den ska komma till lagret idag den 13-aug. Fast söker man upp E6850 står det 17-aug. Ganska förvirrande faktiskt. Ringde in om detta i alla fall, fick informationen att just min E6850 kommer komma i lager idag och då antar jag att det skickas ut imorn. Det återstår att se om detta stämmer, kommer bli besviken om jag inte har paketet till helgen. Var nämligen villig att byta till en annan CPU, men skippade det eftersom den jag beställt tydligen ska komma idag.

Så nu är det upp till datorbutiken om hur väl jag kommer lita på kundtjänsten i framtiden. Jobbar själv inom just kundservice fast för en internetleverantör, och där är vi väldigt noga att meddela att ingenting är 100% säkert utan att det kan förändras. Så slutligen, on-topic: det skulle faktiskt vara uppskattat att få höra det när man ringer in så man inte får upp hoppet i onödan.

Permalänk

Ascor - alla datum som anges på vår sida är att betrakta som preliminära. Först när en leverantör bekräftat ett datum framgår detta för varje enskild leverans, vilket vi ser som en klar fördel. Även dessa datum är dock preliminära då allt kan ske fram tills varorna ankommit lager.

Visa signatur

Permalänk

Felaktig länk i Sändningsbekräftelsen

Hej
Jag tänkte bara tipsa om att länken till "http://posten.se" i sändningsbekräftelsen blir fel i en del webmail applikationer. Då webmailen automatiskt gör det till en länk så kommer "," tecknet med i länken, vilket inte är en giltig sida på posten.

Bättre vore att ha ett mellanslag innan kommatecknet

Permalänk
Medlem

Hej gillar eran nya sida har handlat en del på sistonde.
Det jag vill ha mera om är fakta och bilder, gärna mera perssonliga bedömningar på produkter samt bilder i action.

En annan ide på problemet är att kunder som har köppt en produkt ska kunna kommentera produkten och vad man kan lära sig av vad dom gjort. Även lägga in en bild.

När jag handlar från komplett så ligger mycket tynd på vad andra har sakt om sina produkter.

Visa signatur

Tele: +46 (0)70 456 27 45
Hemsida: bifogad.se - Bifoga dina stora filer online.
Hemsida: ulink.se - Gör långa länkar korta.

Permalänk
Medlem

Snabb fråga till DB

Faxnumret för att skicka uppgifter för kreditupplysning slutar med 02? Vanliga är ju 01 och jag har inte lyckats faxa på 02 numret.

Permalänk

nikeplektrum - Vi har flera faxar på olika nummer för olika ändamål, men den faxen svarar inte av någon anledning. Vi har haft växeln nere för underhåll tidigare under förmiddagen vilket kan spela in.. Vi håller på att kolla på vad som kan vara fel, testa igen lite senare så skall det vara åtgärdat. Om inte uppdaterar jag denna post.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

edit: Sådär. Tror att ni fick det nu.

Permalänk
Avstängd

Bättre prisbevakning på vissa produkter tycker jag, överlag är det superbt, dock på vissa laptopar, tex
https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=HPTX10...
Som jag hade tänkt köpa till sambon, en skillnad på hela 2600kr gemfört med komplott.
Föredrar ju att handla från er, men 2600 är mången riksdaler.

Permalänk
Medlem

Fick krediten godkänd på ordern, men det står fortfarande "avvaktar godkännande" (eller liknande) på ordersidan =/ alla varr är i lager, och vi hade behövt datorn nu i veckan.

Hur länge har hämtbutiken öppet?

Permalänk

Hämtlagret har öppet vardagar 09:00-16:00, de meddelar via SMS när ordern är klar för avhämtning.

Visa signatur

Permalänk

Jag gillar att man kan plocka med varukorgen under tiden man väntar på att en vara ska komma i lager.. Gott om tid att finjustera lite.
Tyvärr tror jag jag missade godistillfället, kan man skriva koden i en lagd beställning eller får jag köpa eget på ica?

En sak jag saknade när jag beställde var att jag inte kunde se lagerstatus i varukorgen.
Lagerstatus som visar antal är ju också trevlig så om man har bråttom inte beställer 2 exemplar av en vara som det finns 1st av i lager.

Visa signatur

Silverstone Tj06; Gigabyte P35-ds4 rev1; E6750; Corsair hX620; Dominator 8500; Raptor sys-disk; 8800Gtx

Permalänk
Medlem

Avbokade min e6850 i morse när datumet sköts upp igen, o bokade en e6750, sedan kom e6850 i lager så jag avbokade e6750 o bokade e6850. Sen stod det att den var leveransklar o nu ikväll är den slut i lager på hemsidan. Hade jag tur?

Står fortfarande "Avvaktar godkännande kreditansökan" trots att vi fått ett epostmeddelande om att den är godkänd. Kvarstår det så ringer jag bara på måndag förmiddag.

Annars mycket trevlig sida att använda, enda som saknas är inköpslistor och öppettiderna till lagershoppen (och kanske telefonsupporten, var först i kön när den stängde idag strax efter 17 )

Permalänk
Inaktiv

jag har beställt en massa grejer från er men eftersom en av dom är långt ifrån lagret så tänker jag avbeställa den. men jag betaladeviakort och hur får jag då tillbaka pengarna?

Permalänk

Nuukeer - Då detta är "off topic" vänder jag på frågan.. Hur skulle du vilja att det fungerade?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

att det stod mer information. igår drog jag iväg ett mail åt supporten på datorbutiken med samma fråga men har inte fått något svar än.

Permalänk

Ert ordersystem där man visar varor är trist då man får känslan av en fabrikerad värld...
****Förbättring...nått jag reagera på när jag sökte information så försökte jag alltid söka kundinfo hos komplett hela tiden...trist när ingen skrivit nått om just den produkt man var sugen på osv... Den funktionen är grymt värdefull för kunder!!!
Ni har bra priser och det är ju helt ok... Men man får inte den där service känslan som exempel komplett har (har handlat där oxå) Kunder älskar korekt information, kunder älskar posetiva resentioner av produkter, kunder vill gärna ha produkterna redan igår. Återkommer när jag exakt vet när min order landar på just mitt utlämningsställe...

Permalänk

Ett litet bakslag idag, hade fått orderbekräftelse strax innan lunch, allt såg normalt ut, men nu när jag tittade på orderstatus så stod det att en av varorna hade utgått och måste bytas. Lite skumt, detta borde väl ha nämnts i orderbekräftelsen isåfall?

Visa signatur

Silverstone Tj06; Gigabyte P35-ds4 rev1; E6750; Corsair hX620; Dominator 8500; Raptor sys-disk; 8800Gtx

Permalänk

Eric Josefsson - Jag gissar att detta först meddelats i samband med att vår inköpare skulle beställa varan till dig. Bra att du fick så snabbt besked iaf.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

hmmm har fortfarande inte fått något mail. jag skickade iväg ett mail förr om någon fråga och då tog det bara 12 timmar att besvara. får väl skicka iväg ett till mail då.

Permalänk

Nuuker - Om du mailat kundtjänst med referens till ditt ordernummer/avbeställning så återbetalar de debiterat belopp.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Nuuker - Om du mailat kundtjänst med referens till ditt ordernummer/avbeställning så återbetalar de debiterat belopp.

hur då, det går väl inte att sätta in pengar på kortet.

Permalänk

Nuukeer - Jo, det går alldeles utmärkt. Vi har inte ditt kortnummer lagrat, men via auktorisationen hos Samport som hanterar våra kortbetalningar kan vi återföra pengar till kort.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Nuukeer - Jo, det går alldeles utmärkt. Vi har inte ditt kortnummer lagrat, men via auktorisationen hos Samport som hanterar våra kortbetalningar kan vi återföra pengar till kort.

aha okej, tackar för all supporten

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Hett tips: Ange ordentliga leveranstider istället för att gissa. Har beställt en 150 GB raptor (EJ gamer versionen) och först var datumet 13 Aug. Sen blev det 16 eller nåt....sen 20 och nu är det den 24:e som gäller....så hur kommer ni fram till dessa datum..? Börjar tro att ni sitter o gissar.

Har ni ett eget lager förresten eller kör ni med vad era leverantörer har i lager ?

Kundrecensioner känns som ett stort fel. Folk skriver mycket hellre när de har nåt o klaga över så varor som det råkar vara fel på kommer få mycket dåliga betyg även om det är postens fel. Sen har vi det att folk ljuger o skriver saker bara för att de kan. Jag litat iaf inte på kundrecensioner.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]