Köpråd första datorbygge nästan

Permalänk
Medlem

Köpråd första datorbygge nästan

Hej!

Jag tänkte köpa ny dator och har kommit fram till detta.. Något som skulle kunna bli bättre ? min budget är 6000 kan gå över lite om de behövs men helst inte

Har redan ett nätagg antec 430w truepower något hette de.. funkar ?
De jag är mest rädd för är ifall den där sladden som går från nätagg till mobo räcker ( Antec NINE HUNDRED ).
Har hört att agget sitter längst ner och den sladden inte räcker.. mitt nätagg e ju lite gammalt så den sladdan kanske är kort ????

Och en sak till.. de där me kylpasta måste jag köpa de separat eller följer de me till något ? Och hur kladdar man på de ? länka till nån guide ?! Och Sladdar de följer med .. ? som sagt nybörjare så jag inte glömmer något!

Asus DRW-1608P Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 16X DVD+R 8X DVD+RW 16X DVD-R 6X DVD-RW 12X DVD-RAM 48X CDR 32X CDRW BLACK/SVART bulk IDE
359:-
Den funkar som cd läsare va ?

Intel Core 2 Duo E4300 1.8GHz 2MB FSB800 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775
990:-

Sapphire Radeon X1950Pro 256MB DDR3 TV-out DUAL DVI LITE RETAIL PCI Express
1 290:-

Antec NINE HUNDRED Ultimate Gamer Case without PSU/utan nätagg.
1 049:-

Seagate Barracuda ST3320620AS 7200.10 320GB 7200rpm 16MB cache SATA2
690:-

Gigabyte GA-965P-DS3 iP965 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX
1 149:-

Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400 5-5-5-12 Xtreme 2x1024MB (tot. 2GB) DDR2 PC2-6400 800MHz with Heatsink
860:-

Totalt 6 387:-

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska du klocka? I så fall hur mycket. På valet av minnen ser det ut som om du siktar mot en klockning till runt 3,5Ghz. PC5400-minnen räcker för en klockning till uppåt 3Ghz.
SATA-brännare är väl trevligare än IDE, speciellt om du ska ha fönsterchassi. SATA-kablar är ju smalare och finare.
Kan bli lite tajt med ström-kabeln. Polaren har ett Nine Hundred med ett Hiper 530W-agg och det var tajt men det räckte. Moderkortet var f ö Asus P5N-E SLI.
Kylpasta finns redan på originalkylaren när du får den. Den duger.
Sladdar ska följa med.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nandi
Ska du klocka? I så fall hur mycket. På valet av minnen ser det ut som om du siktar mot en klockning till runt 3,5Ghz. PC5400-minnen räcker för en klockning till uppåt 3Ghz.
SATA-brännare är väl trevligare än IDE, speciellt om du ska ha fönsterchassi. SATA-kablar är ju smalare och finare.
Kan bli lite tajt med ström-kabeln. Polaren har ett Nine Hundred med ett Hiper 530W-agg och det var tajt men det räckte. Moderkortet var f ö Asus P5N-E SLI.
Kylpasta finns redan på originalkylaren när du får den. Den duger.
Sladdar ska följa med.

Har aldrig klockat en cpu men kommer nog göra de senare när de behövs.
Kommer inte spela så krävande spel wow, bf2 typ.

Tänkte aldrig på att brännaren va IDE ! tack för tipset. Tar denna ..

NEC AD-7173S Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 18X DVD+R 8X DVD+RW 18X DVD-R 6X DVD-RW 48X CDR 32X CDRW BLACK bulk S-ATA
339:-

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fint. Sen skulle jag nog ta detta moderkort istället. Kostar lika mycket men har nyare chipset med bättre uppgraderingsmöjligheter. Den stödjer nämligen Intels kommande processorer.

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=GIGP35-...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Just de! jag har hört att de ska bli prissänkningar den 22 juli på cpu.. intel ?

Hur mycket rör de sig om, värt att vänta ?
Annars beställer jag det nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Googla på Intel price cuts july 22.
Då hittar du nog något

ADD: http://www.vr-zone.com/index.php?i=4976

Visa signatur